قدم‌های اول و نحوه یادگیری زبان کره ای

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 5
  • بازدیدها 210
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,300
پسندها
10,244
امتیازها
113
مدال ها
16
بهترین روش یادگیری زبان کره ای چیست؟ چطور کره ای بخوانیم؟ یادگیری زبان کره ای چقدر طول میکشد؟ مهارت خواندن زبان کره‌ای را چطور بهبود ببخشیم؟ آیا باید همه کلمات کره ای را بلد باشیم؟

قدم‌های اول یادگیری زبان کره ای

۱. یادگیری هانگول یا الفبای زبان کره ای


اولین قدم برای یادگیری این زبان یادگیری الفبای جذابش به‌نام «هانگول» است، به‌خصوص اگر قصد دارید خواندن و نوشتن این زبان را هم یاد بگیرید. الفبای زبان کره ای تقریبا ساده است. شاید در نگاه اول برای ما عجیب به‌ نظر برسد، اما درک آن چندان پیچیده نیست. این زبان ۲۴ حرف دارد که ۱۴ حرف آن صامت و ۱۰ تا از آنها مصوت هستند. اگر ۱۶ مصوت مرکب را هم در نظر بگیریم، در مجموع ۴۰ حرف وجود دارد. جالب است که در این زبان تقریبا از ۳۰۰۰ نویسه چینی یا «Hanja» برای نمایش کلماتی با منشأ چینی استفاده می‌شود.

۲. یادگیری نحوه شمارش

این کار کمی پیچیده‌تر از یادگیری الفباست، چون کره‌ای‌ها از ۲ سیستم متفاوت شمارش استفاده می‌کنند که یکی از آنها کره‌ای و دیگری کره‌ای‌چینی است. برای ۱ تا ۹۹ فرم کره‌ای و برای اعداد بزرگ‌تر فرم کره‌ای‌چینی را به‌ کار می‌برند. در ادامه، شمارش اعداد ۱ تا ۱۰ این زبان را مشاهده می‌کنید:

۱: «하나» با تلفظ «هانا»
۲: «둘» با تلفظ «دال»
۳: «셋» با تلفظ «ست»
۴: «넷» با تلفظ «نت»
۵: «다섯» با تلفظ «دا سِئوت»
۶: «여섯» با تلفظ «یئو-سِئوت»
۷: «일곱» با تلفظ «ایل-گُب»
۸: «여덟» با تلفظ «یئو-دئولب»
۹: «아홉» با تلفظ «اهوب»
۱۰: «열» با تلفظ «یئول»


۳. یادگیری واژگان ساده

مرحله بعدی آموزش زبان کره ای، حفظ‌کردن کلمات ساده است. تا می‌توانید کلمه جدید یاد بگیرید که موقع صحبت‌کردن معطل کلمه نباشید. از کلمات ساده روزمره شروع کنید. آنها را روی برچسب‌های کوچک بنویسید و به درودیوار اتاق بچسبانید. این‌طوری چشمان شما پس از مدتی به این کلمات عادت می‌کنند و بی هیچ تلاشی آنها را یاد می‌گیرید. بعد از یادگیری کلمات روزمره، سراغ واژگان رایج اعضای بدن، حیوانات، میوه‌ها و سبزیجات بروید و به آنها مسلط شوید.

۴. یادگیری صرف فعل
یادگیری صرف فعل در زبان کره ای


در مرحله بعد، باید بدانید کره‌ای‌ها فعل‌ها را چطور صرف می‌کنند. صرف کره‌ای زمان و لحن جمله را تعیین می‌کند. مثلا به شیوه صرف مصدر 하다 (هادا) دقت کنید:

하다 (هادا): انجام‌دادن
해요 (هائیو): انجام می‌دهم
했어요 (هائسیو): انجام دادم
할 거예요 (هال جئوییو): انجام خواهم داد

۵. یادگیری عبارات اصلی مکالمه

عبارت‌های رایجی را یاد بگیرید که در مکالمات روزمره به‌ کار می‌روند، مثلا سلام به کره ای را یاد بگیرید. این‌طوری می‌توانید با همه کره‌ای‌ها راحت و مؤدبانه ارتباط برقرار کنید.

سلام: «안녕» با تلفظ «آنی یونگ»
بله: «네» با تلفظ «نِه»
خیر: «아니요» با تلفظ «آنیو»
ممنون: «감사합니다» با تلفظ «گام-سا-هاب-نِه-دا»
اسم من … است: «저는 ___ 입니다» با تلفظ «جُنون ــــ ایمنیدا»
چطوری؟: «어떠십니까» با تلفظ «اتو-سیب-نیکا»
از آشنایی با شما خوشوقتم: «만나서 반가워요» با تلفظ «ماناسو-بنگاوو-یو»
خداحافظی با جمع وقتی بقیه می‌مانند: «안녕히 가세요» با تلفظ «آنه-اونگی-گاسه-یو»
خداحافظی با جمع وقتی بقیه می‌روند: «안녕히 계세요» با تلفظ « آنه-اونگی-گیسه-یو»
چند لحظه صبر کنید: «잠깐만요! » با تلفظ «چَم-کَن-مانیو»
شاید: «아마도» با تلفظ «آمادو»
روز خوبی داشته باشی: «좋은 하루 보내세요» با تلفظ «جون-هارو-بوناسیو»
صبح به‌خیر: «안녕하세요» با تلفظ «آنیه-اونگا-سیو»
عصر به‌خیر: «안녕하세요» با تلفظ «آنیه-اونگا-سیو»
خوب بخوابی: «잘 자요» با تلفظ «جال جایو»

۶. یادگیری زبان کره ای و رسمی صحبت‌کردن

صحبت‌کردن مودبانه به زبان کره ای
اگر مشغول یادگیری زبان کره ای در خانه هستید، فراموش نکنید اصول مکالمه کره ای رسمی و عامیانه با هم فرق دارند. در این زبان، پایان فعل‌ها بسته به سن و میزان رسمی‌بودن مخاطب و همچنین محیط اجتماعی متفاوت هستند.

گویش غیررسمی برای مکالمه با افراد هم‌سن‌و‌سال یا کوچک‌تر کاربرد دارد و از زبان رسمی برای مکالمه با بزرگ‌ترها، افراد غریبه و همکاران در محیط کار یا موقعیت‌های اجتماعی رسمی استفاده می‌شود. نوعی گویش رسمی‌تر هم هست که در رسانه‌ها برای اخبار یا در ارتش کاربرد دارد و مردم عادی به‌ندرت از آن استفاده می‌کنند.

۷. یادگیری گرامر زبان کره ای

شرط لازم برای صحبت‌کردن به تمام زبان‌های دنیا، تسلط به دستور زبان آنهاست. کره‌ای هم از این قاعده مستنثا نیست. این چند نکته را درباره گرامر زبان کره ای به‌ خاطر بسپارید:

ساختار جمله در این زبان «فاعل + مفعول + فعل» است و فعل همیشه انتهای جمله می‌آید.
زمانی که گوینده و شنونده از موضوع مکالمه باخبر باشند، اشاره مستقیم به موضوع از جملات حذف می‌شود.
صفت‌ها در زبان کره‌ای مثل فعل عمل می‌کنند، یعنی می‌توان آنها را تغییر داد و به شکل‌های مختلفی به‌ کار برد.

۸. یادگیری تلفظ صحیح کلمات کره‌ای

بین تلفظ کره‌ای و تلفظ زبان فارسی زمین تا آسمان فاصله است. این یعنی برای ادای درست کلمات باید تا می‌توانید تمرین کنید. دقت کنید افراد بومی کلمات را چطور ادا می‌کنند و سعی کنید از آنها تقلید کنید.

عجین‌شدن با زبان کره ای

۱. پیداکردن دوست کره‌ای‌زبان


در این مرحله باید تمام آموخته‌هایتان را با فردی بومی تمرین کنید. کسی که زبان مادری‌اش کره‌ای باشد راحت‌تر می‌تواند اشتباهات دستوری یا خطاهای تلفظ را به شما گوشزد کند و عباراتی محاوره‌ای را به شما یاد بدهد که در کتاب آموزش زبان کره ای پیدا نمی‌شوند. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای دسترسی به بومیان کره‌ای‌زبان و مکالمه با آنها هستند.

۲. ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی

اگر خیلی طرف‌دار یادگیری زبان در خانه و خواندن کتاب آموزش زبان کره ای نیستید و احساس می‌کنید در محیط‌های رسمی بهتر یاد می‌گیرید، به‌ فکر شرکت در دوره‌های آموزشی باشید. فقط یادتان باشد این زبان دشوار است و هر کسی از پس تدریس آن برنمی‌آید. با تحقیق وپرس‌و‌جو مؤسسه یا استادی را انتخاب کنید که در کار خود حرفه‌ای باشد. حتی می‌توانید یادگیری آنلاین زبان کره ای را مدنظر قرار دهید.

۳. تماشای فیلم‌ها و کارتون‌های کره‌ای

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان جدید این است که تا حد امکان خود را در معرض آن قرار دهید. هرموقع فرصتش را داشتید، سریال کره‌ای، کارتون و فیلم کره‌ای پخش کنید و به مکالمات گوش دهید. تلاش کنید ساختار جملات را به‌ خاطر بسپارید. حتی می‌توانید بعد از هر جمله، دکمه توقف را بزنید و آن را تکرار کنید. این کار رفته‌رفته لهجه کره‌ای شما را زیباتر و اصیل‌تر می‌کند.

۴. یادگیری آنلاین زبان کره ای با اپلیکیشن‌های کودکانه

برنامه‌های یادگیری آنلاین زبان کره ای که برای کودکان طراحی می‌شوند طراحی ساده‌ای دارند و برای اجرای آنها اجباری به خواندن یا صحبت‌کردن به زبان کره ای نیست. به‌علاوه هزینه این برنامه‌ها از خرید فیلم و کارتون به‌مراتب کمتر است. این برنامه‌ها الفبای زبان کره ای را به شما می‌آموزند و بیشترشان آموزش مبتنی بر موسیقی دارند. به‌علاوه پازل‌ها و بازی‌هایی زیادی برای یادگیری واژگان رایج روزمره کره‌ای وجود دارد.

۵. گوش‌دادن به موسیقی کره‌ای

اگر فرصت تمرین و تکرار ندارید، از هر فرصتی برای پخش موسیقی کره‌ای یا گوش‌دادن رادیو به این زبان استفاده کنید. حتی اگر نمی‌توانید همه‌چیز را موبه‌مو بفهمید، سعی کنید با شناسایی کلمات کلیدی از اصل مطلب سر دربیاورید. موقع ورزش، رانندگی یا انجام‌دادن کارهای خانه پادکست کره‌ای پخش کنید تا گوشتان به شنیدن این زبان عادت کند.


۶. یادگیری زبان با سفر به کره جنوبی

مؤثرترین روش یادگیری زبان جدید، زندگی در کشوری است که مردمانش به آن زبان حرف می‌زنند. اگر موقعیتش را دارید، تا حدی با مقدمات زبان کره‌ای آشنا شوید و بعد برای سفر به این کشور برنامه‌ بچینید.

سؤالات رایج

۱. بهترین روش یادگیری زبان کره ای چیست
؟

بهترین روش یادگیری کره ای این است که هر روز زمانی را به یادگیری اختصاص دهید. مثلا تصمیم بگیرید هر روز ۲۰ دقیقه کره‌ای بخوانید و به این برنامه پایبند باشید. برنامه‌ای ترکیبی شامل گوش‌دادن به پادکست‌های کره‌ای، مطالعه فرهنگ لغت و یادگیری کلمات جدید، تسلط بر گرامر زبان کره ای و تماشای فیلم‌های کره‌ای زبان مؤثرترین روش یادگیری زبان این کشور است.

۲. چطور کره ای بخوانیم؟

کلمات زبان کره ای به هجاهایی تقسیم می‌شوند که هرکدام ۲ تا ۴ حرف دارند. هر هجا حداقل به یک صامت و یک مصوت نیاز دارد و حروف به‌ترتیب از چپ به راست و از بالا به پایین خوانده می شوند. البته ابتدا باید الفبای زبان کره ای را یاد بگیرید.

۳. یادگیری زبان کره ای چقدر طول میکشد؟

بستگی دارد چقدر برایش وقت بگذارید. اگر بتوانید روزانه چند ساعت را به یادگیری اختصاص بدهید، انتظار می‌رود بعد از ۱ سال تسلط ابتدایی به این زبان داشته باشید.

۴. مهارت خواندن زبان کره‌ای را چطور بهبود ببخشیم؟

با مطالعه روزنامه‌های کره‌ای‌زبان. ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، اما هرچه بگذرد برایتان راحت‌تر می‌شود.

۵. آیا باید همه کلمات کره ای را بلد باشیم؟

بایدی وجود ندارد، اما هرچقدر کلمات بیشتری بلد باشید احتمال تپق‌زدن یا نصفه‌و‌نیمه رها‌کردن جمله کمتر می‌شود. مطالعه واژگان کره ای باید بخش بزرگی از یادگیری این زبان باشد.

کلام آخر

حالا که با مقدمات و مراحل یاد گرفتن زبان کره‌ای به‌طور مختصر آشنا شدید، با انگیزه تمام یادگیری زبان در خانه را شروع کنید و تا می‌توانید به روند یادگیری پایبند باشید. اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین زبان کره ای نقطه‌ای عالی برای شروع هستند. مهم‌ترین نکات یادگیری زبان جدید را بدانید و تسلیم سختی یادگیری زبان دوم نشوید. یادتان باشد یادگیری زبان جدید یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و به گذشت زمان و تمرین و تکرار نیاز دارد. ناامید نشوید و با قدم‌های محکم‌تری مسیر یادگیری را ادامه دهید.
 
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
آنیه-اونگا-سیو
 
اعتصامی

اعتصامی

دردت وَه گیانم هلنم
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
21,570
پسندها
22,235
امتیازها
113
مدال ها
6
آنی یونگ🌹
 

موضوعات مشابه

بالا