عوارض قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 65
  • برچسب‌ها
    داروکده
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,885
پسندها
22,635
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

عوارض قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ نی نی سایت

داروی آلفن ايكس ال چیست؟

این دارو از دسته داروهای ضدالتهابی و ضد درد است که در اصطلاح به آنها داروهای ضدالتهاب غیر استروییدی یاNSAIDs گفته می شود.

در واقع آلفن ایکس ال نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم می باشد، که به شکل آهسته رهش در این فرآورده فرموله گردیده است. این دارو در شرکت‌های داروسازی تولید می شود.
آهسته رهش بودن یک فرمول دارویی سبب می شود که زمان تاثیر دارو در بدن بیشتر شود و این خاصيت در ترکیباتی مثل داروهای ضد درد که برای التیام درد بکار می روند، علی الخصوص در دردهای مزمن بسیار مفید است.
این دارو برای آرام بخشی دردهایی مثل التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از اعمال جراحی تجویز می شود.
دیکلوفناک با کنترل آنزیم سیکلوکسیژناز که وظیفه تولید پروستاگلاندین ها(عوامل مسبب التهاب در اعضای آسیب دیده)می باشد، از افزایش التهاب و درد جلوگیری می کند
در اصل با کاهش میزان ناقل های درد و التهاب در بدن، درد و التهاب مهار می شود.

آلفن ایکس با سایر برندهای داروی دیکلوفناک چه تفاوتی دارد؟
دیکلوفناک به دو شکل دیکلوفناک سدیم و دیکلوفناک پتاسیم به بازار عرضه می شود. تفاوت شاخص بین این دو ملح تایم اثر گذاری آنها می باشد.دیکلوفناک پتاسیم با سرعت بیشتری از سدیم جذب می شود و اثر می گذارد، به همین علت نوع پتاسیم دار این دارو برای مهار دردهای شدید و ناگهانی زودتر تر عمل می نماید و مفید تر است اما نوع سدیم دار که آلفن ایکس از این گروه می باشد، چونکه به شکل آهسته رهش ساخته می شود مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند و به تایم بیشتری درد را کنترل و مهار می نماید و در نتیجه مفید فایده کنترل درد و التهابات مزمن می باشد.

نکات مهم قبل از مصرف آلفن ایکس ال:
-این دارو برای اشخاصی که مشکلات قلبی یا عروقی دارند(نارسایی قلبی، سکته ی قلبی یا مغزی،حمله قلبی و...) مفید نیست پس در مواردی که سابقه ی ابتلا به هرگونه مشکل قلبی و عروقی را دارید، قبل از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز خود گفتگو نمایید تا داروی ضد درد مناسب شرایط شما را به شما پیشنهاد نماید.
-در مواقعی که سابقه ی آسم یا هرگونه آلرژی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
-در موقعی که سابقه ی هرگونه زخم سیستم گوارشی یا بیماری التهابی گوارشی مثل بیماری کرون یا زخم معده دارید، حتما بایستی پزشک خود را مطلع نمایید .
در شرایط بارداری، شیردهی، فشار خون بالا، اختلال در انعقاد خون، ابتلا به لوپوس، نارسایی کبدی یا کلیوی به پزشک خود اطلاع دهید.
- فهرست داروهای مصرفی خود رادر اختیار پزشک یا داروسارخود قراردهید تا درصورت تداخلات دارویی تغییرات لازم انجام شود.
-در مواردی که سابقه ی آلرژی به داروهای ضدالتهاب و درد (مانند آسپیرین، ناپروکسن، ایندومتاسین، ایبوپروفن و...)به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

روش مصرف درست آلفن ایکس ال:
-دیکلوفناک را در مواقع نیاز ،به مقدار و تعداد دفعاتی که پزشک یا داروساز تجویز می نماید مصرف کنید. مصرف بیش از اندازه داروهای ضددرد،عوارض این داروها ( علی الخصوص عوارض گوارشی) را افزایش می دهد استفاده مقدار زیاد دارو، باعث تاثیر بیشتری در کنترل درد نمی باشد.
-این دارو را به شکل کامل همراه با یک لیوان آب یا شیر بعد ازغذا مصرف کنید. از جویدن، خردکردن یا حل کردن این دارو در مایعات خود داری کنید و جهت اطلاعات بیشتر، بروشور موجود در بسته ی دارو را بخوانید .
-در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف، به محض یادآوری، دارو را ميل نمایید ولی از دوبرابر کردن میزان دارو در یک نوبت خودداری نمایید.

توصیه های مهم:
-بهتر است مصرف داروهای ضددرد در مواقع ضروری و با کمترین دوز تجویز شده توسط پزشک یا داروساز باشد. همین طور مصرف چند داروی ضد درد به شکل هم زمان تاثیر مناسب تری در مهار درد ندارد و تنها احتمال بروز عوارض جانبی این داروها را بیشتر خواهد کرد.
-در مواقع مصرف طولانی مدت این دارو پزشک خود را در جریان روند بهبود وضعیت درد یاالتهاب خود قرار دهید .
-در موقعی که مبتلا به آسم یا نشانه هایی مثل خس خس سینه و تنگی نفس می باشید، استفاده از داروهای ضد التهاب مانند این دارو می تواند علائم شما را تشدید نماید. در مواردی که این اتفاق رخ داد، مصرف داروی ضد درد را قطع کنید و فورا با پزشک خود مشورت کنید.
-در مواقعی که قرار است تحت درمان دندانپزشکی یا اعمال جراحی قرار گیرید، درمانگر خود را از مصرف این دارو مطلع کنید.

آلفن ایکس ال و عوارض آن :
-رایج ترین عوارض این دارو، مشکلات گوارشی مثل سوهاضمه، سوزش سردل و معده درد می باشد که با مصرف دارو پس از نوبت های غذایی می توان احتمال آشکار شدن این نشانه ها راکاهش داد. در مواقعی که این نشانه ها برطرف نگردید، به پزشک خود اطلاع دهید.
-در مواردی احساس تهوع، از غذاهای سبک استفاده نمایید و حتی المقدور از مصرف غذاهای چرب و ادویه دار دوری نمایید .
-درتایم استفاده از این دارو امکان دارد دچار اسهال خفیف شوید، که خودبخود برطرف می گردد. برای تامین مایعات بدن، آب به مقدار لازم مصرف نمایید.
-در مواقعی که احساس تنگی نفس، خس خس سینه، نشانه های حساسیت مانند ورم لب یا صورت، خارش پوستی شدید، وجود خون در مدفوع یا استفراغ و درد شکمی شدید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست / نحوه مصرف قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چگونه است / عوارض قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چیست / تجربه قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ نی نی سایت / بهترین زمان مصرف قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چیست /قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چی خوبه / قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ موثره / دوز مصرفی قرص قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چیست
 
  • گل
واکنش‌ها[ی پسندها]: سویل
بالا