طرز تهیه مربا بدون شکر

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه مربا بدون شکر با گردو و شیره انگور یک صبحانه کامل و پر انرژی به جای شیره انگور از شیره خرما هم میتوانید استفاده کنید. بدون شکر یک مربای رژیمی و کامل میباشد اما اگر دوست داشته باشید می توانید به جای استفاده از شیره، شکر را اضافه نمایید.


مواد لازم برای تهیه مربا
شیره انگور۵۰۰ گرم
آب۵۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
پودر هلبه میزان لازم
دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه مربا بدون شکر​



مرحله اول​

برای پخت مربا اولین کاری که می کنی مخلوط کردن شیره انگور یا خرما با آب می باشد، مواد را حالا که مخلوط کرده اید درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا به سراغ گردوها رفته و آنها را با چاقو به صورت نگینی خرد کنید.


مرحله دوم​

نگینی خرد کردن گردو ها به خاطر این است که بعد از پخت و در هنگام خوردن مربا تکه های گردو زیر دندان شما احساس شوند. همین کار حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. گردو های خرد شده را کف دست بسابید تا پوست آنها جدا شود.


مرحله سوم​

پس از اینکه شیره انگور داغ شده بود گردو های خرد شده را به آن اضافه کنید و حرارت را روبه متوسط کم قرار دهید. هر از چند گاهی یک بار کف روی شیره را بگیرید، با انجام این کار مربا بعد از پخت شفاف و خوشرنگ تر خواهد شد.


مرحله چهارم​

برای عطر و طعم بهتر در ۳۰ دقیقه پایانی پخت هل و دارچین را به سایر مواد اضافه کنید. اجازه دهید تا مربا چند قل بزند و به قوام لازم برسد. بعد از خاموش کردن اجاق گاز اجازه دهید تا در همان ظرف خنک شود درون شیشه بریزید و استفاده کنید. نوش جان.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا