طرز تهیه مربا انبه شمالی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
مربا انبه شمالی یا ازگیل ژاپنی زرد رنگ و رسیده جنگل های گیلان. اگر ازگیل ترش بود نیازی نیست آبلیمو اضافه کنید. برای عطر و طعم بهتر استفاده از گلاب یا وانیل به شدت پیشنهاد میشود.

مواد لازم برای تهیه مربا ازگیل ژاپنی
ازگیل۱ کیلو
شکر۱ کیلو
آب۱ لیوان
آب لیمو۲ تا ۳ ق.غ

طرز تهیه مربا انبه شمالی​



مرحله اول​

برای تهیه این مربای خوشمزه و مخصوص شمالی ابتدا باید میوه های ازگیل را پاک کنید و با کمک چاقو سر و ته میوه را جدا کنیم پس از انجام این کار پوست میوه را جدا نمایید و آن را از وسط دو قسمت کنید.



مرحله دوم​

حالا با کمک نوک چاقو دانه های ازگیل را جدا نمایید و درون کاسه قرار دهید سپس ۵۰۰ گرم از شکر را جدا کرده و در لابلای میوه ها بپاشید. به ازگیل ها برای ۳ الی ۴ ساعت استراحت دهید تا به اصطلاح آب بیاندازد.



مرحله سوم​

در این فاصله زمانی می توانید شهد مربا را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر را هم بزنید تا کاملاً درون آب حل شود پس از اینکه آب و شکر غلیظ شد، حرارت را کم کنید.



مرحله چهارم​

حالا نوبت به اضافه کردن میوه های ازگیل به شهد رسیده. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا میوه به آرامی و با حرارت پایین کاملا پخته و جا افتاده شود توجه داشته باشید از دم کنی هم باید استفاده کنیم.



مرحله پنجم​

مدت زمان مورد نیاز برای پخته شدن مربا ۴۵ تا ۶۰ دقیقه می‌باشد. گذاشتن دم کنی باعث خوشرنگ شدن مربا خواهد شد. در پایان و بعد از پخت نسبت به ذایقه خود مقداری آبلیمو به مربا اضافه کنید.
 
بالا