طرز تهیه شکلات صبحانه ی خانگی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Tasvirezendegi ir 484

شکلات صبحانه غالبا باید مایع باشد و بیشتر با نان تست برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. البته اگر همراه با آن از انواع میوه ها مانند توت فرنگی یا تکه های موز هم استفاده کنید آن را سرشار از فیبر نیز کرده اید

مواد لازم شکلات صبحانه

_ پودر کاکائو ۱ پیمانه
_ شیر ۱ لیتر (۴ پیمانه)
_ شکر ۱٫۵ پیمانه
_ کره ۵۰ گرم

طرز تهیه شکلات صبحانه

مرحله اول
برای تهیه شکلات صبحانه ابتدا شکر را داخل قابلمه ای می ریزیم و پودر کاکائو را به آن اضافه می کنیم و با قاشق آنها را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس شیر را هم به آنها می افزاییم و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

نکته: ترکیب شکر و پودر کاکائو به این جهت است که در انتهای کار داخل شکلات صبحانه گلوله وجود نداشته باشد.

مرحله دوم
بعد با قاشق چوبی مواد را آرام مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا اطراف ترکیب شیر حباب های ریز بزند و نباید بجوشد. مداوم هر ۵ دقیقه بهتر است که مواد را هم بزنیم تا شکلات ته نگیرد. تقریبا به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت شکلات را مخلوط می کنیم تا به غلظت مورد نظرمان برسد.

مرحله سوم
حالا وقتی شکلات صبحانه قوام یافت کره را اضافه می کنیم و سریع مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا کره کاملا داخل شکلات حل شود. بعد از ترکیب همگی مواد با یکدیگر، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم
زمانیکه شکلات درست شد تامل می کنیم تا خنک شود. بعد از آنکه شکلات صبحانه آماده و سرد شد داخل ظرف مناسبی می ریزیم و درب آن را می گذاریم و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان
 
بالا