طرز تهیه گز آردی... 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18
IMG 20221202 193838 955
#مواد لازم
شکر 150گرم
گلوگز180گرم
سفیده تخم مرغ 2عدد
گلاب 1/2پیمانه
آب 1/4 پیمانه
شکر را به همراه گلاب و آب داخل یک قابلمه بریزید و با شعله بسیار کم به آرامی شکر را داخل گلاب و آب حل کنید.
در مرحله دوم شکر به خوبی در آب حل شده است، گلوکز را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و تا حدی هم بزنید که مواد به صورت آبنباتی کش بیاید و بافت آن تغییر کند.
زیر شعله را بسیار کم کنید تا محلول گرم بماند.
در مرحله سوم با استفاده از یک همزن برقی به خوبی سفیده های تخم مرغ را هم بزنید تا به صورت فوم در بیاید و با برگرداندن ظرف بیرون نریزد
در مرحله چهارم در ابتدا مقداری از شهد را داخل سفیده بریزید و هم بزنید و سپس پس از مخلوط شدن کامل آن، سفیده را به قابلمه شهد اضافه کنید و شعله را ملایم کنید و با استفاده از یک لیسک به مدت 1 ساعت هم بزنید.
توجه کنید که نباید اجازه دهید که مخلوط شما ته بگیرد و باید تا زمانی که غلظت مخلوط به حد خوبی برسد این کار را انجام دهید.
در مرحله پنجم سفیده به حدی غلیظ شده است که هم زدن آن کمی سخت می شود، مغز پسته، گردو و یا بادام را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و زیر شعله را خاموش کنید
در مرحله ششم، ته قالب خود را به خوبی با آرد بپوشانید و مخلوط را داخل آن بریزید و روی آن را با استفاده از لیسک صاف و یکدست کنید. اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه در همین حالت بماند و پس از آن که رویه بالایی گز شما دیگر چسبناک نبود، روی آن را هم با آرد بپوشانید و در قالب را ببندید و اجازه دهید تا به مدت 2 ساعت داخل یخچال بماند.
در مرحله هفتم گز را از یخچال بیرون بیاورید و با استفاده از یک چاقو، لبه های آن از قالب را جدا کنید و سپس با استفاده از چاقو ان را به تیکه هایی که دوست دارید برش بزنید.
سپس روی آن آرد بپاشید و در صورتی که نمی خواهید آن را مصرف کنید، حتما آن را داخل یخچال نگه دارید
 
بالا