معرفی سیستم های مدیریت محتوا و تفاوت آنها

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,424
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
هنگام صحبت از طراحی و ساخت یک وبسایت، شاید اولین چیزی به که ذهن خطور میکند، نحوه مدیریت آن است!
داشتن قابلیت های گوناگون، ارسال مطلب، فروش محصولات به صورت اینترنتی و حتی داشتن یک صفحه شخصی از دلایلی است که ایده طراحی یک وبسایت ذهنمان را قلقلک میدهد.
قبل از هر چیزی برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا (که از این بعد با CMS، مخفف Content Management System نام برده خواهد شد) باید لیستی از انتظارات و نیاز های خودتان را یادداشت کنید و بر طبق آن CMS را که بیشتر از بقیه نیازهای شما را برای داشتن یک وبسایت برآورده می‌کند انتخاب کنید.
تعدادی از پر طرفدار ترین CMS های جهان را به صورت خلاصه نام برده و معرفی خواهیم کرد تا بهتر با کارایی و امکانات آنها آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • WordPress.
  • Drupal.
  • Magento
  • Joomla!
  • OpenCart
  • Prestashop
  • SilverStripe.
شاید نام وردپرس (WordPress) را زیاد شنیده باشید!
عنوان محبوب ترین CMS حال متعلق به وردپرس است. بیش از 60 میلیون وبسایت از این سیستم که بر پایه PHP نوشته شده استفاده میکنند و می‌توان گفت هر امکانات و نیازی که از یک سیستم مدیریت وبسایت داشته باشید را در اختیارتان قرار میدهد.

به لطف PHP هر آنچه که به ذهنتان برسد برای این سیستم نوشته شده و در قالب افزونه (Plugin) به صورت رایگان و پولی در اختیارتان قرار داده شده. البته جای نگرانی نیست!
برای عملکرد بهتر وردپرس پیشنهاد میشود که از هاست لینوکس استفاده کنید چرا که برخی از قابلیت های خوب و مهم وردپرس مانند نحوه نگارش لینک های سایت (Permalinks) به صورت فارسی در هاست ویندوز امکان پذیر نیست!
یکی از برترین ویژگی های وردپرس را میتوان تغییر پذیر بودن آن با هر خواسته ای دانست. شما می‌توانید وبسایت فروشگاهی، خبری، بررسی و معرفی، دانلود فیلم و موزیک، رزرو بلیط و نوبت دهی و هر چیزی را داشته باشید.
یکی از مواردی که برای وبسایت های مبنی بر CMS وردپرس الزامی می‌باشد، امنیت آن است چرا که در صورت استفاده از افزونه های ویروسی شده (که اکثرا در وبسایت های گمنام برای دانلود گذاشته می‌شود) یا عدم به روز رسانی مداوم نسخه وردپرس و افزونه های آن، طعمه هکرها شوید و اطلاعات و مهم تر از آن، زحماتتان را از دست بدهید.
استفاده تنها از افزونه های امنیتی کافی نیست و خیلی از موارد را باید از طریق هاست و ایجاد تغییرات جزیی اما مهم در فایل های اصلی هسته CMS خود انجام دهید.
 
بالا