شنیدنی فرق زن و شوهر خوب و بد در چیه؟

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
زن و شوهر خوب

خانواده کار و زندگی

مهمترین فرق زن و شوهرهای خوب و بد

اگر شماهم در تلاش برای ساختن و داشتن یک زندکی زناشویی خوب و شاد هستید نکاتی وجود دارد که میتواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند.

8 تفاوت زن و شوهر خوب و بد در شرایط سخت و اختلاف​

همه زوجین در زندگی مشترک به یک شکل عمل نمی کنند بلکه زوج‌ های موفق در زندگی مشترک به اصولی پایبندند که آنان را از زوج‌های ناموفق متمایز می‌کند. این زوج ها برای زندگی مشترکشان ارزش قائلند و هر دو برای داشتن یک رابطه موفق تلاش می کنند. آیا می‌دانید تفاوت زوجین موفق و نا موفق در زندگی مشترک چیست؟

دعوا را علنی نمی کنند​

یکی از تفاوت های زوجینی که زندگی مشترک موفقی دارند با زوجینی که در زندگی مشترک موفق عمل نمی کنند، این است که زوج موفق صحبت های جدی و حتی اختلافات خود را در خلوت مطرح کرده و دعوای زن و شوهری را علنی نمی کنند زیرا می‌دانند بزرگترها هیچ وقت دعواهای آنها را فراموش نمی کنند و حتی اگر به خوشبخت‌ترین زمان زندگیشان برسند، تصوری که در گذشته با دعواهایشان برای آنها ساخته بودند، هیچ وقت محو نمی شود اما زوجین ناموفق با کوچکترین اختلاف پای خانواده ها را به میان می کشند.
زن و شوهر

محل خوابشان را جدا نمی کنند​

زن و مردی که زندگی مشترک موفقی دارند، با یک جر و بحث هیچگاه محل خواب خود را جدا نمی کنند و جدا از هم نمی خوابند زیرا می‌دانند که جدایی می‌تواند پیامدهایی برای رابطه زناشویی در پی داشته و منجر به سردی و فاصله میان زن و مرد شود.زوجینی که در زندگی مشترک موفق عمل نمی کنند، با کوچکترین قهری از هم جدا می خوابند.

اختلافات خود را حل می کنند​

دعوای زن و شوهر موضوعی غیرقابل‌اجتناب است و در هر زندگی مشترکی اتفاق می افتد، زوجینی در زندگی مشترک موفق عمل می کنند که اختلافات موجب پریشانی یا بی‌تفاوتی عاطفی آنها نسبت به هم نمی شود و اختلافات خود را با صحبت کردن منطقی و گوش دادن به حرف ها و درک یکدیگر حل و فصل می کنند اما برخلاف این زوجین، افرادی نیز وجود دارند که بعد از تمام شدن بحث موضوع را حل نشده رها می کنند و همین موضوع موجب اختلافات شدیدتر بین آنها می شود.

خانه را ترک نمی کنند​

احتمالا دیده اید خانم هایی را که بعد از کمی بحث و دعوا زناشویی چمدان به دست خانه را ترک می کنند، قهر زن و شوهر به رابطه آنها آسیب می رساند و متأسفانه برخی از طلاق ها بخاطر قهرهای طولانی و دور شدن زوجین از یکدیگر اتفاق میفتد. کسانی که قربانی قهر و سکوت همسران خود هستند دچار سردرگمی، احساس گناه، خشم و عصبانیت، تنهایی، سوء تفاهم، کاهش عزت نفس و …می شوند. زوجینی که در زندگی مشترک موفق عمل می کنند، هنگام عصبانیت سکوت کرده تا آرام شوند و سپس با حرف های منطقی مشکل خود را حل می کنند و هرگز قهر و ترک خانه را انتخاب نمی کنند.
قهر کردن

با یکدیگر تصمیم می گیرند​

زوجین موفق برای زندگی مشترک خود تصمیمات مشترکی می گیرند اما برخلاف این زوجین، برخی دیگر در تصمیم گیری ها جداگانه عمل کرده و در زندگی حرف خود را به کرسی می نشانند، این اشتباه سبب می شود که فرد مقابل آنها احساس نماید در زندگی فرد منفعلی بوده و احساس تنهایی و شکست نماید.

برای یکدیگر احترام قائلند​

در یک رابطه سالم احترام حرف اول را می زند. زوجین موفق نه تنها به یکدیگر احترام می گذارند بلکه نسبت به طرفین و خانواده های یکدیگر احترام گذاشته و توهین نمی کنند اما برخلاف این افراد برخی از زوجین با بروز اختلاف خانواده ها را مورد هدف قرار داده و خیلی راحت به خانواده های یکدیگر توهین می کنند.

اولویت خود را همسرشان می‌دانند​

همه افراد مشغله های روزمره ی خود مانند کار، خانواده و دوستان را دارند اما زوجین موفق به همسر خود اهمیت می دهند و اولویت اولشان را همسرشان قرار می دهند و اینگونه باعث تداوم زندگی مشترک و لذت بخش شدن آن می شوند.
زندگی مشترک

برای حل مشکل خود زبان مثبت دارند​

زوج های دارای مشکلات معمولاً انتقادات زیادی از یکدیگر می کنند که این انتقادات موجب تحقیر عمیق میشود و فرد دیگراحساس باارزش بودن نمی کند اما زوج های موفق از زبان مثبت برای حل مشکلاتشان استفاده می کنند و با بیان خصوصیات مثبت طرف مقابلشان، به مکالمه می پردازند
 
بالا