طرز تهیه شکر پلو

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
دستور پخت شکر پلو یا شیرین پلو شیرازی که جنوبی ها در کنار قیمه بوشهری و ماهی سرخ شده آن را سرو میکنند. معمولاً از این غذای محلی برای مراسم مذهبی و نذری استفاده میشود.



مواد لازم برای شام ۶ نفره
برنجیک کیلو
شکریک کیلو
گلابیک پیمانه
زعفران آب کردهنصف پیمانه
زرد چوبه و نمکبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
خلال پسته بادامبه مقدار لازم دلخواه

طرز تهیه شکر پلو​



مرحله اول​

برای تهیه این غذای محلی ابتدا باید برنج را برای مدت زمان دو الی سه ساعت قبل از شروع آشپزی بخیسانید، حالا درون یک قابلمه آب بریزید سپس به آن کمی نمک و زردچوبه اضافه کنیم و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید.


مرحله دوم​


اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند حالا می‌توانید برنج را اضافه کنید، بعد از گذشت چند دقیقه و زمانی که برنج کمی سفت می باشد آن را آبکش کنید. شکر و گلاب را همراه با دو لیوان درون قابلمه ای جداگانه بریزید.


مرحله سوم​

قابلمه روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد و دانه های شکر کاملاً درون آب حل شوند، حالا می‌توانید زعفران را به شربت اضافه کنید و مواد را هم بزنید، اجازه دهید تا غلیظ شود و بصورت شهد درآید.


مرحله چهارم​

برنج را آرام آرام با کفگیر درون آبکش بریزید و نصف شهد را به آن اضافه کنید توجه داشته باشید یک کاسه زیر آبکش قرار دهید. برنج را آهسته مخلوط کنید. برنج را درون قابلمه ریخته و آن را دم بگذارید. حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید.


مرحله نهم​

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید نصف دیگر شهر را همراه با شربتی که درون کاسه ریخته به برنج اضافه کنید. دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید برای بیست دقیقه دیگر برنج دم بکشد.


مرحله دهم​

با انواع خلال مانند پسته و پوست پرتقال و خلال بادام غذای خود را تزیین کنید. به خاطر وجود شهد ممکن است کمی ته دیگ بسوزد اصلا جای نگرانی ندارد. اگر از خلال پسته و بادام استفاده می کنید آنها را در دو قاشق گلاب و شکر بخیسانید.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
53
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
68
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
42
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
109
اعتصامی
اعتصامی
بالا