مطالعات درباره کاکائو و فواید آن بر فشار خون.. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع



آیا کاکائو واقعاً فشار خون را افزایش می دهد؟ کاکائو برای اکثر افراد باعث افزایش فشار خون نمی شود، زیرا اکثر مطالعات نشان می دهد که ممکن است اثر کاهش فشار خون داشته باشد، نه برعکس، و در پاراگراف بعدی به جزئیات آن اشاره خواهیم کرد.
البته لازم به ذکر است که برخی از فرآورده های کاکائو ممکن است حاوی موادی باشد که باعث افزایش فشار خون می شود
یعنی: کافئین: که در افراد مبتلا به فشار خون بالا که عادت به مصرف کافئین ندارند، می تواند باعث افزایش فشار خون شود، اما کاکائو ممکن است اینگونه نباشد. باعث افزایش فشار خون قابل توجهی در افرادی می شود که به طور معمول مقادیر زیادی کافئین را اقلب مصرف می کنند.
قندها; به خصوص قند فروکتوز ممکن است باعث افزایش فشار خون شود و در عین حال مصرف قندها را کاهش دهد. به خصوص فروکتوز به کاهش خون و حفظ سطح طبیعی آن کمک می کند.
آیا کاکائو فشار خون را کاهش می دهد؟ اعتقاد بر این است که فلاوانول‌های موجود در کاکائو سطوح اکسید نیتریک خون را بهبود می‌بخشد، که عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و فشار خون را کاهش می‌دهد، در صورتی که افرادی که آن را مصرف می‌کنند قبلاً به مصرف کافئین عادت کرده‌اند، همانطور که قبلاً ذکر کردیم. یک بررسی در سال 2017 منتشر شده در پایگاه داده‌های مرورهای سیستماتیک کاکرین، شواهد علمی با کیفیت متوسطی را ارائه کرد که نشان می‌دهد شکلات و محصولات کاکائوی غنی از فلاوانول در کوتاه‌مدت تأثیر کمی در کاهش فشار خون در بزرگسالان سالم دارند، اما مطالعات بیشتری انجام شده است. هنوز در مورد این موضوع مورد نیاز است. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید کاکائو می توانید مقاله فواید پودر کاکائو را مطالعه کنید.ارزش غذایی کاکائو جدول زیر مواد مغذی موجود در 100 گرم پودر کاکائو خشک و شیرین نشده را نشان می دهد: ماده مغذی مقدار مغذی آب 3 گرم کالری 228 کالری پروتئین 19.6 گرم چربی 13.7 گرم فیبر 13.7 گرم کربوهیدرات 13.7 گرم .230 میلی گرم پتاسیم 1524 میلی گرم کلسیم 128 ملی گرم آهن13.86 میلی گرم منیزیم 499 میلی گرم فسفر 734 میلی گرم سودیوم 21 ملی گرم 6.81 میلی گرم مس 3.788 ملی گرم سيلينيوم 14.3 میلی گرم ويتامين ب1 0.078 میلی گرم فيتامين ب2 0.241 مليغرام فيتامين ب3 2.185 میلی گرم ويتامين ب5 0.254 میلی گرم فيتامين ب6 0.118 میلی گرم Folate 32 میکروگرم کولین 12 میلی گرم ویتامین K 2.5 میکروگرم ویتامین E 0.1 میلی گرم
نکات کلی برای رفع مشکل فشار خون بالا
یکی از نکاتی که به رفع مشکل فشار خون کمک می کند:
ورزش منظم: فعالیت بدنی منظم می تواند به سرعت به شما کمک کند. 150 دقیقه در هفته یا حدود 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته برای کاهش فشار خون ب به طور متوسط 5-8 میلی متر جیوه در افراد مبتلا به فشار خون بالا است و باید به طور منظم ورزش کرد، زیرا توقف ورزش می تواند باعث افزایش مجدد فشار خون شود. ورزش ممکن است به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا در افراد سالم کمک کند.
نمونه‌هایی از ورزش‌های مفید برای مبتلایان به فشار خون بالا: ورزش‌های هوازی: مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و رقصیدن.
تمرین تناوبی با شدت بالا: که با دوره‌های کوتاه فعالیت شدید، همراه با دوره‌های استراحت در طول فعالیت‌های کم‌شدید نشان داده می‌شود. تمرینات قدرتی: که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین باید حداقل دو بار در هفته انجام شود. مهم است که با پزشک یا مربی تناسب اندام در مورد برنامه ورزشی مناسب مشورت کنید.
مقادیر مناسبی از غذاهای غنی از پتاسیم بخورید: پتاسیم به حذف سدیم از بدن کمک می کند، بنابراین فشار روی رگ های خونی و به طور کلی کاهش می یابد. الگوی غذایی مدرن حاوی مقادیر زیادی سدیم و مقادیر کم پتاسیم است و برای به دست آوردن بهترین تعادل بین پتاسیم و سدیم در رژیم غذایی. توصیه می شود بر روی خوردن مقدار کمتری از غذاهای فرآوری شده و مقدار بیشتری از غذاهای تازه و کامل تمرکز کنید.
در اینجا به چند نمونه از غذاهای غنی از پتاسیم اشاره می کنیم: سبزیجات. به خصوص سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین. میوه ها؛ مانند هندوانه، موز، آووکادو، پرتقال و زردآلو. محصولات لبنی؛ مثل شیر و ماست. ماهی تن و سالمون آجیل، دانه ها. لوبیا.

کاهش مصرف نمک: مصرف بیش از حد سدیم می تواند منجر به فشار خون بالا شود، بنابراین توصیه می شود بیش از 1500 میلی گرم سدیم در روز مصرف نکنید و در این محدوده بمانید.

نکات زیر را می توان رعایت کرد: کاهش مصرف غذاهای کنسرو شده و آماده. برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید. مارک هایی را انتخاب کنید که سدیم کمی دارند. اضافه کردن ادویه ها و ادویه ها به غذا مانند فلفل تازه آسیاب شده یا آب لیمو به جای نمک.
کاهش وزن اضافی: فشار خون در افرادی که اضافه وزن دارند افزایش می یابد و اضافه وزن با خطر بیشتر بیماری قلبی و دیابت مرتبط است و کاهش 5 کیلوگرم وزن اضافی می تواند فشار خون را کاهش دهد.
کاهش مصرف کافئین: اگر بدن به کافئین حساس است، مصرف حتی کمتر از 200 میلی گرم کافئین ممکن است باعث افزایش فشار خون شود و این مقدار کافئین در دو فنجان قهوه وجود دارد و شایان ذکر است که کافئین در سایر منابع مانند نوشابه ها، نوشابه های انرژی زا، بنابراین توصیه می شود حدود نیم ساعت پس از مصرف نوشیدنی حاوی کافئین، فشار خون را چک کنید و در صورت افزایش 5 درجه یا بیشتر فشار خون، کاهش فشار خون توصیه می شود. مصرف منابع کافئین به طور موقت فشار خون را کاهش می دهد.

استرس در طول زمان می تواند منجر به عادات ناسالمی شود که خطر سلامت قلبی عروقی را افزایش می دهد، مانند پرخوری، کم خوابی و اگر سعی در کاهش فشار خون دارید. توصیه می شود فعالیت هایی را انجام دهید که به کاهش استرس کمک می کند، مانند مدیتیشن و جلسات تنفس عمیق.

ترک سیگار: سیگار یک عامل خطر قوی برای بیماری قلبی است. هر پک دود سیگار باعث افزایش جزئی و موقت فشار خون می شود و مواد شیمیایی موجود در تنباکو به مرور زمان به رگ های خونی آسیب می رساند. ترک سیگار می تواند به کاهش این خطر کمک کند
 

پیوست‌ها

  • 1678107860355.gif
    1678107860355.gif
    42 بایت · بازدیدها: 9
بالا