مواد غذایی از بین برنده چربی ها.. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18
جالب است که بدانید خوردن چربی‌های مفید به از بین رفتن چربی شکم در بدن کمک می‌کند و اگر چربی مصرف نکنید، بدن شما چربی‌ها را نمی‌سوزاند. میوه‌ها و سبزیجات که دارای ویتامین و املاح معدنی هستند برای بازسازی ماهیچه‌ها بسیار مناسب اند. مصرف کربوهیدرات‌ها قبل از ورزش انرژی مورد نیاز شما را برای تمرین تامین می‌کنند، در واقع نقش اصلی کربوهیدرات‌ها، تامین انرژی مورد نیاز بدن است.

تخم مرغ
تخم مرغ منبع ارزان و غنی از پروتئین است. زرده تخم مرغ دارای مواد مغذی بسیاری شامل ویتامین‌های آ، دی، ای و کلسترول که باعث افزایش تستسترون می‌شود، است. نگران کلسترول موجود در زرده تخم مرغ نباشید، کلسترول غذایی تنها محدود به کلسترول خون نمی‌شود. اگر کلسترول خون دارید، چربی بدنتان را کاهش دهید و از زرده تخم مرغ دوری نکنید.

روغن ماهی
روغن ماهی باعث کاهش التهاب پوست می‌شود و برای سلامت مفصل‌ها بسیار مناسب است. چربی خون را کاهش و تستسترون را افزایش می‌دهد. به جای خوردن مقادیر زیاد ماهی برای به دست آوردن امگا ۳، می‌توانید قرص‌ امگا ۳ مصرف کنید.

ماهی سالمون
ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع امگا ۳ و اسید‌های چرب است که به ازای هر ۱۰۰ گرم، ۲۰ گرم پروتئین خالص دارد. با وجود پرورش زیاد این ماهی، کمبود امگا ۳ بسیار فراگیر شده است.

توت‌ها
توت‌ها آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند که از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کنند و باعث کاهش بیماری‌های قلبی و بینایی می‌شوند. این میوه را به صورت تازه یا یخ‌زده خریداری کرده و با جو دو سر ترکیب کنید سپس میل کنید.

ماست
ماست حاوی باکتری‌هایی است که سلامت سیستم گوارش شما را بهبود می‌بخشد. هرگز ماست یخ‌زده یا ماست با افزودنی‌های مختلف مصرف نکنید. می‌توانید ماست کم‌چرب را با توت و دانه کتان مخلوط کرده سپس میل کنید.

دانه کتان
دانه کتان سرشار از فیبر، پروتئین و امگا ۳ است. یک قاشق غذا خوری دانه کتان را بکوبید، با ماست و توت مخلوط کرده و قبل از خواب میل کنید.

روغن زیتون
روغن زیتون جزء اسید‌های چرب غیراشباع است که در برابر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان محافظت می‌کند. یک قاشق غذا‌خوری روغن زیتون می‌تواند طعم بی‌نظیری به سالادتان بدهد.

آجیل
آجیل‌ها نیز جزء اسید‌های چرب غیر اشباع اند، که سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین E، زینک، پتاسیم، منیزیم و خواص دیگر هستند. اگر می‌خواهید وزنتان را بالا ببرید، آجیل‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند. می‌توانید کره بادام‌زمینی بدون شکر و نمک تهیه کنید.

گوشت قرمز
گوشت قرمز حاوی مقادیر زیاد پروتئین، B12، آهن، زینک، کراتین، کارنوسین و امگا ۳ است. از گوشت راسته و بدون چربی استیک گوشت و همبرگر درست کنید و میل کنید.

بروکلی و کاهش چربی شکم
بروکلی یک ضد سرطان قوی است. این سبزیجات غنی شده با فیبر و کم‌کالری است. خوردن بروکلی خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده را در مردان، کاهش می‌دهد و به دلیل کم‌کالری بودن و احساس سیری طولانی مدت برای لاغری و آب شدن چربی شکم بسیار مناسب است.

به یاد داشته باشید که بدن شما همواره به چربی نیاز دارد با مصرف چربی‌های مفید ذکر شده نه تنها چربی مورد نیاز بدنتان را به دست می‌آورید و از خواص مفید آن‌ها بهره می‌برید بلکه موجب کاهش چربی‌های زاید مانند چربی شکم و تناسب اندام می‌شوید.
 
بالا