مبانی سِت کردن شال،روسری با مانتو ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Set asli
رنگ و طرح شال و روسری در استایل شما بسیار تاثیرگذار است. این تاثیر با ست کردن شال و روسری با سایر لباس‌های شما ازجمله مانتو دوچندان می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برروی هماهنگی آیتم‌های مختلف پوشش خود حساس هستید، باید با اصول ست کردن روسری و شال با مانتو خود آشنا بوده و آن را به‌خوبی رعایت کنید. به‌عنوان مثال شما باید بدانید که برای مانتو با رنگ‌های گرم و طرح‌های شلوغ، بهترین گزینه شال و روسری با رنگ‌های خنثی، سرد و طرح‌های ساده است. به این شکل استایل شما از حالت یکنواختی و شلوغی دور می‌شود.

نکته‌ای که در همین ابتدا باید یادآوری کنم این است که برای ست کردن شال با مانتو، توجه شما را به رنگ پوستتان جلب نمایم. مانتوهایی انتخاب کنید که هنگام ست کردن شال و روسری بارنگ آن مشکل پیدا نکنید. به‌صورت کلی دو نوع پوست وجود دارد که بقیه رنگ پوست‌‌ها زیرمجموعه آن است.

▪︎پوست سرد

برای این پوست بهترین رنگ‌ها بنفش، آبی، خاکستری و نقره‌ای است. پس اگر می‌خواهید با ست کردن شال با مانتو خود بدرخشید و پوست سردی دارید؛ سراغ این رنگ‌ها بروید.

▪︎پوست گرم

افرادی که داری پوست گرم هستند نباید از شال و روسری‌‌‌‌‌‌هایی بارنگ‌‌‌های تیره استفاده کنند. رنگ‌های بنفش، آبی، صورتی، نارنجی و خاکستری اگر تن روشنی داشته باشند برای این نوع پوست مناسب است. دانستن این نکته‌ها برای ست کردن رنگ مانتو و شال که در ادامه به آن می‌پردازیم ضروری است.

▪︎ست شال با مانتو برای پوست‌های تیره

به‌طورکلی اگر پوست تیره‌ای دارید برای ست کردن رنگ مانتو و شال باید رنگی را برای روسری و شال خود انتخاب کنید که بارنگ پوستتان مغایرت داشته باشد. هرچه تفاوت رنگ شال و روسری با درجه رنگ پوست شما متفاوت‌تر باشد چهره شما جذاب‌تر‌ می‌شود و از حالت یکنواختی بیرون‌ می‌آید. مخصوصاً خانم‌هایی که هم‌رنگ پوستشان تیره است و هم‌رنگ مو و چشم‌هایشان؛ در این صورت یک شال یا روسری رنگ روشن به چهره آن‌ها طراوت زیادی‌ می‌بخشد. این خانم‌ها نباید از شال و روسری‌های قرمز، فیروزه‌ای و سبزرنگ استفاده کنند. البته بهتر است سراغ رنگ مشکی سرمه‌ای و قهوه‌ای هم نروند؛ اما باکمی احتیاط و رعایت اصول ست کردن رنگ مانتو و شال می‌توانند از طیف‌های ملایم این رنگ‌ها در استایل خود بهره بگیرند.

▪︎ست شال و روسری برای پوست خیلی روشن

قانون تضاد رنگ شال و روسری بارنگ پوست همه‌جا صدق می‌کند. خانم‌هایی که پوست خیلی روشن دارند، موهایشان بلوند است و چشم‌هایی به رنگ آبی، سبز یا خاکستری دارند باید از شال و روسری‌های استفاده کنند که بارنگ پوستشان متفاوت باشد. رنگ‌های گرم به‌هیچ‌وجه برای این خانم‌ها توصیه نمی‌شود. مثلاً رنگ‌هایی مثل بنفش، قرمز، نارنجی یا زرد برای پوست‌های خیلی روشن مناسب نیست. شال و روسری‌های آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ، آبی تیره و… ایدئال‌ترین رنگ‌ها برای این گروه از خانم‌ها‌ می‌باشد. رنگ‌هایی که برای ست کردن رنگ مانتو و شال همیشه در دسترس هستند

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو​


شما برای ست کردن شال و روسری با مانتو باید به فاکتورهای مختلفی ازجمله رنگ، طرح و جنس مانتو توجه داشته باشید.

به‌عنوان مثال ست کردن روسری و شال با طرح‌های مدرن با مانتوهایی که رسمی، کلاسیک و سنتی هستند، ظاهر خوبی از شما به نمایش نخواهد گذاشت.
همچنین شما نمی‌توانید مینی روسری‌ها را با مانتوهای گشاد و بلند ست کنید، زیرا هیچ‌گونه هماهنگی و همخوانی در استایل شما ایجاد نمی‌کند.
برخی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین فاکتورهای ست کردن شال و روسری با مانتو که باید آن را رعایت کنید شامل موارد زیر است:

۱. توجه به رنگ در ست کردن شال و روسری
قدم اول در ست کردن روسری و شال با مانتو، توجه‌به رنگ هرکدام و هماهنگی بین آن‌ها است. به‌طور کلی یکدستی و همچنین تفاوت زیاد رنگ شال و روسری و مانتو به‌هیچ وجه جذاب و زیبا نیست.
به همین منظور بهترین گزینه استفاده از رنگ‌های مکمل و یا نزدیک به‌هم است. براین اساس ست کردن شال و روسری با رنگ‌های مختلف مانتو به این صورت است:


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای سبز:

برای مانتوهایی با طیف‌های مختلف رنگ سبز، شال و روسری با رنگ قرمز و همچنین رنگ و طرح‌های زرد گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای خاکستری و طوسی:

رنگ‌های طوسی و خاکستری به‌دلیل خنثی بودن با رنگ‌های مختلف شال و روسری ست می‌شوند. اما بهترین گزینه برای مانتوهای طوسی و خاکستری که بسیار چشم‌نواز است، شال و روسری‌هایی با رنگ صورتی است.


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای بنفش:

برای ست کردن شال و روسری با مانتوی بنفش، از رنگ‌های سرخابی و صورتی و یا ترکیبی از هردو استفاده کنید. این نوع ست کردن، هارمونی فوق‌العاده‌ای در استایل شما ایجاد می‌کند.


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای قرمز:

همان‌طور که می‌دانید رنگ سبز و قرمز مکمل هم هستند. بنابراین برای ست کردن شال و روسری با مانتوهایی با رنگ قرمز، طیف‌های مختلف رنگ سبز بهترین گزینه محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که رنگ قرمز و سبز در کنارهم، بسیار چشم‌نواز هستند.


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای آبی:

شال و روسری با رنگ زرد یا نارنجی، ترکیب بی‌نظیری را با مانتوهای آبی ایجاد می‌کند. همچنین شال و روسری‌هایی که در طرح و مدل آن‌ها از ترکیب رنگ‌های آبی و نارنجی یا زرد و آبی استفاده شده است نیز گزینه خوبی محسوب می‌شوند.


_ رنگ مناسب شال و روسری برای مانتوهای مشکی:

ست کردن شال و روسری با رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، زرشکی، سرمه‌ای، مشکی و… برای مانتوهای مشکی مناسب نیست. شال و روسری با رنگ‌های شاد و طرح‌های زیبا برای ست کردن با مانتوهای مشکی و تیره درنظر گرفته می‌شود.


۲.توجه به طرح مانتو در ست کردن شال و روسری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ایجاد هماهنگی بین شال و روسری با مانتو، توجه‌به طرح و مدل مانتو است. به این معنی که اگر قصد دارید مانتویی با طرح‌های شلوغ و پراز رنگ بپوشید، باید یک شال و روسری ساده و تک‌رنگ را برای آن درنظر بگیرید.

همچنین برای ست کردن شال و روسری طرح‌دار و چندرنگ، بهتر است از مانتوهای ساده، تک‌رنگ و راسته استفاده کنید. با رعایت این موارد استایل شما به‌خوبی به چشم می‌آید و نظر بیننده را به‌خود جلب می‌کند.


۳. توجه به جنس مانتو در ست کردن شال و روسری
یکی دیگر از آیتم‌هایی که می‌توانید در ست کردن روسری و شال با مانتو درنظر بگیرید، توجه‌به هارمونی و هماهنگی جنس پارچه آن‌ها است.

به‌عنوان مثال: اگر در قسمت یقه و آستین مانتو شما از حریر استفاده شده است، می‌توانید آن را با شال و روسری از جنس حریر ست کنید. یا اگر قسمت‌هایی از مانتو شما با پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ کار شده است، می‌توانید شال و روسری‌های طرح‌دار مشابه آن را انتخاب کنید.

نکات مهم در ست کردن شال و روسری​


▪︎انوع رنگ‌ها و طرح‌های شال و روسری را می‌توان به‌راحتی با مانتوهای سفید و مشکی ست کرد.

▪︎بهتر است از روسری و شال‌های طرح‌دار و چندرنگ، برای مانتوها و استایل ساده استفاده کنید.

▪︎از ست کردن شال و روسری‌های تیره با مانتوهای تیره و بالعکس خودداری کنید. بهترین گزینه استفاده از رنگ گرم و سرد درکنار هم است.

▪︎انتخاب رنگ‌های مکمل و نزدیک‌به هم به ایجاد هارمونی در استایل شما، کمک می‌کند.

▪︎برای مانتوها، کیف و کفش‌های رسمی، سنتی و کلاسیک از شال و روسری‌های شلوغ و با طرح‌های مدرن استفاده نکنید.
 
بالا