شنیدنی عجیب ترین و جنجالی ترین فستیوال های جهان

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
فرهنگ و هنر آداب و رسوم

هرساله جشنواره های زیادی در سراسر دنیا با مضمون های مختلف برگزار می شود که برخی از آنها بسیار عجیب و غریب و حیرت آور هستند.

عجیب و غریب ترین فستیوال ها در جهان​

هر ساله جشنواره های زیادی در سر تا سر دنیا برگزار می شوند که آیین و آداب خاص خودشان را دارند، اما بعضی از آنها حیرت زده تان خواهند کرد.

گِلمالی (کره جنوبی)​

دو هفته کامل در ماه جولای، بسیاری از مردم به شهر Boryeong سفر می کنند تا به یاد دوران کودکی شان گل بازی کنند. شرکت کنندگان باید در انبوهی از گل فرو بروند. علاوه بر تپه های گل، فواره های گلی، استخر، ماساژ، زمین بازی، زمین های مانع دار، لیز خوردن روی گل و مسابقه هم از فعالیت های دیگر این فستیوال است.
گلمالی

فستیوال موسیقی زیر آب (ایالات متحده آمریکا)​

این جشنواره هر سال در پناهگاه ملی دریایی فلوریدا کیز برگزار می شود. موسیقی با مضمون آب انتخاب می شود که توسط بلندگوهای مخصوصی که از قایق ها در بالای آب آویزان شده اند، به زیر امواج صخره های مرجانی منتقل می شود.

جشنواره بوفه میمون (تایلند)​

مردم تایلند میمون ها را نماد خوش شانسی می دانند و در این فستیوال با هدیه دادن میوه و سبزیجات برای این حیوانات جشن می گیرند.

جشنواره جهان ال کولاچو (اسپانیا)​

برخی از افراد تحت عنوان شیطان در این جشنواره که به عنوان آیین باروری برگزار می شود، لباس‌ های قرمز و زرد می ‌پوشند. بعد مردان سیاه پوش برای بیرون انداختن این شیاطین وارد می شوند. آن ها از روی نوزادانی که روی تشک خوابیده اند؛ می پرند تا گناهانشان را جذب کرده و آنها را از بیماری و بدبختی محافظت کنند.
فستیوال ال کولاچو

جشنواره مو های یخ زده (کانادا)​

شرکت کنندگان در رقابتی که در جریان این جشنواره آغاز می شود؛ در دمای 15- درجه با مو های یخ بسته از خودشان سلفی می گیرند. این سلفی ها تا ماه مارس به رای گذاشته می شود و افرادی که بیشترین رای را بیاورند؛ برنده خواهند بود.

جشنواره تفنگ آبپاش (کره جنوبی)​

این جشنواره هر سال با تم متفاوتی برگزار می شود. مردم به منظور ایجاد یک منطقه امن در طول نبرد، خیابان ها را مسدود می کنند؛ همچنین مناطق مجزایی را برای کودکان و خانواده ها در نظر می گیرند تا هرج و مرج نشود. نمایش با چتر و سرسره های آبی هم در این فستیوال اجرا می شود.

جشنواره نبرد با پرتقال (ایتالیا)​

مردم Ivrea ایتالیا هر سال دور هم جمع می شوند تا به طرف یکدیگر پرتقال پرتاب کنند. منشا این نبرد؛ حمله مردم به کاخ مردی بود که زنی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. افراد در این فستیوال به 9 گروه تقسیم می شوند و سعی می کنند که بقیه را شکست بدهند تا زمانی که یک تیم باقی بماند.
پرتقال

مسابقات جهانی گیتار زدن با دست خالی یا گیتار هوایی (فنلاند)​

هدف از این رویداد ترویج صلح جهانی است. افرادی که در این مراسم شرکت می کنند؛ لباس ها و اجراهایشان را از ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند. در طول اجرا گیتاریست ها کارهایی می کنند که در حالت عادی نمی کنند؛ مثلا گیتارهایشان را می کوبند و کارهایی از این قبیل....

جشنواره غلت دادن پنیر (اانگلستان)​

در این رویداد، شرکت کنندگان یک قالب پنیر 3 تا 4 کیلوگرمی را از بالای یک تپه غلت می دهند و تا پایین دنبالش می دوند. اولین نفری که به پایین برسد؛ برنده است.

جشنواره مرد سوزان (ایالات متحده)​

هدف این جشنواره ایجاد یک تجربه معنوی مثبت برای تغییر در جهان است. این فستیوال به مردم این امکان را می ‌دهد که شهرشان را بسازند. مرد سوزان نمادی از افرادی است که خود را خیلی جدی نگرفتند و تلاش می کنند تا با زنده کردن ده اصل؛ خودشان را به چالش بکشند.

فستیوال لا توماتینا (اسپانیا)​

این جشنواره در سال 1945 آغاز شد. اگرچه به طور تصادفی اتفاق افتاد، اما حالا برای همیشه جشن گرفته می شود و هر سال 22000 بلیت فروخته می شود و مردم 120 تن گوجه فرنگی را به سمت هم پرتاب می کنند.
گوجه فرنگی

جشنواره بوسو (مجارستان)​

این جشنواره یک جشن شش روزه است که مردم مجارستان در پایان زمستان برگزار می کنند. مردان لباس های پشمی و ماسک های چوبی، معروف به Busós می پوشند. در طول جشنواره، آنها در اطراف حرکات موزون اجرا میکنند تا زمستان را بترسانند.

جشنواره آپ هلی آ وایکینگ ها (اسکاتلند)​

این جشنواره 24 ساعت طول می کشد. در شب جشن، صدها مرد در خیابان‌ های پایتخت خودشان را به ظواهر مبدل در می آورند و صف می بندند. زنان هم بقیه چیزها را آماده می کنند. وقتی بالاخره ساعت 7:30 بعدازظهر می شود، مردم سعی می کنند تا کشتی گالی آتش زده و با مشعل های آتش آن کشتی در خیابان های رژه بروند.

جشنواره سیر گیلروی (ایالات متحده)​

در ابتدا، بسیاری از ساکنان شهر در برابر این ایده مقاومت نشان دادند. آن ها در واقع از این واقعیت که این همه سیر تولید می کردند خجالت می کشیدند؛ بنابراین، تصمیم گرفتند یک ناهار پر از غذاهای سیردار ترتیب دهند تا ثابت کنند که این شهر باید میزبان جشنواره سیر باشد.

جشنواره شب های تربچه (مکزیک)​

این جشنواره عمدتا رقابتی بین هنرمندان است تا ببینند چه کسی می تواند بهترین مجسمه تربچه ای را خلق کند. این مجسمه ها از روی موسیقیدانان، مکان های دیدنی و آثار معروفی مثل شام آخر داوینچی ساخته می شوند. این جشن صبح؛ شروع و آخر شب تمام می شود.
مجسمه سازی

جشنواره فانوس شناور (ایالات متحده)​

این جشنواره تقدیم به کسانی است که جان خود را برای آمریکا داده اند و کسانی که از دنیا رفته اند. مردم یادداشت ها و دعاها را روی تکه های کاغذ می نویسند و آنها در فانوس ها قرار می دهند و روی آب رها می کنند.

جشنواره گوی های آتشین (لسالوادور)​

هر سال در شب 31 آگوست، ساکنان نجاپا، السالوادور، جشن شان را آغاز می کنند. آن ها چهره های خود را شبیه جمجمه نقاشی می کنند و قبل از رفتن به جشنواره؛ لباس هایشان را در آب خیس می کنند. در واقع این جشن نبردی بین خیر و شر خواهد بود
 
بالا