طرز تهیه ماهی بخارپز شده رژیمی در قابلمه ۲ نفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
ماهی بخارپز رژیمی را بدون استفاده از مایکروویو، درون ماهی تابه و قابلمه همراه با سس گوجه فرنگی مخصوص و سبزیجات سالم و مقوی. ماهی را که حتماً نباید سرخ کرد تا خوشمزه شود مهمترین نکته برای پخت ماهی مزه دار کردن آن است.
مواد لازم برای پخت ماهی
فیله ماهی۲۵۰ گرم
پیاز کوچک۱ عدد
لیموترش۱ عدد
فلفل دلمه‌ای متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی بزرگ۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
سرکه۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماهی بخارپز​



مرحله اول​

بعد از اینکه ماهی را به خوبی تمیز کردید و آن را شستید مواد مرینیت ماهی را آماده کنید، به این صورت که نمک و فلفل و سرکه را با هم مخلوط کنید و فیله ماهی را به این مخلوط آغشته نمایید.



مرحله دوم​

روی ظرف ماهی را با سلفون بپوشانید و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آنرا درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. در این فاصله زمانی پوست پیاز را گرفته و آن را به صورت حلقه حلقه برش بزنید.



مرحله سوم​

پیازها را درون ماهیتابه چیده سپس لیموترش و فلفل دلمه‌ای را حلقه حلقه خرد کنید و به پیازها اضافه نمایید، تمام سبزیجات را اضافه کنید. قارچ ها را ورقه ورقه برش زده و مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و کنار قرار دهید.



مرحله چهارم​

در پایان گوجه فرنگی ها را رنده کنید و یا درون غذاساز ریخته و به صورت پوره آماده نمایید مقداری نمک و فلفل به پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و آن را به سبزیجات درون ماهی تابه اضافه کنید.



مرحله پنجم​

حالا می توانید ماهی ها را از درون یخچال خارج کرده و بر روی سبزیجات درون ماهیتابه قرار دهید. درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم همراه با سبزیجات پخته شود.



مرحله ششم​

تا آماده‌شدن ماهی ها در چند نوبت از آب درون ماهیتابه بر روی فیله های ماهی بریزید تا طعم و مزه غذا بهتر شود. تقریباً بعد از گذشت بیست الی بیست و پنج دقیقه غذای شما آماده شده است.



مرحله هفتم​

در ۵ دقیقه پایانی پخت قارچ ها را بر روی ماهی ها بریزید چون مدت زمان پخت قارچ کوتاه می باشد. در اواخر پخت روغن زیتون را اضافه کنید این کار باعث براق شدن بافت ماهی و همچنین خوش رنگ و بو شدن غذا می شود.



مرحله هشتم​

ماهی را درون سینی چیده و با سبزیجات پخته شده آن را تزیین و سینی خود را دور چین کنید، سس درون ماهیتابه را هم در کنار غذا قرار دهید. استفاده از سرکه باعث سفت شدن بافت ماهی و ترد شدن آن پس از پخت می‌شود.
 
بالا