طرز تهیه ماش پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی شام ۲ نفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
ماش پلو با گوشت یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی مخصوص شهرهای اصفهان و شیراز، برای بهتر شدن طعم پلو از شوید خشک و دارچین می توانید استفاده کنید، با رعایت این نکات طلایی در پایان یک پلوی مجلسی و خوشمزه خواهید داشت.
مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
ماش۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۱ یا ۲ حبه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و دارچینبه اندازه کافی
پودر نون سوخاری۲ قاشق غذاخوری
زعفران۳ قاشق غذاخوری
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماش پلو با گوشت​



مرحله اول​

یکی از نکات مهم برای پخت این غذا نیم پز کردن ماش ها قبل از شروع آشپزی می باشد، ماش را به مدت نیم ساعت جداگانه بپزید، به اندازه‌ای که کاملاً پخته نشوند و حالت خود را از دست ندهند.



مرحله دوم​

به برنج کمی نمک اضافه کنید و آن را بخیسانید. حالا گوشت چرخ کرده را درون کاسه ریخته سپس به آن پیاز و نمک و فلفل و پودر سیر و پودر نان سوخاری را اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کرده و ورز دهید.



مرحله سوم​

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به آن برای مدت زمان ۴۰ دقیقه استراحت دهید. در این فاصله زمانی یک عدد پیاز را رنده کنید درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن آن را تفت دهید.



مرحله چهارم​

کمی که پیازها سبک و شیشه‌های شدند سیر را به آن اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن ماش ها را به پیاز داغ اضافه کنید. با یک قاشق چوبی مواد را با هم مخلوط کرده و به خوبی تفت دهید.



مرحله پنجم​

حالا نوبت به اضافه کردن نمک و زردچوبه رسیده مواد را مخلوط کرده و تفت دهید. حالا به سراغ گوشت‌چرخ‌کرده بروید و آن را به صورت قلقلی و در اندازه های کوچک گرد کرده و درون ماهی تابه ریخته و سرخ نمایید.



مرحله ششم​

اکنون باید برنج را آماده کنید هنگامی که برنج کمی زنده تر است آن را آبکش کنید. قابلمه را آماده کنید ته دیگ خوشمزه را کف قابلمه قرار دهید سپس یک لایه برنج، یک لایه ماش اضافه کنید.



مرحله هفتم​

در بین این لایه ها مقداری دارچین و شوید بپاشید و برنج را دم بگذارید تا آماده شود هنگامی که برنج بخار را بالا داد روغن و زعفران را به آن اضافه نمایید تا آماده شدن برنج صبر کنید و در هنگام سرو با گوشت قلقلی سینی غذا را تزیین کنید.
 
بالا