من وکالت بلاعزل داده ام و میخواهم از آن رجوع کنم چه کار کنم ؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
سلام من وکالت بلاعزل داده ام و میخواهم از آن رجوع کنم چه کار کنم ؟

چند راه برای خنثی شدن یا خنثی کردن چنین وکالت نامه ای وجود دارد:

راه اول اینکه شخص موکل یا همان وکالت دهنده موضوع وکالت را انجام دهد مثل اینکه موکل به فرزندش وکالت فروش آپارتمان خود را داده است و خودش قبل از آن که وکیل مبادرت به فروش کند مورد وکالت را انجام دهد. ( حتی می تواند معامله صوری کند‌ و مانع اقدامات وکیل شود، مثل بیع صوری )

راه دوم که بیشتر خارج از اراده موکل است شامل موردی است که مورد وکالت از بین برود مانند اینکه مالی برای فروش بصورت وکالت در اختیار دیگری قرار بگیرد و مال مذکور قبل از فروش تلف شود مثلا مال مذکور یک دستگاه خودرو بوده، که به علت حریق از بین برود.

راه سوم این است که اگر بتوانید حجر موکل را در دادگاه ثابت کنید وکالت منفسخ می شود. برای مثال مادر شما سالخورده است ‌و از قوای عقلی و مالی بر خوردار نیست و طی وکالت بلاعزلی اموال خود را در معرض سو استفاده قرار می دهد.

راه چهارم این است که اگر حق ضم وکیل را ( افزودن وکیل جدید ) از خود ساقط نکرده اید با تعیین وکیل جدید مانع اقدام انفرادی وکیل اول خواهید شد و مستقلاً نمی تواند اقدامات حقوقی انجام دهد. مثلا پسرتان را به عنوان وکیل جدید معرفی کنید( لازم نیست وکیل تعیینی، از وکلای دادگستری باشد )
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: شبنم
بالا