طرز تهیه قیمه سیب زمینی خوشمزه با گوشت برای ۴نفر ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
قیمه سیب زمینی یکی از خوراک های بسیار پر طرفدار و خوشمزه و اصیل ایرانی می باشد که تقریبا تمام مردم این غذا را دوست دارند و از آن برای نذری و مهمانی استفاده می کنند.

مواد لازم برای چهار نفر
گوشتسیصد گرم
لپهنصف پیمانه
پیازیک عدد بزرگ
روغندو عدد
گرد لیمو و لیمو عمانیبه میزان لازم
نمک و گلاببه میزان لازم
رب و چوب دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه قیمه سیب زمینی​



مرحله اول​

برای پخت این خورش مجلسی ابتدا باید پیاز داغ را تهیه کنید پس از خرد کردن پیاز ها آنها را درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید در هنگام تفت دادن مراقب باشید زیاد طلایی رنگ نشوند چون قرار است با گوشت هم تفت بخورد.



مرحله دوم​

بعد از آماده شدن پیاز نوبت به اضافه کردن تکه های گوشت می‌رسد گوشت و پیاز را با هم تفت دهید تا طلایی رنگ شود سپس کمی زردچوبه و بعد از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، برای بهتر شدن رنگ غذا نباید رب را زیاد سرخ کنید.



مرحله سوم​

اکنون زمان آن رسیده که آب سرد را بر روی خورشت بریزید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند. حرارت را حالا کم کنید و اجازه دهید تا خورشت با حرارت ملایم کاملاً پخته و جا افتاده شود به اصطلاح به روغن بیفتد.



مرحله چهارم​

هنگامی گوشت نیم پز شد نمک را همراه با مقداری گرد لیمو به خورش اضافه کنید، بعد از کمی هم زدن لیمو عمانی ها را سوراخ کرده و هسته های آنرا خارج کنید و همراه با چوب دارچین به خورشت اضافه کنید.



مرحله پنجم​

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت خورشت این است که چوب دارچین و گرد لیمو را در ابتدا به خورشت اضافه نکنید، چون این کار باعث بد رنگ شدن خورشت می‌شود و شفافیت خورشت از بین خواهد رفت.



مرحله ششم​

به صورت جداگانه لپه ها را آبکش کنید و اجازه دهید تا به صورت نیم پز آماده شوند، در ۳۰ دقیقه پایانی پخت لپه‌های نیم پز شده را آبکش کرده و پس از اینکه آب آن کاملا گرفته شد به خورشت اضافه نمایید.



مرحله هفتم​

زعفران را آب کنید سپس همراه با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید، در ۲۰ دقیقه پایانی پخت آن را به خورش اضافه کنید تا رنگ و عطر این مواد را به خود بگیرد، با این کار قیمه خوش مزه ترس خواهید داشت.



مرحله هشتم​

اگر احساس می‌کنید گوشت شما زودپز می باشد لپه ها را می توانید همان اول کار همراه با گوشت به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید. اضافه کردن آب سرد در ابتدای آشپزی باعث به روغن افتادن قیمه می‌شود.



مرحله نهم​

سیب زمینی ها را پوست گرفته و در ابعاد و اندازه های دلخواه خرد کنید پس از آبکش کردن آنها اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند سپس درون روغن داغ ریخته و سرخ کنید پس از آماده شدن قیمه همراه با غذا سرو نمایید./
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا