مضرات و خواص ظرف مسی در طب سنتی

  • نویسنده موضوع فاطیما
  • تاریخ شروع
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
لیوان مسی، جایگزین بسیاری از قرص‌ها
استفاده از لیوان مسی می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی از جمله از بین بردن باکتری‌ها، کاهش سرعت پیری و کاهش خطر سطان را به همراه داشته باشد. آن، یکی از عناصر ریز مغذی ضروری بدن و همچنین فلزی است که به طور طبیعی وجود دارد. بدن انسان برای زنده ماندن به مس نیاز دارد. به گفته دفتر مکمل‌های غذایی، میزان مجاز غذایی مس برای مردان و زنان بالای 18 سال 900 میکروگرم است. این ریز مغذی برای جوان‌سازی پوست، جلوگیری از پیری و سفیدی مو بسیار مفید است.

مس چیست و چرا مهم است؟
ابتدا باید بدانید که مس فلزی به رنگ قرمز است که در محیط از جمله سنگ، خاک و آب یافت می‌شود. مقادیر کمی مس نیز در هوا وجود دارد. مس عنصر کمیاب مهمی است که به عملکرد مناسب بدن کمک می‌کند. بدن مس تولید نمی‌کند، بنابراین باید آن را از طریق آب و غذا جذب کرد. این فلز معمولا در ترکیب با دیگر فلز‌ها مانند قلع در ساخت ظروف پخت و پز استفاده می‌شود.

دلیل استفاده از لیوان مسی چیست؟
مدت‌ها پیش، مردم دریافتند که آب ذخیره شده در ظروف مسی طعم بهتری دارد و مدت زمان بیشتری تازه می‌ماند. دانشمندان کشف کردند که مس دارای اثر الیگودینامیکی است. این به آن معناست که مس می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد. همچنین ویروس‌ها، جلبک‌ها، کپک‌ها،‌ هاگ‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.
مطالعات نشان داده است که آب ذخیره شده در ظرف مسی به مدت حداقل چهار ساعت کیفیت خاصی را به دست می‌آورد. از آنجا که امروزه مردم از سیستم‌های تصفیه آب استفاده می‌کنند، بسیاری از ریز مغذی‌های سالم از آب آن‌ها خارج می‌شود. نوشیدن آب از یک فنجان مس، مس سلب شده توسط سیستم‌های تصفیه را دوباره پر می‌کند.
 
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
فواید و خاصیت لیوان مسی اصل برای سلامتی چیست؟
نوشیدن آب در مس از جمله فواید لیوان مسی به حساب می‌آید که برای سلامتی بسیار مفید است. انواع فواید لیوان مسی در ادامه ذکر می‌شود.
باکتری‌ها را از بین می‌برد: همان‌طور که در بالا ذکر شد، مس الیگودینامیک است و می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد، از جمله E.coli و S.aureus دو باکتری رایج که باعث بیماری جدی می‌شوند. مس همچنین از باکتری‌هایی که باعث اسهال می‌شوند جلوگیری می‌کند. در حقیقت، نوشیدن آب در لیوان مسی یکی از راه‌های لذت بردن از آب تمیزتر در کشورهای دارای سیستم بهداشتی ضعیف و در نتیجه سالم نگه داشتن آن‌ها است.
سیستم هضم شما را بهبود می‌بخشد: مس به تحریک پریستالیست، انقباض و شل شدن عضلات معده کمک می‌کند که مواد زائد (مدفوع) را از طریق روده به خارج از بدن منتقل می‌کند. مس همچنین به از بین بردن باکتری‌های مضر التهاب در روده، احتمالا بهبود زخم، سو‌هاضمه و عفونت‌ها کمک می‌کند. روده سالم برای جذب مواد مغذی مناسب در بدن مهم است.
سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند: مس دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش رادیکال‌های آزاد که برای سیستم ایمنی بدن مضر هستند کمک می‌کنند. نوشیدن آب از یک لیوان مسی به طور روزمره می‌تواند آنتی اکسیدان‌های شما را تقویت کرده و بنابراین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. از آنجا که مس به از بین بردن باکتری‌های مضر کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن شما مجبور نیست به سختی کار کند که این مورد هم باعث سلامت شما می‌شود.
 
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد: مس به ایجاد آنزیمی مهم در بدن به نام آدنوزین تری فسفات (ATP) کمک می‌کند، ATP اساسا انرژی است. هنگامی که از یک لیوان مسی آب می‌نوشید، مس مورد نیاز بدن خود را برای تولید انرژی بیش‌تر تامین می‌کنید.
باعث تعادل تیروئید می‌شود: نداشتن مس کافی در سیستم بدن شما (کمبود مس) می‌تواند باعث تنظیم نادرست هورمون‌های غده تیروئید شود. نوشیدن آب از یک ظرف مسی، مس مورد نیاز غده تیروئید را برای تعادل و عملکرد مناسب تامین می‌کند.
به کاهش وزن کمک می‌کند: ما قبلا یاد گرفته‌ایم که مس به تنظیم تیروئید و از طریق ATP به تولید انرژی کمک می‌کند. هر دو این‌ها متابولیسم را تسریع کرده و برای سوزاندن چربی انرژی ایجاد می‌کنند که به نوبه خود ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
 
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
از دیگر خواص لیوان مسی ‌و مس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خطر ابتلا به سرطان
کمک به سلامت قلب و تنظیم فشار خون
محافظت از کبد
جلوگیری از کم خونی
کاهش التهاب مفصل و درد آرتروز
کند کردن علائم پیری
کمک به تقویت مو
کمک به سلامت پوست
 
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
علائم قرار گرفتن در معرض بیش از حد مس و مضرات لیوان مسی چیست؟
مسمومیت ناشی از مس نادر است. اما دریافت بیش از حد طولانی مدت مس از طریق لیوان مسی می‌تواند باعث به وجود آمدن مضراتی شود. مس زیاد می‌تواند به باکتری‌های روده‌ای خوب شما آسیب برساند و باعث اسهال شود.

مضرات لیوان مسی
ناراحتی‌های دستگاه گوارش (GI) مانند حالت تهوع یا اسهال
مشکلات عصبی مانند سرگیجه یا سردرد
تحریک پوست در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها
در مواقع شدید، خونریزی داخلی ناشی از اختلال عملکرد کبد
خاصیت نوشیدن چای طبیعی در لیوان مسی
استفاده از کتری و قوری مسی و نوشیدن چای طبیعی در لیوان مسی خاصیت زیادی دارد. همچنین جوشاندن آب در کتری مسی خواص درمانی و ضدباکتری دارد. اولین خواص استفاده از لیوان مسی این است که اگر چای در لیوان مسی خورده شود به بهبود گوارش بدن و هضم غدا کمک شایانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر قصد ریختن چای و یا آبجوش(و یا هر چیز داغ دیگری) در کتری یا لیوان مسی دارید حتما باید قلع اندود شده باشد.

به طور کلی با فواید و مضرات لیوان مسی آشنا شدید؛ اما باید توجه داشته باشید که لیوان مسی اصل را تهیه کنیم تا از خواص آن بهره مند شویم.
 
بالا