مولتی ویتامین برای جلوگیری از آلزایمر

  • نویسنده موضوع کاجول
  • تاریخ شروع
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,141
پسندها
6,047
امتیازها
113
مدال ها
12
Screenshot        comkhorasannewsakharinkhabar 1
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: مصرف یک مولتی ویتامین در روز می تواند روند از دست دادن حافظه را به تاخیر بیندازد.نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کلمبیا و هاروارد نشان می دهد: مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین از روند کاهش حافظه جلوگیری می کند. این مطالعه راه حل مقرون به صرفه ای برای جلوگیری از کاهش حافظه پیدا کرده است: مصرف روزانه مولتی ویتامین.این مطالعه سه ساله که توسط دانشمندان دانشگاه کلمبیا و بیمارستان زنان در دانشگاه هاروارد، ایالات متحده انجام شد، نشان داد که مصرف مولتی ویتامین ها به مدت کمتر از یک سال می تواند از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را تا سه سال به تاخیر بیندازد.
از دست دادن جنبه های شناخت و توانایی تفکر یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد را در هنگام افزایش سن آزار می دهد. دکتر آدام ام بریکمن، رهبر این مطالعه و استاد روانشناسی اعصاب در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، در این رابطه گفت: با وجود مطالعات و تلاش های وسیع، استراتژی های بسیار کمی وجود دارد که ما می دانیم می تواند اثرات پیری بر شناخت یا توانایی های تفکر را کاهش دهد.
آنچه واقعاً هیجان ‌انگیز است این است که طبق مطالعه ما، مکمل‌ های مولتی ویتامین می ‌توانند جنبه ‌های سلامت شناختی را حتی اگر تأثیرات آن نسبتاً کم باشد، با افزایش سن حفظ کنند.
به گفته پژوهشگران یک رژیم غذایی خوب و مکمل‌ های غذایی می ‌تواند تأثیر مستقیم ‌تری بر مغز داشته با افزایش سن، آن را سالم‌ تر نگه دارد. به گزارش سیناپرس، این یافته جدید می‌ تواند ما را کمتر مستعد ابتلا به بیماری ‌هایی مانند آلزایمر کند، اگرچه این مطالعه خاص بیماری ‌های تخریب‌ کننده عصبی را بررسی نکرد، بلکه کاهش شناختی مرتبط با سن را مورد توجه قرار داد.

به گفته بریکمن، تمرین ‌های شناختی مانند یادگیری زبان‌ های دیگر ممکن است تأثیر مستقیمی بر سلامت مغز نداشته باشند، اما در عوض ممکن است تأثیرات پیامدهایی مانند زوال عقل یا آلزایمر را کاهش دهند.
همچنین محققان دریافتند: بهبود حافظه در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بارزتر است. این موضوع نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی ممکن است سطوح ریز مغذی کمتری داشته باشند که مولتی ویتامین ها ممکن است آن را اصلاح کنند.
محققان به مردم هشدار می دهند که مکمل های ویتامین جایگزین خوبی برای یک رژیم غذایی متعادل و مناسب نیستند. بریکمن همچنین به افراد توصیه می‌ کند قبل از مصرف داروهای ویتامین با پزشک خود مشورت کنند.
 
بالا