طرز تهیه و خواص روغن گل سرخ

فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
طرز تهیه روغن گل سرخ
دو روش برای تهیه روغن گل سرخ مطرح شده است که مورد تایید دکتر روازاده می باشد:

روش سرد
مقداری گلبرگ های تازه گل سرخ را در ظرف شیشه ای بریزید و روغن ارده کنجد بر آن اضافه کنید و در مقابل آفتاب قرار دهید تا گلبرگ ها سفید شود.

سپس این مخلوط را با فشار، صاف کنید و گلبرگ های جدیدی به روغن اضافه کنید. عمل صاف کردن و افزودن گلبرگ های گل سرخ، هفت بار باید تکرار شود.

روش گرم
افشرده گل سرخ تازه را با هم وزنش روغن ارده کنجد یا روغن زیتون روی آتش ملایم بجوشانید تا آب گل سرخ تبخیر شود و روغن باقی بماند. آنگاه مخلوط را صاف کرده و در ظرف شیشه ای تمیزی نگهداری کنید.

خواص روغن گل سرخ
این روغن مرکب القوی و مایل به برودت است. اطباء این روغن را در درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله در تسکین سردردهای گرم، به تنهایی یا مخلوط با سرکه یا گلاب تجویز می کنند.

روغن گل سرخ در درمان انواع گوش درد، ورم ها، سوختگی ها، اسهال های مراری، تسکین التهاب معده، زخم ها، جوش های گرم به کار می رود.

همچنین به عنوان دفع کننده ضرر ناشی از خوردن موادی مثل آهک و زرنیخ یا صابون به کار می رود. این روغن در درمان بیماری هایی مثل زونا که دارای مواد خبیثه هستند، کاربرد دارد.

کاربرد دیگر آن در بهداشت دهان و دندان می باشد و برای حفظ و صیانت از خوردگی و شکنندگی دندان ها به کار می رود. این روغن در تسکین درد گرم دندان نیز داروی مؤثری است.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: مانا
بالا