طرز تهیه سیب زمینی مکزیکی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه سیب زمینی مخصوص سرخ کرده خوشمزه بدون فر به روش مکزیکی، در این دستور پخت شما ابتدا با ادویه های مخصوص سیب زمینی را مزه دار نموده و پس از آن غذا را ابتدا بصورت آب پز و بعد با سرخ کردن آماده خواهید کرد.


مواد لازم
سیب زمینی کوچک۵۰۰ گرم
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
آب۱/۲ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱/۲ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱/۲ قاشق چایخوری
سیر خرد شده۳ حبه
آویشن تازه یا خشک۱ لیوان چایخوری
رزماری تازه یا خشک۱ قاشق چایخوری
جعفری خرد شده برای تزئین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی مکزیکی​



مرحله اول​

برای تهیه خوراک سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی ها را با پوست بشویید و آنها را از وسط به دو قسمت مساوی برش بزنید حالا تکه های سیب زمینی را در یک کاسه نسبتاً بزرگ خالی کنید و بعد از آن ادویه ها را اضافه کنید.


مرحله دوم​

یک قاشق غذاخوری روغن و بعد از آن نمک و فلفل را اضافه کنید، سپس پودر پیاز و پودر سیر و آویشن را به سیب زمینی ها اضافه نمایید. حالا رزماری را اضافه کنید به تکه های سیب زمینی، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.


مرحله سوم​

ماهیتابه تفلون را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس سیب زمینی ها را کف ماهیتابه بچینید، حالا یک دوم لیوان آب اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید. برای ۳۰ الی ۳۵ دقیقه اجازه دهید تا ‌سیب زمینی‌ها بپزد.


مرحله چهارم​

در هنگام پخت سیب زمینی ها بعد از ۱۵ دقیقه چک کنید اگر آب ماهیتابه کم شده بود مقداری آب به آن اضافه کنید. پس از اینکه سیب زمینی ها نرم و پخته شدند و آب ظرف تمام شد درب ماهیتابه را باز کنید.


مرحله پنجم​

اکنون می توانید روغنی را که از قبل مانده است اضافه کنید و حرارت را کمی بیشتر کنید و برای ۷ الی ۸ دقیقه سیب زمینی ها را تفت دهید تا طلایی و برشته شوند. در آخر با جعفری خرد شده غذا را تزیین کنید.نوش جان.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
53
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
44
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
68
تابان
تابان
بالا