بدانید محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی از دید خارجی‌ها

  • نویسنده موضوع شبنم
  • تاریخ شروع
شبنم

شبنم

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
227
پسندها
946
امتیازها
93
جنسیت

شله زرد، رنگینک و فالوده‌ی شیرازی هر سه از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی از دید خارجی‌ها هستند.

شله زرد
Shole zard

شله زرد، یک دسر سنتی ایرانی است که رنگی زرد و طعمی شیرین دارد. از مواد تشکیل دهنده‌ی این دسر می‌توانیم به برنج، شکر، زعفران، گلاب، هل، روغن، خلال پسته و بادام اشاره کنیم. برای تزئین شله زرد معمولا از دارچین و خلال بادام و پسته استفاده می‌شود.

شله زرد حاوی انواع ویتامین‌های A، C ، D و ویتامین‌های گروه B، از جمله B1، B2 و B6 می‌باشد. همچنین این دسر سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک، سلنیوم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. تقویت معده و قلب، بهبود دردهای رماتیسمی، از بین بردن عفونت بدن و ایجاد نشاط از جمله خواص شله زرد هستند.

فالوده شیرازی
76f1e7ed 4200 4cc5 b6db 3b8cd0892435

فالوده یا پالوده‌ی شیرازی یکی از دسرهای قدیمی و محبوب ایرانی است که در تابستان طرفداران زیادی دارد. در تهیه‌ی این دسر یخی و شیرین از رشته‌های باریک نشاسته‌ی یخ زده، آب، شکر، آب لیمو، شربت آلبالو و عرقیاتی مانند نسترن استفاده می‌شود.
در گذشته‌، رشته‌ی این دسر به صورت سنتی تهیه می‌شد اما هم اکنون این رشته‌ها توسط دستگاه‌های ویژه و ماشین‌های پیشرفته تهیه می‌شوند.

رنگینک
Ranginak

این دسر بسیار خوشمزه اصالتی جنوبی دارد. از مواد تشکیل دهنده‌ی آن می‌توانیم خرما، آرد و پودر دارچین را نام ببریم. برای تهیه‌ی رنگینک ابتدا آرد را تا حدی بو می‌دهند که بوی خامی آن گرفته شده و کمی تغییر رنگ دهد و سپس روغن و کره را به آن اضافه کرده و روی خرماهایی که از قبل در ظرف چیده شده‌اند ، می‌ریزند. سپس آن را با پودر دارچین، پودر گردو و یا پودر نارگیل تزئین می‌کنند. ممکن است در درون خرماها گردو قرار داده شود. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و به ذائقه‌ی افراد بستگی دارد.
 
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,295
پسندها
22,466
امتیازها
113
مدال ها
6
دستور یک غذای لذیذ ایرانی 👇
 
بالا