فرهنگ روابط عاشقانه درکشورهای مختلفِ جهان ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Porofayl 1401 010 13


اختلاف فرهنگ چیز عجیبی‌ست، مثلا در روابط عاشقانه در کشورهای مختلف انقدر معیارها فرق می‌کند که باورکردنی نیست

▪︎اگر با یک هلندی رابطه دارید، سریع و صریح حرف بزنید​


در این کشور باید رک باشید. در واقع اگر یک هلندی نظری داشته باشد، آن را خیلی صریح می‌گوید. کاملاً برعکس بریتانیایی‌ها که اغلب باید حدود ۱۰ جمله حرف بزنند تا به اصل مطلب برسند! هلندی‌ها همچنین معتقدند که یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌ها برای برقراری رابطه این است که خاکی باشید، اصیل و واقعی باشید. در نتیجه نباید از این موارد غفلت کنید.

▪︎در بریتانیا باید یک کمدین درجه یک باشید​


اینجا طنز همه چیز است. در واقع اگر باید یک کلمه را هنگام قرار گذاشتن با یک بریتانیایی به خاطر بسپارید، آن کلمه شوخی است.اگر به این فکر می‌کنید که چگونه با یک دختر بریتانیایی سر صحبت را باز کنید، تعارف را فراموش کنید و به دنبال طنز بروید. اگر یک پسر بریتانیایی عصبانیت شما را از بین می‌برد، ممکن است به این دلیل باشد که شما را دوست دارد. در بریتانیا برای ایجاد رابطه و همینطور ارتباط بین آدم‌ها از بازیگوشی، کنایه و شوخ‌طبعی زیاد استفاده می‌شود.


در فرانسه قرار دو نفری نگذارید، قرار باید گروهی باشد!​


در فرانسه دورهمی‌های شبانه گروهی رایج‌تر است و قرار ملاقات دونفره خیلی غیررسمی‌تر محسوب می‌شود، می‌گوید: «فرانسوی‌ها معمولاً خیلی سبک قرارهای تنهایی دونفره را ترجیح نمی‌دهند هرچند اپلیکیشن‌های دوستیابی تا حدی این را تغییر داده‌اند. همینطور آن‌ها خیلی در قید و بند رسوم و قواعد نیستند، بیشتر این طور است که می‌خواهند بفهمند آیا با هم خوب هستید یا نه و خودشان را به جریان بسپارند که ببینید خب حالا چه پیش می‌آید.

▪︎آلمانی‌ها حوصله بازیگوشی عاشقانه ندارند!​


اینجا بازیگوشی عاشقانه خیلی معنا ندارد. آلمانی‌ها عمل‌گرا هستند و ترجیح می‌دهند به جای اینکه سریع احساساتشان را برای طرف مقابل باز کنند، موقعیت را بسنجند. البته مثل بریتانیایی‌ها حاشیه نمی‌روند، ولی ترجیح می‌دهند صادق و روراست باشند و نیتشان را بگویند. آلمانی‌ها همچنین ترجیح می‌دهند به جای عجله، وقت خود را برای ایجاد رابطه صرف کنند. به خاطر داشته باشید که آلمانی‌ها واقعاً برای حریم خصوصی و شخصی‌شان ارزش قائل هستند، بنابراین آنها به اندازه سایر کشورها در مورد زندگی و احساسات شخصی خود باز نیستند.

▪︎در فنلاند و سوئد، دخترها بیشتر پا جلو می‌گذارند!​


اگر با یک فنلاندی (مخصوصاً یک مرد فنلاندی) قرار ملاقات دارید، برای سکوت‌های طولانی خودتان را آماده کنید. این سکوت‌ها البته فقط برای شما ناراحت‌کننده است و نه برای طرف فنلاندی، چرا که آن‌ها راحت می‌توانند با این موضوع کنار بیایند. در واقع از آنجایی که فنلاندی‌ها و سوئدی‌ها زیاد اهل گفتگو نیستند ممکن است مجبور شوید خیلی بیشتر از آنچه عادتان است حرف بزنید، سوال بپرسید یا در مورد خودتان صحبت کنید تا یخ قرارتان باز شود. در فنلاند برابری در جامعه حاکم است. اغلب این زنان هستند که در اینجا عکس می‌گیرند یا ممکن است ابتدا آن‌ها باشند که به پسرها نزدیک شوند، پیام بدهند و مردان فنلاندی نیز این قاطعیت را ترجیح می‌دهند.

▪︎پرتغالی‌ها در روابط عاشقانه، خیلی خاله‌زنک هستند​


اینجا باید آهسته راند. در واقع پرتغال در حال حاضر یکی از قطب‌های کارمندی دیجیتال محسوب می‌شود، با این حال در زمینه برقراری روابط هنوز یک کشور بسیار سنتی و محافظه‌کار به شمار می‌رود. لیسبون، به عنوان مثال، هنوز ذهنیتی روستایی را دارد. زنان پرتغالی نگران انگ شایعات یا از دست رفتن اعتبارشان هستند، بنابراین نزدیک شدن به پسرها برایشان سخت است. با این حال و به طور کلی، مردم اینجا کارها را به آرامی و سرفرصت انجام می‌دهند و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا رابطه‌ای جدی شکل بگیرد.

▪︎اسپانیایی‌ها​


مردم اسپانیایی در زمینه روابط جنسی از فرهنگ متفاوتی برخوردار هستند. اشتیاق، محبت فیزیکی، اجتماعی بودن و بیرون ماندن (تا دیروقت!) بخش بزرگی از فرهنگ است. اکثر مردم اسپانیا مشکلی ندارند که عقاید خود را آزادانه بیان کنند و فیلتر چندانی روی آن‌ها اعمال نمی‌کنند. زنان اسپانیایی نیز بسیار مستقل هستند.

▪︎اسکاندیناوی‌ها (سوئدی‌ها، نروژی‌ها و دانمارکی‌ها)​


آن‌ها از کودکی آشکارا در مورد هم‌آغوشی صحبت می‌کنند، زنان اسکاندیناوی نه دوست دارند چیزی بدهکار باشند و نه می‌خواهند خریده شوند. آن‌ها اگر دوست داشته باشند خودشان این کار را خواهند کرد. آن‌ها نوشیدنی از شما قبول نخواهند کرد مگر اینکه از شما خوششان بیاید و به احتمال زیاد اگر چشمشان را بگیرید، در مقابل یک نوشیدنی مهمانتان می‌کنند.مردان اسکاندیناوی نیز مستقل بودن را چیزی جذاب می‌دانند. آنها نمی‌خواهند عشق درخشان شب شما باشند، بلکه یک رفیق و هم‌تیمی را ترجیح می‌دهند.
 
بالا