فواید ورزش های رزمی برای کودکان... 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
کودکان معمولاً از انرژی زیادی دارند. یک راه عالی برای هدایت مولد این انرژی بسته، ثبت نام آنها در آموزش هنرهای رزمی است. برخی از والدین می ترسند که هنرهای رزمی ممکن است پرخاشگری و خشونت را در کودکان تشویق کند. اما این نگرانی بی اساس است و منطقی ندارد.
هنرهای رزمی مانند کونگ فو، آیکیدو، تکواندو و کاراته نه تنها فعالیت های سرگرم کننده برای پسران و دختران جوان است، بلکه ممکن است به ارتقای آمادگی جسمانی و قدرت ذهنی در کودکان نیز کمک کند. در واقع، کودکانی که مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) هستند، با پیوستن به این کلاس های آموزشی، مزایای قابل توجهی را گزارش کرده اند.
Download
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
درس‌های احترام، نظم و تمرکز که یک کودک از این کلاس‌ها می‌آموزد، در نهایت ممکن است شخصیت او را اصلاح کند و شکل دهد. این درس ها ممکن است به زندگی مدرسه نیز منتقل شود و به او کمک کند تا از نظر تحصیلی بهتر عمل کند و به موفقیت برسد.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

هنرهای رزمی چیست؟​

هنرهای رزمی یک سیستم سنتی از تمرینات رزمی است که هدف آن آموزش بدن، ذهن و روح برای عملکرد هماهنگ است. به بیان ساده می توان آنها را به عنوان هنرهای جنگی تلقی کرد. هنرهای رزمی در کنار آموزش روش‌های مؤثر دفاع شخصی، سعی در ایجاد هماهنگی بین ذهن و بدن دارند.
ورزش‌های رزمی برای کودکان با رشد توانایی‌های ذهنی، قدرت روحی کودک در کنار توانایی‌های جسمانی او باعث رشد همه‌جانبه کودک می‌شود
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

سن شروع ورزش رزمی برای کودکان​

به گفته کارشناسان، شش سالگی سن مناسبی برای آموزش ورزش های رزمی است. در آن سن، یک کودک باید به طور ایده‌آل قدرت و کنترل عضلانی کافی برای استفاده از تکنیک‌های مختلف هنرهای رزمی مانند مشت، لگد و غیره داشته باشد.

با این وجود، مدارس خاصی وجود دارند که آموزش هنرهای رزمی را حتی برای بچه های کوچکتر ارائه می دهند. اما ممکن است بیشتر بر سرگرمی تأکید شود تا آموزش سازماندهی شده. از این رو، برنامه های آنها به طور کلی مبتنی بر بازی است. برخی موسسات نیز کلاس هایی را برای کودکان پیش دبستانی برگزار می کنند. تمرکز بیشتر بر روی توسعه مهارت هایی مانند هماهنگی دست و چشم و بهبود دامنه توجه است.
Download 3
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Reza
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

آیا یادگیری هنرهای رزمی باعث ترویج خشونت می شود؟​

برخی از والدین ممکن است در ثبت نام فرزندان خود در کلاس های هنرهای رزمی تردید داشته باشند زیرا می ترسند این کار باعث خشونت و خصومت فرزندانشان شود. اما کارشناسان می گویند این یک تصور اشتباه است. برعکس، هنرهای رزمی ممکن است به ایجاد نظم، احترام و اجتماعی بیشتر کودک کمک کند. کودک یاد می گیرد که با تکنیک های دفاع از خود در هنرهای رزمی به طور مؤثر از خود کنترل کند.
1564afdf 1d64 4709 a2ea 5e9714a755ee
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Reza
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

فواید ورزش رزمی برای کودکان​

انضباط خود را توسعه می دهد
یک بچه در یک کلاس آموزش هنرهای رزمی به دستور استادش اقدامات مختلف هنرهای رزمی را انجام می دهد. آنها یاد می گیرند که از دستورات پیروی کنند. این به نظم بخشیدن به بدن و همچنین ذهن کمک می کند.

آمادگی جسمانی را تقویت می کند
جلسات تمرینی از بچه ها می خواهد که چندین تمرین گرم کردن مانند کشش، جک پرش، فشار و غیره انجام دهند. پس از جلسه گرم کردن اولیه، کودک بسیاری از روتین های رزمی را تمرین می کند که ممکن است شامل مشت، لگد، ضربه و بلوک باشد. این نه تنها ماهیچه ها را سفت می کند و بدن را تقویت می کند، بلکه چابکی و انعطاف پذیری کودک را نیز بهبود می بخشد.

تکنیک‌های دفاع شخصی را آموزش می‌بینند
هنرهای رزمی اساساً تکنیک‌های مبارزه‌ای هستند و روش‌های مختلف دفاع شخصی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند. مهارت ها ممکن است با سبک های مختلف هنرهای رزمی متفاوت باشد. اما هدف همه آنها آموزش یک بچه برای محافظت و دفاع از خود در برابر خطر غیرمنتظره است.

احترام گذاشتن را می آموزند
یک کلاس معمولی هنرهای رزمی با تعظیم بچه ها در مقابل استادشان شروع می شود و به پایان می رسد. از این طریق فروتنی را یاد می گیرند. به آنها آموزش داده می شود که به همه احترام بگذارند، رفتاری آبرومندانه داشته باشند و با سایر دانش آموزان به طور برابر و محترمانه رفتار کنند.

اعتماد به نفس را افزایش می دهد
آموزش هنرهای رزمی به کودکان باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. آنها از خود مطمئن ترند زیرا می دانند که قادر به مدیریت هر موقعیتی هستند. سیستم اعطای کمربند پس از تکمیل یک سطح مهارت، بچه‌ها را با انگیزه نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده‌شان سخت تلاش می‌کنند.

روحیه تیمی را تقویت می کند
بچه هایی که در کلاس هنرهای رزمی ثبت نام کرده اند یاد می گیرند که با دانش آموزان مربوطه خود در کلاس کار کنند و کار کنند. ممکن است درگیری ها، اختلاف نظرها وجود داشته باشد. آنها یاد می گیرند که اینها را حل کنند و در عوض به یکدیگر کمک می کنند تا با هم یاد بگیرند و تمرین کنند.

مهارت‌های اجتماعی را پرورش می‌دهد
بچه‌ها یاد می‌گیرند که با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کنند. آنها با تمرین با هم روحیه تیمی پیدا می کنند. کلاس مکانی عالی برای ملاقات و معاشرت با بچه های دیگر با پیشینه های مختلف است.

وضعیت و تعادل را بهبود می بخشد
در حین انجام تکنیک های مختلف هنرهای رزمی، بچه ها باید تعادل مناسب و وضعیت بدنی صحیح را حفظ کنند. تنها در این صورت است که می توانند حرکات مختلف را به درستی اجرا کنند. هر گونه لغزش در این زمینه می تواند منجر به جراحت، گرفتگی یا تصادف شود.

 1 1

افزایش تمرکز
فواید ذهنی هنرهای رزمی بسیار است. هنرهای رزمی به کودکان می آموزد که ذهن خود را نظم دهند و بر حرکات بدن خود و همچنین حرکات هدف خود تمرکز کنند. هر حرکتی شامل تمرکز، قدرت و خودکنترلی است. آنها باید به دستورات استاد خود توجه کنند و دستورات را با دقت دنبال کنند.

هماهنگی را بهبود می بخشد
تمرین هنرهای رزمی، هماهنگی دست و چشم را بهبود می بخشد زیرا باعث هماهنگی بین بدن و ذهن می شود.

مقابله با قلدرها
بسیاری از مؤسسات آموزش هنرهای رزمی را نیز به دانش آموزان خود آموزش می دهند که چگونه با قلدرها برخورد کنند. بچه‌ها یاد می‌گیرند که در کارگاه‌های ضد قلدری با قلدرها برخورد کنند و به طور مؤثر با آنها مقابله کنند.

گردش خون و تنفس بهتر
ورزش های مختلف گرم کردن و فعالیت بدنی شدید به بهبود گردش خون و سلامت تنفسی کودکان کمک می کند.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

انواع ورزش های رزمی برای کودکان​

کاراته: نوعی از هنرهای رزمی است که در چین به وجود آمده است. کلمه کاراته به معنای دست خالی یا باز است. یک بچه ضربه زدن، مشت زدن، لگد زدن و مسدود کردن را با دست و پا یاد می گیرد.

جودو: جودو یکی از هنرهای رزمی سنتی ژاپن است. این به عنوان یک ورزش رقابتی ساختار یافته است و شامل پرتاب کردن شریک زندگی شما با استفاده از تکنیک های تعادل و اهرم است.

تکواندو: منشا آن کره است و به معنای هنر ضربه زدن یا مهار کردن با مشت یا پا است. بر تکنیک های دفاع شخصی و بهبود تمرکز با تکنیک های تنفس و مدیتیشن تاکید دارد.

آیکیدو: آیکیدو نوعی هنرهای رزمی غیر رقابتی ژاپنی است. آموزش می دهد که از درگیری و استفاده غیر ضروری از زور اجتناب کنید.

کونگ فو: کونگ فو یک هنر رزمی محبوب چینی است. این یک فرم سخت‌گیرانه‌تر و سخت‌تر از کاراته است.

جیو جیتسو: منشأ جیو جیتسو ژاپن است. از روش های نبرد نزدیک استفاده می کند و از قدرت و وزن حریف علیه خود استفاده می کند.

تانگ سو دو: این هنر رزمی از کره منشا گرفته و کاملاً شبیه کاراته و تکواندو است.

تای چی: تای چی یک هنر رزمی چینی است و به دلیل تکنیک های دفاعی و فواید سلامتی اش محبوب است.

آموزش هنرهای رزمی ممکن است به رشد ذهنی، روحی و جسمی کودک کمک کند. عاقلانه است که مؤسسه‌ای را انتخاب کنیم که اصول ذاتی آموزش هنرهای رزمی را به شکل اصلی خود دنبال می‌کند تا مؤسسه‌هایی که سعی در رقیق کردن یا تغییر آن‌ها دارند. بنابراین، ممکن است عاقلانه نباشد که فرزندتان را برای کلاسی بفرستید که کونگ فو را با کیک بوکسینگ ترکیب می کند.
 
بالا