فوت و فن یاد دادن حرف زدن به طوطی + آموزش کامل

  • نویسنده موضوع عماد
  • تاریخ شروع
ع

عماد

کاربر نمونه
Male
تاریخ ثبت‌نام
17/1/23
نوشته‌ها
428
پسندها
717
امتیازها
93
مدال ها
1
جنسیت
حرف زدن به طوطی

سرگرمی گوناگون

فوت و فن یاد دادن حرف زدن به طوطی + آموزش کامل​


کد مطلب : 39533تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 9 دقیقه
طوطی ها به دلیل حرف زدن یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند و کسانی که از طوطی نگهداری می کنند باید با روش مناسبی به این پرنده حرف زدن را آموزش دهند.

روش آموزش حرف زدن به طوطی

بسیاری از مردم طوطی را به عنوان حیوان خانگی می گیرند، زیرا امیدوارند که سطح سرگرم کننده ای از تعامل گفتاری با این موجودات یکتا و هوشمند داشته باشند. درک مردم از رفتار گفتاری این پرنده می تواند از درک ویژگی سرگرم کننده تا گفتار انسانی تا این باور که آن ها می توانند مکالمه ای با حیوان خانگی خود داشته باشند، متفاوت باشد.

در حالی که ما سطح تعاملات در این بخش از سرگرمی نمناک مورد بحث قرار نخواهیم داد، اما اگر می خواهید طوطی خانگی تان صحبت کند، باید بدانید چه کاری می توانید برای کمک به این نوع رفتار انجام دهید؟
1. گونه و نوع طوطی خود را بشناسید
از لحاظ تئوری همه گونه های طوطی باید قادر به یادگیری زبان انسان باشند، اما برخی از آن ها در "صحبت کردن" نسبت به بقیه مهارت کمتری دارند. طوطی های خاکستری آفریقا، طوطی های آمازون، کاکل سفیدها و کوکاتیل ها شاید شناخته شده ترین - معروف نوع آن هستند، اما حتی طوطی های کوچک نظیر باجریگار (معروف به پاراکیت یا باجگی)، طوطی کواکر و لاوبرد می توانند در طول زمان نیز یاد بگیرند.
این گونه ها به قدری باهوش هستند که می توانند زبان، عبارات و حتی جملات قابل تشخیص را یاد بگیرند. اگر اولویت شما داشتن یک طوطی است، بهتر است با یکی از گونه هایی که به خاطر توانایی صحبت کردن مشهور است، آشنا شوید.
گونه های دیگری که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، مانند ماکائو، کیاکو، طوطی های سنگال، هم چنین می توانند یاد بگیرند که برخی کلمات را بیان کنند اما به طور معمول کم حرف تر هستند.
حرف زدن به طوطی

آموزش کامل حرف زدن به طوطی​

2. شروع ساده:
صرف نظر از نوع پرنده ای که با او تمرین می کنید، بهتر است با یک یا دو کلمه ساده شروع کنید، مانند "سلام"، "خداحافظ" یا "پرنده". این طوری است که بسیاری از طوطی ها همه آهنگ ها را با اضافه کردن دانه دانه کلمات در یک زمان یاد می گیرند.
3. خودتان نیز تکرار کنید:
پرندگان یاد می گیرند که کلمات را با بارها بارها شنیدن تقلید کنند تا قبل از اینکه پرنده شما آن را نگفته، چند بار تکرار کند. به این معنی است که بسیاری از پرندگان یاد می گیرند از صداهای محیطی نظیر زنگ در، مایکروویو و یا تلفن، بدون اینکه صاحبانشان به آن ها درس بدهند، تقلید کنند.
چنانچه در نمناک اشاره شده است طوطی ها، قبل از این که شروع به تقلید صدایی کنند، به آنها گوش می دهند. این خصوصا در طوطی های خاکستری آفریقایی رایج است ، که می تواند بهترین سخنگویان باشند اما اغلب پس از یک سالگی صحبت نمی کنند.بنابراین اگر طوطی آنچه که شما می گویید را تکرار نکرد، دلسرد نشوید.
4. واضح صحبت کنید:
طوطی ها به بهترین شکل یاد می گیرند زمانی که کلماتی که می شنوند همیشه به وضوح باشد, پس به طور واضح کلماتتان را تلفظ کنید. مهم است که معلم (مالک) کلماتش را زمزمه نکند, بلکه به طور مستقیم به طوطی اش بگوید و هر بار با یک همان لحن صحبت کند.
استفاده از یک لحن به معنی استفاده از همان کلمه برای هر بار که شما می گویید است, و تاکید بر روی همان هجاها در یک کلمه به یک روش در هر زمان مهم است. به نظر می رسد که پرندگان هنگامی که یک کلمه با صدای بلند و مشتاقانه برای آن ها تکرار می شود, سریع تر یاد می گیرند. کلید تقلید در پرندگان, تکرار واضح است.
5. پاداش زیاد:
بهترین راه برای تشویق یک پرنده برای یادگیری یک کلمه استفاده از اصول تقویتی مثبت است. در ابتدا هر بار که کلمه جدید را به طوطی می گویید، یک پاداشی کوچک به او بدهید که در طی آن فقط در طول تمرین دریافت می کند. مواد غذایی کوچک مثل یک تکه بادام، دانه گل آفتابگردان یا بخشی از یک انگور، بسته به ترجیحات پرنده شما.
باید چیزی باشد که پرنده شما بیشتر از همه دوست دارد و این مورد را فقط در طول تمرین باید بدهید و بلافاصله پس از آن که کار مورد نظر را انجام می دهد، به پرنده تان پاداش دهید. در ابتدا، هر بار که کلمه ای را می گویید، به او خوراکی را بدهید. وقتی که پرنده متوجه می شود که وقتی این کلمه را می گویید، صبر می کنید تا به شما نگاه کند بعد از گفتن کلمه به او پاداش دهید.
در نهایت صبر کنید تا پرنده شروع به گفتن کلمه قبل از دادن پاسخ کند، حتی اگر صدا درست بخشی از کلمه باشد.هنگامی که پرنده شروع به تلاش برای گفتن کلمه به طور مرتب می کند، صبر کنید تا زمانی که پرنده تلاشی را برای گفتن کلمه کند. در نهایت، پرنده را خواهد دید که با او برخورد می کنید و ممکن است کلمه را بدون نیاز به گرفتن پاداش به شما بگوید.
صحبت کردن طوطی

چگونه به طوطی حرف زدن یاد بدهیم؟​

6. صبور باشید:
درست همانطور که افراد مختلف در سن های متفاوتی یاد می گیرند، بنابراین پرندگان نیز متفاوت هستند. برخی از پرندگان در عرض چند ماه قادر به یاد گرفتن هزاران کلمه هستند، در حالی که برخی دیگر تنها چند کلمه را یاد می گیرند.
در بخشی، سرعتی که یک پرنده یاد می گیرد ، بستگی به این دارد که شما چقدر با او تمرین می کنید؛ با این حال، برخی از پرنده ها بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید به آن ها آموزش دهید، چیزی را یاد نمی گیرند. صبر کنید، صبور باشید، انتظارات منطقی داشته باشید و زود شروع کنید.
در حالی که اغلب طوطی ها چه چیزی را بعد از چند روز گوش دادن تکرار نخواهند کرد، اما آن ها هنوز مشغول جذب و پردازش چیزهایی هستند ، که شما می گویید.بنابراین، هرچه بیشتر با آن ها صحبت کنید زودتر شروع به صحبت کردن با شما خواهند کرد.
7. استراحت بدهید:
پرندگان از طریق تقلید یاد می گیرند و شما باید یک کلمه را تکرار کرده و آن را با یک روش بارها و بارها تکرار کنید، تا واژگان جدید را به طوطی خود آموزش دهید.با این حال، بهتر است که تعداد زیادی از تکرارها را در یک دوره آموزشی تمرین نکنید.
پنج یا شش کلمه کافی است که هر یک با یک زمان منحصر به پرنده کوچکتان بگویید و برای بیشتر پرنده ها چند بار در روز مناسب است.بیش از آن ممکن است برای طوطی خسته کننده باشد، و ممکن است علاقه اش را به آموزش از دست بدهد.
8. فشار نیاورید:
درست مثل این که مردم روزهای خوب و بدی دارند، وقتی نوبت یادگیری می شود، برای پرندگان هم همین اتفاق رخ می دهد. بعضی روزها، پرنده شما ممکن است بیش از حد خسته و یا حواس پرت باشد.
اگر به نظر می رسد که پرنده شما در یک زمان خاصی بی علاقه به نظر می رسد، یک روز استراحت کنید و یک بار دیگر مجدد امتحان کنید. سعی کنید ناامید نشوید. همه ما حالات مختلفی داریم و بنابراین طوطی های خود را نیز همینگونه ببینید.بیش از حد به آنها فشار نیاورید.
9. محدودیت ها را قبول کنید:
برخی از پرندگان یک کلمه جدید را کامل می گویند، در حالی که پرندگان دیگر تنها در ابتدا بخشی از کلمه را دریافت می کنند. چنانچه در بخش سرگرمی نمناک توضیح داده ایم بعضی از پرندگان هرگز نمی توانند یک کلمه را به روشنی یک انسان بیان کنند.
کلید آموزش پرنده، می تواند دادن پاداش به طور مداوم برای طوطی باشد که سعی می کند حتی بخشی از کلمه را بگوید، و این کار سپس تلاش می کند تا پرنده را کمی بالا ببرد تا بتواند کلمه را به طور کامل ادا کند.
با این حال، همه طوطی ها را نمی توان آموزش داد. بسیاری از آن ها در پاسخ به رفتارهای انسانی، مانند تلاش برای خداحافظی، هر بار که در باز می شود خداحافظی می کنند. با این حال، نسخه پرنده برای "خدانگهدار" ممکن است به جای کلمه واقعی، اعتراض یا صدای جیر جیر در باشد تا خود اصل کلمه خداحافظی.زبان و ارتباطات برای هر پرنده متفاوت است. از تلاش های این پرندگان برای راضی کردن و تعامل با شما حتی اگر کامل نباشند، تشکر کنید.
حرف زدن طوطی سبز

کارهایی که به حرف زدن طوطی کمک می کند​

10. عشق بدون توجه:
صحبت کردن با کلمات انسانی تنها یکی از چیزهای شگفت انگیز است که طوطی ها به عنوان حیوانات خانگی ارائه می کنند.برخی از طوطی ها به خوبی صحبت نمی کنند، اما می توانید به آن ها یاد بدهید که فنون باور نکردنی را اجرا کنند، در حالی که دیگران اجرا نمی کنند، و بعضی ها ترجیح می دهند که آن ها را در آغوش گرفته و نوازش کنند. طوطی ها به دلایل مختلف می توانند به حیوانات خانگی خوبی تبدیل شوند.
اگر تلاش های طوطی شما خوب به نظر نمی رسد، به خاطر داشته باشید که هنوز آنها حیوانات خانگی تان هستند و آنها را دوست داشته باشید.
11.رابطه ای را با پرنده خود را ایجاد کنید.
پرندگانی که قادر به صحبت کردن هستند، حیوانات اجتماعی هستند. توسعه یک رابطه با صحبت کردن با آن ها بسیار مهم است، به طوری که به شما اعتماد کرده و به صدایتان عادت می کنند. توصیه می شود که در چند ماه اول وقت خود را با این پرنده سپری کنید و با صدای آرام با او صحبت کنید.
12.حتماً هر روز با پرنده خود بازی کنید.
این پرندگان در طبیعت هر روز تعاملات زیادی دارند و بسیاری از محرک ها را درگیر می کنند.برای زندگی گروهی، این پرندگان دوست دارند به خوبی معاشرت کنند.صرف زمان زیاد همراه با پرنده به شما کمک خواهد کرد تا رابطه خوبی را باهم برقرار کنید.
13.برنامه روتین خود را برنامه ریزی کنید.
مانند آموزش هر حیوان دیگری، صحبت کردن درباره پرندگان نیازمند جلسات آموزشی کوتاه، مکرر و منظم است. دقت کنید برنامه ای بسازید ، که بتوانید زمان و توجه خود را به آن معطوف کنید تا پتانسیل یادگیری او را به حداکثر برسانید.
یک برنامه تهیه کنید.جلسات تمرین را به مدت پنج دقیقه و دو تا پنج بار در روز محدود کنید. برای کار کردن با طوطی خود چندین بار در روز برنامه ریزی کنید.
14.وقتی که آموزش می دهید، پرنده را جلوی دهان خود نگه دارید.
این کار شما را مطمئن خواهد کرد که توجه پرنده را به خود جلب کرده اید.نزدیکی به ایجاد رابطه بین شما و طوطی تان کمک خواهد کرد، همچنین به تمرکز بر روی صداهایی که می خواهید ایجاد کنید نیز کمک می کند.
15.مطمئن شوید که پرنده تان لذت می برد.
مانند یک کودک، پرندگان هنگامی که یک حس خوب و جالب می بینند لذت می برند. با دادن پاداش ها، مانند رفتارهای خوب، و درگیر شدن با پرنده به روش هیجان زده، پرنده را تشویق کنید که از این بازی جدید زبانی لذت ببرد.
پس از اجرا، به این رفتار باید پاداش داده شود. این کار به پرنده کمک می کند که بداند که کار درستی انجام می دهد.از پاداش دادن به پرنده در هنگام صحبت کردن خودداری کنید. این کار اشتیاق او برای اجرایش را تقویت می کند.
بازی با طوطی

روش های آمورش حرف زدن به طوطی​

16 . به صحبت هایتان تنوع بدهید.
به پرنده خود انواعی از صداها را بدهید، نه تنها باید مطمئن شوید که آن ها سرگرم می شوند، بلکه تمایل طبیعی مغزشان را برای یادگیری با چیزهای جدید تحریک می کنید.برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید مثلا با نشان دادن تخمه به او بگویید «تخمه می خواهی؟»، «تخمه دوست داری؟» تا طوطی راحت تر بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می کنید.
کلمات را رسا و واضح و بلند بیان کنید و پس از تکرار کلمه در بار اول، آن را در جمله به کار ببرید. آزمایش کنید. شاید پرنده شما کم تر از یه سلام و چند کلمه را می گوید. اگر پرنده تان به خوبی پاسخ نمی ده،د یک چیز دیگر را امتحان کنید.
17. زمان های سرحالی طوطی را بشناسید.
طوطی ها نیز مانند انسان برخی ساعات روز حوصله ی حرف زدن یا تعامل ندارند. پس حرف زدن را به او در زمان هایی که شادتر و سرحال تر است آموزش دهید زیرا در این زمان طوطی بیشتر تولید صدا می کند. بهترین ساعت ها برای یادگیری در اغلب گونه های طوطی ساعت اولیه ی روز و پیش از غروب آفتاب هستند.
18. طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند.
اگر طوطی شما بداند که شما برایش اهمیت قائل هستید ، طوطی نیز شما را دوست می دارد و به شما توجه می کند درنتیجه سریع تر یاد میگیرد زیرا برای دریافت و توجه بیشتر از شما طوطی تلاش می کند صدای بیشتری تولید کند.
برای جلب اطمینان طوطی روزی دو ساعت اجازه دهید آزاد باشد و در فضای خانه پرواز کند. البته طوطی را لوس نکنید و به او افراطی محبت نکنید زیرا به دلیل دریافت توجه و آزادی زیاد طوطی هایی که محبت زیاد دریافت می کنند تلاشی برای حرف زدن نمی کنند.
19. برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید.
فاصله تان با قفس را حفظ کنید تا به طوطی استرس وارد نشود. بارها و بارها کلمات را تکرار کنید و با طوطی خوش برخورد باشید.
20. برای طوطی خود اسباب بازی بخرید.
برای شاد کردن طوطی یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید تا سریع تر یادگیری را آغاز کند . اگر طوطی شما حرف زشتی یاد گرفت او را تنبیه کنید پس اگر حرف زشتی را یاد گرفت با هر بار تکراراین حرف روی قفس پارچه ی سیاه بکشید. از مدت زمان کم شروع کنید و در صورتی که تکرار کرد به مدت تنبیه بیافزایید.
 

موضوعات مشابه

بالا