Reza
مدیر فنی
Maleمدیر فنی
- تاریخ ثبتنام
- 1/7/22
- نوشتهها
- 1,834
- پسندها
- 2,425
- امتیازها
- 113
- مدال ها
- 6
- جنسیت
جواب فعالیت های اختیاری تفکر و سبک زندگی هفتم شامل چند موضوع برای فعالیت اختیاری شماره ۱ صفحه ۱۳۸، فعالیت اختیاری شماره ۲ صفحه ۱۴۱ و فعالیت اختیاری شماره ۳ صفحه ۱۴۴ تفکر هفتم با جواب تقدیم شما خواهد شد.
انتخاب مضامین میتواند از موضوعات درسی پایه های تحصیلی قبلی و پایه هفتم، وقایع و جریانات روز زندگی، کنجکاویهای دانش آموزان دربارهی محیط طبیعی و اجتماعی پیرامون، و ماورالطبیعه انجام گیرد.
سؤالات اولیه، توصیف موقعیت است. در این نوع سؤالات از دانش آموزان خواسته میشود آنچه را در داستان شنیده یا در فیلم، تصویر و نمایش یک فعّالیت مشاهده کرده اند بیان کنند. هدف این سؤالات افزایش توانایی مشاهده، دقت و درک دانش آموزان است.
سؤالات دستهی دوم، سؤالاتی است که در آن ابهامات، موقعیت های متضاد، روابط، تغییرات و … موجود در داستان، فیلم و فعالیت مورد سؤال قرار میگیرد. این دسته از سؤالات به دنبال پرورش قوهی تحلیل و استدلال دانش آموزان است؛ لذا از ماهیت و چیستی و چرایی سؤال میکنند.
سؤالات دستهی سوم، یا سؤالات پایانی، یافتههای دانش آموز را به موقعیت زندگی او پیوند میدهند.
فعالیت های اختیاری تفکر و سبک زندگی هفتم
معلمان میتوانند از بین این فعالیتها برای هر نیمسال تحصیلی، تعدادی از فعالیت های اختیاری تفکر هفتم را برای تحقیق دانش آموزان انتخاب و به آنها معرفی کنند. هر دانش آموز حداقل یک فعالیت تحقیقی را در طول سال تحصیلی انتخاب خواهد کرد. دانش آموزان میتوانند نتیجهی تحقیق را به صورت خلاصه در بخش پایانی کتاب (فعالیت اختیاری تفکر هفتم صفحه ۱۳۸) بنویسند و یا به صورت روزنامه دیواری و جزوات کم حجم منتشر کنند.موضوع برای فعالیت اختیاری تفکر هفتم
جواب فعالیت اختیاری شماره ۱ تفکر هفتم
در این بخش چند موضوع خوب برای تحقیق تفکر هفتم (فعالیت های اختیاری یا غیر تجویزی) ارائه خواهد شد:- پیشگیری از اعتیاد
- اصول موفقیت در زندگی
- هدف از زندگی
- عامل اضطراب در امتحان و راهکارهای مقابله با آن
- نکات کاربردی در امتحان
- حافظه و روش های تقویت آن
- مهارت های گوش دادن مؤثر
- مهارت تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلّاق، تفکر انتقادی، غلبه بر ترس
- مهارت ظاهر شدن در جامعه و حضور در بین مردم
- مهارت همدلی و همدردی، تغذیه سالم، بیماری های شایع در جامعه، خواب و آداب خوابیدن
- مهارت های خواندن
- مهارت انعطاف پذیری
- آداب و رسوم محلی مهارت انتخاب شغل
- مهارت شناخت مراحل زندگی
- مهارت های اقتصادی (کسب درآمد، راه های کسب درآمد، نحوهی استفاده از پول)
- انواع پول
- مزایا و معایب اینترنت
- انتظارات خانواده از ما
- مهارت آرام سازی (آرامیدگی)
- هوش و انواع آن
- افسردگی و دلایل آن
- تنهایی و مهارت های مقابله با آن
- کم رویی و دلایل و راه های مقابله با آن
- مهارت های مقابله با شکست
- دین و بهداشت روانی
- خواص ویتامین ها، خواص مواد معدنی موجود در غذاها
- خواص منابع غذایی (گوشت، لبنیات، ماهی و چربی)
- مهارت های تغذیهی صحیح
- انواع مواد غذایی
- خطرات چاقی
- آداب غذا خوردن (45 مهارت)
- کمک های اولیه (تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی، انتقال مصدوم)
- مشکلات تنفسی
- نجات غریق
- درمان سوختگی
- مقابله با آتش سوزی
- مهارت های مقابله با دیابت
- سکته ی قلبی
- مهارت های اولیه در درمان صرع
- شکستگی استخوان
- مسمومیت غذایی
- دندان درد
- گاز گرفتگی توسط سگ و گربه
- کمک های اولیه در زمان نیش عقرب، مار گزیدگی و گزش حشرات
- خونریزی از بینی
- سکسکه
- اسهال
- بالا آوردن مواد غذایی و گازگرفتگی
- گلو درد
- سرمازدگی و گرما زدگی
- فرو رفتن جسم خارجی در چشم و گوش
- مهارت های سفر
- آداب معاشرت با دیگران
عنوان فعالیت
مضمون فعالیت
انتخاب مضامین میتواند از موضوعات درسی پایه های تحصیلی قبلی و پایه هفتم، وقایع و جریانات روز زندگی، کنجکاویهای دانش آموزان دربارهی محیط طبیعی و اجتماعی پیرامون، و ماورالطبیعه انجام گیرد.
صلاحیتها
زمان
هدف
انتظارات عملکردی
مواد و وسایل آموزشی
فرایند اجرا
سؤالات اولیه، توصیف موقعیت است. در این نوع سؤالات از دانش آموزان خواسته میشود آنچه را در داستان شنیده یا در فیلم، تصویر و نمایش یک فعّالیت مشاهده کرده اند بیان کنند. هدف این سؤالات افزایش توانایی مشاهده، دقت و درک دانش آموزان است.
سؤالات دستهی دوم، سؤالاتی است که در آن ابهامات، موقعیت های متضاد، روابط، تغییرات و … موجود در داستان، فیلم و فعالیت مورد سؤال قرار میگیرد. این دسته از سؤالات به دنبال پرورش قوهی تحلیل و استدلال دانش آموزان است؛ لذا از ماهیت و چیستی و چرایی سؤال میکنند.
سؤالات دستهی سوم، یا سؤالات پایانی، یافتههای دانش آموز را به موقعیت زندگی او پیوند میدهند.
توصیه های اجرایی
فعالیت تکمیلی
پیوست ها