طرز تهیه کدو حلوایی

  • نویسنده موضوع آفتابگردان
  • تاریخ شروع
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,779
پسندها
3,827
امتیازها
113
مدال ها
3
Screenshot   Chrome

کدو حلوایی یک از انواع خوراکی های خوشمزه فصل های پاییز و زمستان است که با دستورهای متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو حلوایی در ادامه با ما همراه باشید.
Screenshot   Chrome



طرز تهیه کدو حلوایی
مرحله اول
برای تهیه کدو حلوایی مجلسی و بسیار خوشمزه ابتدا باید کدو حلوایی مناسب تهیه کنیم. برای این منظور توصیه می شود از کدو حلوایی استفاده شود که رنگ آن کاملا نارنجی باشد تا احتمال شیرین بودن آن بیشتر شود.




مرحله دوم
در این مرحله کدو حلوایی را به صورت تکه های به اندازه نصف کف دست خرد می کنیم و در کف یک تابه بزرگ و جادار می چینیم. توجه داشته باشید که نیاز نیست قبل از پخت پوست کدو حلوایی را جدا کنیم.

مرحله سوم
نکته دیگر در مورد چینش تکه های کدو حلوایی درون تابه این است که باید پوست کدوها به سمت بالا باشد و گوشت میوه روی سطح تابه باشد. بهتر است از یک تابه بزرگ استفاده کنیم که کدوها روی هم نباشند.

مرحله چهارم
در این مرحله به اندازه ای آب اضافی می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح کدوها باشد. در ادامه نبات را به همراه شیره انگور اضافه می کنیم، سپس شکر را به صورت پخش روی کدو حلوایی می پاشیم.



مرحله پنجم
حالا تابه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کدو حلوایی به مدت نیم ساعت بپزد. پس از گذشت این زمان درب تابه را کنار می گذاریم.

مرحله ششم
در این مرحله به مدت ۳۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا آب درون تابه به طور کامل کشیده شود و سسی شبیه به کارامل در کف تابه باقی بماند. در ۵ دقیقه پایانی مقداری دارچین و هل اضافه می کنیم. در نهایت کدو حلوایی را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.
 
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
گشنم شد 😋🤤
 
بالا