مزیت های نوشیدن قهوه قبل از ورزش چیست؟

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
N00385033 b


بسیاری از مردم برای افزایش سوخت و ساز بدنشان قبل از تمرین های بدنسازی و یا ورزش های روزانه اقدام به نوشیدن قهوه مینمایند. همان طور که میدانیم قهوه یک ماده دارای کافئین میباشد که نوعی ماده محرک است. نوشیدن یک فنجان قهوه اگرچه ممکن است عملکرد فیزیکی و عملکرد مغزی را در انسان بهبود بخشد، اما نوشیدن قهوه قبل از تمرین برای همه مناسب نیست.

✳️
افزایش عملکرد فیزیکی بدن

محققان بررسی کرده‌اند که چگونه کافئین می‌تواند عملکرد فیزیکی افراد را در طول تمارین ورزشی افزایش دهد. به طور خاص، آنها مشاهده کردند که چگونه بر قدرت عضلانی، استقامت و توانایی های قلبی عروقی تأثیر می گذارد.یک بررسی سیستماتیک در سال 2022 از مطالعات متعدد نشان داد که حتی دوزهای متوسط کافئین قبل از اجرا می تواند عملکرد ورزشی فردی را افزایش دهد.

بررسی سیستماتیک دیگری به تأثیر کافئین موجود در انواع قهوه ها به مانند قهوه ایلی بسته به مدت زمان تمرین یا رویداد ورزشی پرداخت. محققان دریافتند که ممکن است به ویژه در افزایش عملکرد ورزشکاران استقامتی مفید باشد.برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است عملکرد عضلات را بهبود بخشد، اما مشخص نیست که چرا یا چقدر. یک مطالعه در سال 2017 بهبود کمی در قدرت عضلات ساق پا را نشان داد.علاوه بر این، یک مطالعه کوچک روی ورزشکاران اسپانیایی رشته جیو جیتسو نشان داد که مصرف 3 میلی گرم (میلی گرم) کافئین به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) وزن بدن قبل از تمرین، ارتفاع پرش عمودی یک و دو پا را افزایش می دهد.


✳️
بهبود عملکرد شناختی

بسیاری از مردم قهوه می نوشند و یا در طول روز قهوه های خود را در ظروفی مناسب به مانند استنلی تا ساعت ها همراه خود، نگه داری مینمایند، تا در زمان مورد نیاز نوشیدنی خود را بنوشند و در طول روز احساس بیداری یا هوشیاری بیشتری را بتوانند داشته باشند. با این حال، بهبود عملکرد شناختی ممکن است به معنای بهبود عملکرد فیزیکی نیز باشد.یک منبع معتبر در سال 2018 این موضوع را با بررسی تأثیر کافئین بر عملکرد فیزیکی و شناختی بررسی کرد. این نشان داد که کافئین ممکن است حالات شناختی مرتبط با عملکرد ورزشی بهتر را بهبود بخشد، مانند:
هوشیاری
تمرکز
سطوح انرژی
خستگی

افزایش اکسیداسیون چربی های موجود در بدن
برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین قبل از ورزش ممکن است با افزایش اکسیداسیون چربی (یا “چربی سوزی”) مرتبط میباشد. با این حال، این امر هنوز نامشخص است.در حالی که برخی افراد فکر می کنند افزایش اکسیداسیون چربی مسئول اثرات افزایش عملکرد کافئین است، انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) مخالف است. بررسی منبع مورد اعتماد آن در سال 2021 در مورد کافئین و عملکرد ورزشی اشاره می کند که اگرچه کافئین ممکن است اکسیداسیون چربی را افزایش دهد، اما لزوماً با عملکرد ورزشی افراد مرتبط نیست.
علاوه بر این، بیان می کند که میزان کافئین مصرفی برای اثر اکسیداسیون چربی مهم است. دوزهای کمتر ممکن است اثر کمتری نسبت به دوزهای بالاتر داشته باشند
 
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
✳️افراد قبل از تمرین چه مقدار و چه نوع قهوه بنوشند؟

طبق بررسی ISSN، مقدار کافئینی که به طور مداوم عملکرد ورزشی را افزایش داده است، دوز 3 تا 6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.دوزهای بالا (9 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) ممکن است عوارض جانبی غیر ضروری برای بهبود عملکرد ایجاد کند، مانند ناراحتی معده و بی خوابی. تحقیقات در مورد دوزهای کوچکتر کافئین محدود است، اما یک مطالعه منبع معتبر نشان می دهد که آنها می توانند هوشیاری را با عوارض جانبی کمتری نسبت به دوزهای بالاتر بهبود بخشند.بسیاری از مردم از مصرف قهوه برای طعم آن لذت می برند. با این حال، افرادی که به دنبال مزایای عملکردی کافئین هستند، می توانند آن را به هر شکلی مصرف کنند. انتخاب های محبوب عبارتند از:
چای سیاه
قهوه دم کرده
قهوه اسپرسو
قهوه های فوری
نوشیدنی های انرژی زا
آدامس یا آب نبات کافئین دار
نوشیدنی ها یا پودرهای قبل از تمرین
توجه داشته باشید که برخی از محصولات، مانند نوشیدنی ها و آب نبات های قبل از تمرین، ممکن است علاوه بر کافئین، حاوی مقادیر زیادی قند نیز باشند
 
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
✳️چه زمانی قهوه قبل از تمرین را بنوشیم

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه قبل از تمرین به اهداف فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر فردی بخواهد عملکرد بدنی، از جمله استقامت و قدرت عضلانی را افزایش دهد، ISSN می گوید افراد باید 60 دقیقه قبل از ورزش کافئین مصرف کنند.یک مطالعه منبع قابل اعتماد که در مردان سالم انجام شد به این موضوع پرداخت که چگونه زمان بندی کافئین بر عملکرد در انواع مختلف تمرینات تأثیر می گذارد. نشان داد که مصرف کافئین 1 ساعت قبل از ورزش، پرش های عمودی انفجاری و انقباضات ایزومتریک عضلات را بهبود می بخشد.

تمرین منبع مطمئن ایزومتریک یک تمرین ثابت است که شامل حرکت مفصل نمی شود. نمونه هایی از این تمرینات شامل پلانک، نشستن روی دیوار و اسکات استاتیک است.با این حال، مصرف کافئین 30 دقیقه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد ایزوکینتیک شد. تمرینات Isokinetic Trusted Source پویا هستند و در حالی که مقاومت ممکن است متفاوت باشد، سرعت ثابت می ماند. تمرینات ایزوکینتیک شامل فشار و کشش است
 
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
✳️درباره تنقلات قبل از تمرین بیشتر بدانید

برخی از محصولات حاوی مواد بالقوه مفیدی مانند تاکرین، بتا آلانین و آرژنین سیلیکات هستند. این مواد باعث افزایش جریان خون می شوند و ادعا می کنند که تورم عضلانی قابل توجه تری پس از تمرین ایجاد می کنند. مردم باید همیشه هنگام خرید و مصرف مکمل‌ها مراقب باشند، زیرا این محصولات به اندازه داروها تحت نظارت دقیق منابع معتبر نیستند. در صورت داشتن هر گونه نگرانی باید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرند. درصورتی که در مورد میزان کافئین های موجود در هر مدل قهوه نیازمند تحقیق هستید میتوانید از وبسایت قهوه ملو نیز اطلاعات لازم خود را تکمیل نمایید. اگر شما نیز از مزیت های نوشیدن قهوه قبل از ورزش تجربه ای را دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
64
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
144
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
بالا