طرز تهیه نرگس کباب

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
نرگس کباب یا کباب نرگسی یکی از غذاهای اصیل افغانی است، این خوراک محلی دارای طعم و مزه فوق العاده ای می باشد.


مواد لازم برای شام دونفره
گوشت چرخ کرده۱۲۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
آرد نخود۲ قاشق سوپخوری
سیر۱ حبه
نمک و روغن فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر تخم گشنیزیک قاشق چایخوری
دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه نرگس کباب​



مرحله اول​

برای تهیه خوراک ابتدا باید تخم مرغ ها را به صورت آب پز آماده کنید، قابلمه‌ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را درون آن همراه با مقداری آب بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملاً پخته شوند.



مرحله دوم​

پس از اینکه تخم مرغ ها آماده شد پوست آنها را بگیرید سپس به سراغ پیاز و سیر رفته و آنها را رنده کنید، پیاز و سیر رنده شده را همراه با تخم گشنیز و پودر فلفل قرمز و نمک و آرد نخودچی مخلوط نمایید.



مرحله سوم​

حالا نوبت آن رسیده که گوشت چرخ کرده را با این مواد مخلوط کنید. گوشت را حسابی ورز دهید تا ادویه کاملا به خورد آن برود و مزه دار شود. می توانید به گوشت چرخ کرده ۲۰ الی ۳۰ دقیقه استراحت دهید.



مرحله چهارم​

حالا تخم‌مرغ‌ها را آماده کنید و دور تا دور آنها را کاملا با گوشت چرخ کرده بپوشانید، یک ماهیتابه لبه بلند انتخاب کرده و به مقداری که روی تخم مرغها را بپوشاند روغن اضافه کنید، تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود.



مرحله پنجم​

پس از اینکه روغن داغ شد حرارت اجاق گاز را کم کنید، سپس تخم مرغ های آماده شده را به آرامی درون ماهیتابه قرار دهید و با حوصله و عشق تمام قسمت های تخم مرغ را به خوبی سرخ کنید.



مرحله ششم​

در حین سرخ کردن گلوله های تخم مرغ را به آرامی بچرخانید تا تمام قسمتهای آن سرخ شود. پس از آماده شدن، به آرامی از درون ماهیتابه خارج کنید و کمی که خنک شد با چاقو از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، اکنون شام مجلسی آماده برای سرو می‌باشد.
 
بالا