طرز تهیه مربای انار بدون هسته

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه مربای انار بدون هسته خوشمزه و مجلسی، مربای انار به خاطر دانه های ریز میوه طرفدار زیادی ندارد شما میتوانید این مربا را بدون هسته با طعم فوق العاده تهیه کنید.
طرز تهیه مربا بدون شکر با شیره انگور و شیره خرما ساده و سریع
طرز تهیه مربا بدون شکر با شیره انگور و شیره خرما ساده و سریع
مواد لازم
آب انارقرمزیک لیوان
شکریک لیوان
پودر ژلاتینیک قاشق مرباخوری سرصاف
طرز تهیه مربای انار بدون هسته
مرحله اول
برای تهیه مربا ابتدا باید آب انار را تهیه کنید که گوشت انار هم با آن باشد برای این کار ابتدا انارها را دون کنید. سپس آنها را درون مخلوط کن بریزید و برای چند مرحله مخلوط کنید تا آب و گوشت انار از هسته های آن جدا شود.

مرحله دوم
حالا مواد را درون یک آبکش مناسب بریزید و با دست فشار دهید تا هسته های انار کاملاً از میوه جدا شود. اکنون می توانید شکر را به آن اضافه کنید و ظرف را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا غلیظ شود.

مرحله سوم
در لحظات پایانی و هنگامی که میخواهید اجاق را خاموش کنید پودر ژلاتین را در یک سوم استکان آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید، زمانی که یکدست شد آن را به آب انار اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید، سپس اجاق را خاموش نمایید.

مرحله چهارم
اگر شما بوی ژلاتین را دوست ندارید می توانید از یک ورق ژلاتین به جای آن استفاده کنید. ورق ژلاتین را در آب سرد قرار دهید و پس از اینکه نرم شد آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به مربا اضافه کنید.
مرحله پنجم
پس از اینکه ورق ژلاتین کاملا اندرون مربا ارشد اجاق گاز را خاموش کنید. اکنون مربای خوشمزه شما آماده شده است. درون شیشه های درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری کنید. نوش جان.
 
بالا