طرز تهیه کیک بدون شیر با آب شکلاتی و اسفنجی ساده

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
پخت میان وعده خوشمزه و رژیمی با بافت لطیف و اسفنجی برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و نمی‌توانند شیر معمولی مصرف کنند.

مواد لازم برای تهیه کیک ۴ نفره
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیل۱/۲ ق‌چ
روغن۱ پیمانه
آبجوشنصف پیمانه
آردیک و نیم پیمانه
پودر کاکائو۳ ق‌غ
بکینگ پودر۱ ق‌م

طرز تهیه کیک بدون شیر​



مرحله ۱​

برای تهیه این کیک خوشمزه خانگی ابتدا باید تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و مواد را برای ۸ دقیقه با همزن برقی و با دور متوسط مخلوط کنید تا زمانی که کشدار و کرم رنگ شوند.



مرحله ۲​

بعد از اینکه مایع آماده شد روغن را اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط کند. همزن را روی دور تند تنظیم کنید و در سه مرحله آب جوش را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.



مرحله ۳​

یکی از نکات پخت در همین اضافه کردن آب جوش می باشد اگر آب جوش را در یک مرحله اضافه کنیم امکان بستن تخم مرغ ها وجود دارد و همین امر باعث از بین رفتن مایه کیک خواهد شد.



مرحله ۴​

حالا آرد و بکینگ پودر را همراه با پودر کاکائو مخلوط کنید و آنها را در ظرفی جداگانه با هم برای سه مرحله الک نمایید پس از آماده شدن آرد آن را در سه مرحله به حملات کیک خود اضافه کنید.



مرحله ۵​

مایه کیک را با لیسک به آرامی فولد کنید تا زمانی که پف مواد نخوابد. حالا قالب خود را با کره چرب کنید و به دیواره ها پودر کاکائو بپاشید پس از انجام این کار مایه کیک آماده شده را درون قالب بریزید.



مرحله ۶​

قالب را برای دو الی سه مرحله بر روی میز کار بکوبید هوای به وجود آمده در مایه کیک گرفته شود. فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.



مرحله ۷​

توجه داشته باشید که در ۲۰ دقیقه ابتدایی به هیچ عنوان نباید در فر گاز را باز کنید بعد از پخته شدن با یک خلال دندان و یا سیخ چوبی کیفیت پخت کیک را چک کنی و از مغز پخت شدن آن آگاه شوید.
 
بالا