طرز درست کردن تارت سیب و دارچین/دسری دلپذیر برای عصرانه اتون

ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Tart sib 2 min


تارت سیب یک نوع شیرینی خوشمزه و محبوب فرانسوی می باشد طرز تهیه بسیار آسانی دارد و زمان استراحت هم نمی خواهد و سریع آماده می شود

مواد لازم تارت سیب

_ آرد2 لیوان
_ کره200 گرم
_ شکر3 قاشق غذاخوری
_ شیر6 قاشق غذاخوری
_ نمکیک هشتم قاشق چای خوری
_ وانیلنصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای لایه میانی تارت سیب

_ سیب3 عدد
_ شکرنصف لیوان
_ دارچین2 قاشق مرباخوری
_ آبلیمو1 قاشق غذاخوری
_ کره1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه تارت سیب

مرحله اول
برای درست کردن تارت سیب خوشمزه ابتدا مواد میانی آن را درست می کنیم. برای این کار سیب ها را پوست گرفته و به صورت تک های ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم
بعد سیب های خرد شده را به همراه شکر، دارچین، آبلیمو و کره در یک ظرف مناسب روی حرارت ملایم به مدت 5 تا 10 دقیقه می گذاریم تا با رطوبت خودشان بپزند. پس از پخت کنار می گذاریم تا خنک شوند

مرحله سوم
در یک ظرف دیگر آرد، شکر، نمک و وانیل را مخلوط می کنیم و کره را تیکه های ریز می کنیم و توی مخلوط آرد زده و با انگشت ورز می دهیم تا حالت پودری شود.

مرحله چهارم
سپس شیر را هم اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر یکدستی درست شود. همچنین کف قالبی را که برای این تارت در نظر گرفتید حسابی چرب کنید.

مرحله پنجم
در این مرحله از طرز تهیه تارت سیب خمیر را دو قسمت می کنیم و نصف خمیر را کف قالب میذاریم و با دست صاف کرده و گوشه هایش را به سمت بالا می آوریم و با چنگال چند سوراخ می زنیم تا هواگیری شود و موقع پخت پف نکند.

مرحله ششم
حالا مواد میانی خنک شده را روی خمیر می ریزیم و بعد نصف دیگه خمیر را با وردنه باز کرده و به صورت نوار باریک می بریم و ردیفی روی مواد میذاریم.

مرحله هفتم
بعد از اینکه یک ردیف کامل شد ردیف دوم را ضربدری روی ردیف قبل می چینیم و گوشه های آن ها را با انگشمون به خمیر پایین فشار می دهیم تا خوب بچسبند.


مرحله هشتم
در آخر هم به دلخواه روی تارت را با مخلوط یک عدد زرده تخم مرغ، شیر و زعفران دم کرده رومال می کنیم

مرحله نهم
حالا برای پخت تارت را در فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله دهم
وقتی که پخت یکی دو دقیقه آخر شعله بالای فر را روشن می کنیم تا روی تارت هم طلایی شود.

مرحله یازدهم
سپس تارت را از فر بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن از قالب بیرون می آوریم و سرو می کنیم. توجه کنید اگر به صورت داغ از قالب بیرون بیاورید می شکند و باید صبر کنید تا خنک شود.نوشِ جاان..
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: ساره
بالا