طرز تهیه مرغ در توستر با سینی و بدون فویل بریان ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه مرغ در توستر با فر گاز فرق میکند و قلق خاص خودش را دارد، اگر با توستر دو الی ۳ بار آشپزی کنید میتوانید تجربه کافی برای پخت یک غذای خوشمزه و مجلسی را کسب کنید.

مواد لازم برای شام ۴ نفره
تکه های مرغبه تعداد نفرات
هویج حبه ای خرد شده۱لیوان
پیاز ریز خورد شدهنصف لیوان
فلفل دلمه ای خورد شدهنصف لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه وادویبه میزان لازم
آب لیمو۱ق غ
زعفران آب کرده غلیظ۳ ق غ
آب جوش۲ لیوان
روغن مایعبه میزان لازم
رب گوجه۱ ق غ

طرز تهیه مرغ در توستر​



مرحله اول​

اولین کاری که امکانی باید پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را درون قابلمه بریزید سپس تکه های مرغ را بر روی این مواد قرار دهید حالا روی تکه های مرغ مقداری نمک و زردچوبه و زعفران همراه با کمی روغن مایه بریزید.



مرحله دوم​

اکنون باید هویج خرد شده را روی تکه های مرغ بریزید توجه داشته باشید نباید مواد را هم بزنید، ترتیب مواد شما درون قابلمه باید به این شکل باشد پیاز و فلفل دلمه ای و مرغ و روی آن ها هویج قرار دهید.



مرحله سوم​

درب قابلمه را بخوبی ببندید و روی حرارت نسبتاً زیاد اجاق گاز برای مدت زمان دو دقیقه قرار دهید. اکنون میتوانید حرارت را تا حد ممکن کم کنید و برای یک ساعت اجازه دهید تا تکه های مرغ بپزند.



مرحله چهارم​

بعد از گذشت ۶۰ دقیقه می توانید مرغ ها را از درون قابلمه خارج کنید و مقداری نمک به تکه های مرغ اضافه کنید، مرغ ها را درون سینی توستر قرار دهید و درجه آن را بر روی ۱۴۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.



مرحله پنجم​

سینی را برای مدت زمان یک ساعت درون توستر قرار دهید تا زمانی که روی تکه های مرغ طلایی رنگ شود. به سراغ قابلمه رفته و به مایه درون آن ( پیاز ، دلمه ، هویج ) رب و دو لیوان آب جوش اضافه کنید.



مرحله ششم​

قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا در پایان یک سس غلیظ در کنار مرغ‌های بریان خود داشته باشید. یکی از نکات پخت این غذا استفاده از مرغی می باشد که یخ زده نباشد، چون بوی بد خواهد گرفت. برای گرفتن بوی بد مرغ اضافه کردن زعفران در همان اوایل پخت گزینه مناسبی است.
 
بالا