طرز تهیه کیک ماست بدون فر

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
کیک ماست بدون فر مگه داریم ، مگه میشه ،کیک اسفنجی با بافت لطیف و پف زیاد، برای پخت این کیک نیازی به استفاده از شیر و آب نیست و شما ماست را جایگزین این مواد خواهید کرد. به همین سادگی و خیلی راحت یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید.


مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۴عدد
شکر۱لیوان
وانیل۱ق چ
ماست۱لیوان
روغن۳.۴ لیوان
بکینگ پودر۱ق چ
ارد۲لیوان

طرز تهیه کیک ماست بدون فر​



مرحله اول​

بهترین کار برای پخت کیک این است که ابتدا مواد را اندازه گیری کنید و روی میز کار خود قرار دهید بعد از انجام این کار اجاق گاز را روشن کنید و شعله پخش کن را روی آن قرار دهید تا پیش گرم شود واشر ماهیتابه رژیمی را هم در بیاورید.



مرحله دوم​

حالا ماهیتابه را هم روی شعله پخش کن قرار دهیم تا همانند فرگاز داغ شود توجه داشته باشید که باید درب ماهیتابه را ببندید. تخم مرغ را شکسته و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و برای ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید.



مرحله سوم​

هنگامی که تخم مرغ کرم رنگ شد ماست را به مواد اضافه کنید و در حد اینکه مواد مخلوط یکدست شوند هم بزنید، بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن روغن می رسد. دوباره مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.



مرحله چهارم​

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن را برای سه مرحله الک کنید. بعد از الک کردن باید آن را طی سه مرحله به مایه کیک خانگی اضافه کنید و مواد و مدام هم بزنید تا یکدست شوند و خمیر لطیفی داشته باشید.



مرحله پنجم​

ماهیتابه را آماده کنید ابتدا کف آن را چرب کنید و با دو لایه کاغذ روغنی کف ماهیتابه را بپوشانید. مایه کیک را حالا درون ماهیتابه بریزید درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه کیک بپزد.



مرحله ششم​

هنگامی که مایه کیک را درون ماهیتابه میریزید می توانید مقداری کشمش هم بر روی آن بپاشید. بعد از گذشته ۳۰ دقیقه کیک را برگردانی و طرف دیگر آن را هم بپزید تا طلایی رنگ و برشته شود.
 
بالا