غار مراقبه از دیدنی های طبیعی جزیره هرمز

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 122
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
A28647ce a5a6 4500 acf1 11adad1df3e0

غار الهه نمک یکی از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است.

این غار با نامهای غار الهه نمکی، غار فیروزه ای و غار مراقبه هرمز نیز شناخته می شود. مواد معدنی و کانی های موجود در آب و خاک این ناحیه به مرور زمان و در طول قرنها رسوبات رنگین و شگفت انگیزی را پدید آورده اند.

غار الهه نمکی یکی از همین شگفتی ها بوده که در دل کوهی به نام الهه نمک قرار دارد. این کوه و غار داخل آن از بلوری یکپارچه و عظیم تشکیل شده و دهانه غار بیضی شکل و نسبتا بزرگ است. در درون غار فیروزه ای جویباری جریان دارد که آب آن نارنجی رنگ است. زمین های اطراف این غار همگی با رسوباتی سفید و نارنجی پوشیده شده و حوضچه های آب شور متعددی را در خود جا داده اند.

برخلاف سایر مناطق کوهستانی، در اطراف کوه الهه نمک هیچ صدایی منعکس نمی شود. در این فضای آرام و الهام بخش تنها صدای امواج دریا، جریان رود و آواز مرغان ماهی خوار به گوش گردشگران می رسد. عمق این غار در حدود 30 تا 40 متر است و از دالان ها و راهروهای رسوبی تو در تویی تشکیل شد.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند نمک و رسوبات موجود در این منطقه در پاکسازی انرژی های منفی تاثیرگذارند. از این رو، از گذشته های دور تا کنون بسیاری از افراد غار الهه نمک را به عنوان مکانی مناسب برای مراقبه بر می گزیده اند.

برای بازدید از غارها به امکانات تقریبا حرفه ای نیاز خواهید داشت. رعایت نکات ایمنی در این سفر بسیار مهم است. برای دیدن زیبایی های غار نیاز به منبع نوری خوب همچون چراغ قوه قوی یا هدلایت احساس می شود. داشتن کفش مناسب و لباس اضافی در این بازدید ضروری بوده و دوربین عکاسی برای ثبت صحنه های زیبا و طبیعی غار نیز فراموش نشود.
 
بالا