ماندگاری تزریق چربی به باسن دقیقا چه مدت است؟😁😁

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز ؟مراقبت های بعد از تزریق چربی باسن چیست ؟مزایا وعوارض تزریق چربی باسن چیست؟مراقبت های بعد از تزریق چربی چیست؟


تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های نوین و مدرن جهت بهبود فرم باسن است که بدون استفاده از پروتز انجام می‌شود. در این عمل جراحی از چربی بدن خود بیمار برای تزریق به قسمت‌های دیگر استفاده می‌شود، درنتیجه سازگاری آن با بدن بسیار بالا است.
IMG_۲۰۲۲۱۰۰۸_۰۹۵۸۲۶.jpg



پس از تزریق چربی معمولاً حدود ۳۰ درصد چربی ها، جذب بدن می‌شود، بنابراین نیاز است تا پزشک کمی بیش از حد لازم به ناحیه موردنظر چربی تزریق کند تا فرم و برجستگی باسن حفظ شود. پزشک معمولاً بر اساس میزان چربی تزریق شده و شرایط متقاضی از انواع بی‌حسی موضعی و بی‌هوشی عمومی استفاده می‌کند.



مدت‌زمان تزریق چربی نیز بر اساس میزان چربی انتقالی معمولاً بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت تخمین زده می‌شود. در تزریق چربی شما می‌توانید بعد از گذشت دو الی سه روز بسته به نظر پزشک به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.


این جراحی به بستری نیازی ندارد و فقط باید به‌اندازه کافی استراحت داشته باشید. تزریق چربی باید توسط بهترین پزشکان انجام شود، در این صورت روند درمان بدون هیچ عارضه و مشکلی انجام می‌شود.


چربی بدن دوام بالایی دارد، لذا می‌توان گفت ماندگاری این روش بسیار بالا است. تزریق چربی در حال حاضر طرفداران فراوانی دارد. در این روش به کمک لیپوساکشن و کانولا، چربی از اطراف شکم یا قسمت‌های دیگر جدا شده و استخراج می‌شود و بعد از خالص‌سازی به قسمت موردنظر تزریق می‌شود. میزان چربی برداشت شده معمولاً سه برابر مقداری است که قرار است به باسن تزریق شود.


نتایج تزریق چربی به باسن از همان لحظه اول مشخص است، اما برای دیدن بهترین نتیجه شما باید حدود شش ماه صبر کنید. به دلیل آنکه پس از تزریق مقداری از چربی جذب بدن می‌شود، به‌مرور مقداری از برجستگی باسن کم خواهد شد. اما در کل بین ۶۰ تا ۸۰ درصد چربی تزریق شده در محل باقی می‌ماند.



بررسی نحوه تزریق چربی به باسن
تزریق چربی در حال حاضر یکی از روش‌های جدید تغییر اندازه و فرم باسن است که نیاز به پروتز ندارد. به‌منظور بزرگ کردن باسن و فرم دهی آن با روش تزریق چربی، پزشک معمولاً در سه مرحله کار را پیش می‌برد:


در قدم اول چربی به کمک لیپوساکشن از قسمت‌هایی از بدن نظیر شکم، پهلو، ران و… استخراج می‌شود.
در مرحله بعدی لازم است تا چربی برداشت شده صاف و خالص (تصفیه) شود تا برای انتقال مشکلی نداشته باشد.

در مرحله سوم برای انتقال و تزریق چربی و انجام جراحی، پزشک روی برخی از نقاط خاص باسن برش کوچکی ایجاد می‌کند. این برش‌ها بعد از جراحی به‌سرعت بهبود خواهند یافت و قابل‌مشاهده نخواهند بود.


در این روش جراحی نیازی به بستری یا بیهوشی مراجعه‌کننده نیست ولی بسته به شرایط تزریق گاهی اوقات از بی هوشی عمومی استفاده می‌شود.



کاندید مناسب تزریق چربی به باسن
بزرگ کردن و فرم‌دهی به باسن با استفاده از تزریق چربی امروزه یکی از بهترین روش‌های شکل‌دهی بدن است. پزشکان متخصص معمولاً برای آن دسته از افرادی که تمایلی به استفاده از پروتزهای باسن ندارند، تزریق چربی را پیشنهاد می‌دهند. در ادامه کاندیدای مناسب تزریق چربی به باسن را باهم بررسی می‌کنیم:

افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند و از بد فرمی بدن خود رنج می‌برند به دلیل داشتن ذخیره چربی مناسب، گزینه مناسبی برای لیپوساکشن و انتقال چربی به باسن هستند.

افراد باید چربی لازم برای تزریق به نواحی دیگر را در بدن خود داشته باشند.

افرادی که پوست باسنشان کاملاً سالم و ارتجاعی است می‌توانند از این روش استفاده کنند.

افراد بین سنین ۲۵ تا ۶۰ سال می‌توانند از این روش زیبایی و درمانی استفاده کنند.
در این روش افراد نمی‌توانند تا چند هفته روی باسن خود بنشینند، این موضوع برای بعضی افراد غیرقابل‌تحمل است پس باید به آن دقت شود. همچنین نباید قبل و بعد از تزریق چربی دخانیات و مشروبات الکلی مصرف کنید. بیماران دیابتی، قلبی، کبدی و کسانی که دچار افسردگی شدید هستند، بهتر است برای انجام این عمل حتماً با پزشک مشورت کنند.



مزایای تزریق چربی به باسن
فرم و شکل باسن ژنتیکی است و به ساختار اسکلتی، رژیم غذایی سالم، ورزش و نحوه ذخیره چربی در بدن بستگی دارد. امروزه تمایل به داشتن باسن برجسته و خوش فرم در دنیا بسیار زیاد شده است، افراد می‌توانند با استفاده از تزریق چربی به‌عنوان یک روش مؤثر شکل باسن خود را بهتر از قبل کنند.


تزریق چربی مزیت‌های زیادی دارد، از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


در تزریق چربی به باسن جای برش قابل دیدن نیست و به‌سرعت بهبود می‌یابد.
عدم بروز حساسیت در طول تزریق یکی دیگر از مزیت‌های این روش است.
تزریق چربی بسیار راحت و ایمن است و در زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود.
بهبودی پس از تزریق بسیار سریع به دست می‌آید.
نتایج به‌دست‌آمده از تزریق چربی برخلاف پروتز بسیار طبیعی و ماندگار است.
انجام این روش زیبایی به همراه سایر عمل‌های زیبایی اقتصادی خواهد بود.

به کمک تزریق چربی می‌توان قسمت‌های منحنی بدن را فرم داد و در کل شکل بدن را جذاب‌تر کرد.
تزریق چربی سبب رفع افتادگی باسن شده و به بهبود تعادل بالا و پایین بدن کمک می‌کند.


ریسک انجام این روش بسیار پایین است و خطر ابتلا به عفونت و پس زدن چربی توسط بدن در آن تقریباً صفر است.
به کمک این روش می‌توانید بدون نیاز به بستری پس از جراحی از چربی‌های اضافی بدن خلاص شوید و به وزن سالم دست پیدا کنید.
این جراحی اگر به کمک یک جراح ماهر انجام شود، کاملاً ایمن و مطمئن انجام خواهد شد. عوارض این روش زیبایی به نسبت سایر روش‌ها بسیار کمتر است.
تزریق چربی به نسبت روش پروتز، عوارض و آسیب‌های بسیار کمتری دارد.
پس از انجام تزریق چربی تقریباً ۳۵ درصد از چربی‌ها جذب بدن می‌شوند؛ در این صورت اگر جراح شما به‌اندازه کافی مهارت داشته باشد باید با درنظرگرفتن این نکته جراحی را انجام ‌دهد تا سایز باسن را تغییر کند.
نتیجه این جراحی بسیار طبیعی بوده و همین باعث رضایت‌مندی بسیاری از افراد است.



ماندگاری چربی تزریق شده به باسن
بر اساس تحقیقات انجام شده و نظر مراجعه‌کنندگان، تزریق چربی ماندگاری بسیار بهتری نسبت به تزریق ژل به باسن دارد. همان‌طور که گفته شد در این روش از سلول‌های چربی خود فرد استفاده می‌شود، این سلول‌ها قادرند برای مدت طولانی زنده بمانند و نتیجه‌بخش باشند.


توجه کنید که نوسانات فراوان وزنی، نتایج این جراحی را از بین می‌برد. بر اساس بررسی‌های دکتر استیون بیتس، نتایج تزریق چربی اگر به‌درستی انجام شود، گاهی تا سال‌ها ماندگار است. اما ماندگاری چربی در همه افراد یکسان نیست و به فاکتورهایی نظیر محل استخراج چربی، نوع چربی، شیوه فراوری چربی، تکنیک پزشک، محل دقیق تزریق، سبک زندگی، رعایت توصیه‌های پزشک بعد از تزریق تا ۶ ماه، ویژگی‌های بدنی افراد و عوامل محیطی بستگی دارد.



معمولا ماندگاری تزریق چربی بین ۳ تا ۵ سال می باشد.



مراقبت های بعد از تزریق چربی

به‌منظور رسیدن به یک نتیجه مطلوب و موفقیت‌آمیز در تزریق چربی، لازم است تا بعد از انجام تزریق یک سری نکات و توصیه‌های مهم را رعایت کنید. انتخاب پزشک مناسب و کلینیک معتبر نیز در نتیجه نهایی مؤثر خواهد بود. در ادامه چند نکته مهم مراقبت پس از تزریق چربی به باسن را به شما خواهیم گفت:

بعد از تزریق چربی به باسن ممکن است کمی درد داشته باشید، در این مواقع تحت نظارت پزشک خود می‌توانید از داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک به‌صورت منظم استفاده کنید.
بهتر از دو تا ده روز بعد از تزریق چربی در منزل استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی بپرهیزید.
تا ۱۴ روز روی باسن خود ننشینید و برای استراحت به پهلو و شکم بخوابید، این دوره درمانی شاید از جانب پزشک شما کمی طولانی تر شود.
بهبود مراجعه‌کننده معمولاً بعد از ۶ هفته آشکار خواهد شد.

حداقل سه ماه زمان لازم است تا نتایج تزریق چربی به باسن به طور کامل مشاهده شود؛ بنابراین در این دوران مراقبت‌ها و توصیه‌های مهم را رعایت فرمایید.
بر اساس توصیه پزشک می‌توانید از ماساژ لنفاوی هم استفاده کنید.
استفاده از بالش‌های دوناتی شکل می‌تواند فشار وارد شده به باسن را در اطراف پخش کند و نشستن را برای شما راحت‌تر نماید.

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی که در بلندمدت باید انجام دهید، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی موضعی است. در مواقعی کاهش ناگهانی وزن، تأثیرات خوبی در ماندگاری و اثربخشی نتایج عمل نخواهد داشت.
در صورت بروز هرگونه عارضه غیرعادی و آزاردهنده مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید.
از مراجعه به مراکز نامعتبر و غیرحرفه‌ای با قیمت ارزان خودداری کنید تا تزریق چربی با کمترین عوارض انجام شود.



عوارض تزریق چربی
به دلیل استفاده از چربی های طبیعی بدن فرد، تزریق چربی از جمله جراحی های با عوارض بسیار پایین و کم خطر می باشد. اما چنانچه تزریق چربی توسط افراد با مهارت پایین انجام شود، خطرات و عوارض فراوانی را برای مراجعه‌کننده به دنبال خواهد داشت.

محل تزریق و مقدار چربی که باید به باسن تزریق شود، همگی توسط پزشک تعیین می‌شود، بنابراین اگر پزشک تجربه و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، علاوه بد فرمی باسن احتمال خطراتی مثل آمبولی در قلب و ریه نیز وجود دارد. از مهمترین عوارض تزریق چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است بعد از تزریق چربی برای فرد ایجاد شود، نامتقارن بودن فرم باسن است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فرد به مراکز نامعتبر و افراد غیرحرفه‌ای اعتماد کند.
گاهی فرد پس از تزریق چربی ممکن است دچار کبودی، سلولیت و ترک‌خوردگی پوست در ناحیه باسن شود.
معمولاً نواحی که از آنها چربی استخراج شده است تا چند روز کبود هستند.
مراجعه‌کننده تا یک ماه پس از جراحی، در محل تزریق دچار تورم و درد است. گاهی در اثر سپردن جراحی به افراد غیرحرفه‌ای عوارضی از جمله عفونت و خونریزی هم برای فرد رخ می‌دهد.
گاهی افراد در اثر برداشت بافت چربی در مراکز نامعتبر دچار نکروز چربی در پوست می‌شوند و این مسئله به نفع مراجعه‌کننده نیست.
تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز ؟
یکی از سؤالات رایجی که دررابطه‌با فرم دهی به باسن بین مراجعه‌کنندگان مطرح می‌شود، این است که برای فرم‌دهی و افزایش سایز باسن روش تزریق چربی بهتر است یا پروتز؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که تزریق چربی روش امن‌تر و نتیجه‌بخش‌تری است. ازآنجاکه چربی از بدن خود فرد خارج می‌شود، سازگاری آن در بدن بالا است و عوارض بسیار کمی به دنبال خواهد داشت، در نتیجه نیازی به پروتزهای گران‌قیمت نخواهد بود.

اما اگر مراجعه‌کننده چربی کافی در بدن خود نداشته باشد و بسیار لاغر و استخوانی باشد، پزشک به او توصیه می‌کند تا به کمک پروتزها باسن خود را فرم دهد. توجه داشته باشید که پروتزهای باسن عوارض بیشتری دارند و خطر ابتلا به عفونت و انقباض در آن ها زیاد است، بنابراین برای استفاده از آنها حتماً باید تحت‌نظر متخصص باشید.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: شادی
V

Vafa68

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
1,980
پسندها
3,803
امتیازها
113
مدال ها
9
منو یاد آیلا میندازی😐
 
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
V

Vafa68

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
1,980
پسندها
3,803
امتیازها
113
مدال ها
9
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
78
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
65
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
34
تابان
تابان
یکی یدونه
پاسخ‌ها
5
بازدیدها
45
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
106
اعتصامی
اعتصامی
بالا