طرز تهیه کلم پلو شیرازی مجلسی با گوشت و کلم قمری

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
کلم پلو شیرازی یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی، که تقریباً همه مردم ایران برای یک بار هم که شده طعم و مزه این غذا را تجربه کرده اند.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
سبزی کلم پلو۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده متوسطیک عدد
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
آرد نخودچییک تا دوقاشق غذاخوری
کلم قمری۳ تا ۴ عدد متوسط
آب غوره یا آب لیمو برای چاشنیبه میزان لازم

طرز تهیه کلم پلو شیرازی​



مرحله اول​

همراهان گرامی ابتدا باید کلم را به صورت برگ برگ جدا کنید و آن را به صورت خلال های باریک برش بزنید سپس کلم های خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و شعله را کم کنید در ظرف را ببندید تا کلم ها پخته شوند.



مرحله دوم​

قبل از اینکه در ماهیتابه را ببندید مقداری زردچوبه را همراه با فلفل سیاه به مواد اضافه کنید تا کلم ها پس از پخت خوشرنگ شوند، برای چاشنی این غذا هم می‌توانید دو قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.



مرحله سوم​

در این فاصله زمانی قلقلی ها را آماده کنید، پیاز را رنده کنید (نیازی به گرفتن آب پیاز نیست) و همراه با ادویه و آرد نخودچی به گوشت اضافه کنید، مواد را با هم مخلوط کرده و اندازه فندوق گوشت را گرد کنید.



مرحله چهارم​

روی ظرف حاوی گوشت های قلقلی پلاستیک بکشید و برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. به سراغ کلم ها بروید و آنها را پس از پخته شدن از درون تابه خارج نمایید. گوشت ها را درون همون ماهی تابه ریخته و سرخ کنید.



مرحله پنجم​

به آب برنج مقداری زردچوبه اضافه کنید و آنرا کمی زنده تر بصورت آبکش آماده نمایید. سبزی کلم پلو را که شامل شوید و تره و ریحون و ۲ قاشق غذاخوری ترخون خشک می باشد آماده کنید.



مرحله ششم​

یک قابلمه مناسب انتخاب کرده که آن را با روغن چرب کنید سپس مورد نظر را قرار دهید حالا یک لایه برنج و بعد از آن یک لایه از مواد میانی کلم پلو را بریزید و به همین صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید.



مرحله هفتم​

قابلمه را روی اجاق قرار دهید و درب آن را ببندید، پس از اینکه بخار جمع شد آب و روغن را اضافه کنید و در پایان نوبت به اضافه کردن ترخون خشک می رسد، برای ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد. با سالاد شیرازی و آبغوره نوش جان کنید.
 

موضوعات مشابه

S
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
52
saradarabi34
S
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
48
اعتصامی
اعتصامی
بالا