طرز تهیه سوشی ایرانی بدون جلبک خانگی با تن ماهی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
سوشی ایرانی که یک غذای فرنگی به حساب می‌آید و این غذا در اسب با مزاج ما ایرانی ها سازگار نیست. اما تجربه استفاده از این خوراک هم با برنج ایرانی و بدون استفاده از جلبک بد نیست.

مواد لازم برای تهیه سوشی
هویج۱ عدد
برنج۱ پیمانه
سس سویایک قاشق چ
تن ماهی۱ عدد
شکریک قاشق غ
فلفل دلمه ای۱ عدد
سرکهدو قاشق غ

طرز تهیه سوشی ایرانی​



مرحله اول​

ابتدا باید برنج را بخوانید و آن را بدون استفاده از نمک و روغن بپزید، برنج را باید به صورت شفته آماده کنید. هویج و فلفل دلمه‌ای را خلالی خرد کرده و کنار قرار دهید سپس سرکه و شکر را با هم مخلوط کنید.



مرحله دوم​

شکر و سرکه را به قدری هم بزنید که دانه های شکر کاملاً درون سرکه حل شوند. برنج شفته را با سرکه مخلوط کنید سپس قالب دایره ای شکل خود را آماده کرده و برنج را در آن ریخته و با دست خوب فشار دهید.



مرحله سوم​

پس از اینکه مطمئن شدید دانه های برنج بخوبی به هم چسبیده آمد روی برنج را با مقدار مناسبی از تن ماهی پر کنید مواد را دوباره فشار دهید و روی آن را با فلفل دلمه ای و هویج پر کنید و عمل فشرده سازی مواد را دوباره تکرار کنید.



مرحله چهارم​

قالبی را که برای این کار انتخاب می‌کنید تقریباً با قطر ۱۰ سانتی متر باشد پس از آماده کردن تمام سوشی ها آن را برای تقریباً ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا کاملاً منسجم و آماده برای مصرف شود.



مرحله پنجم​

برای آماده کردن سس سوشی ابتدا سس مایونز و سس سویا را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، سپس سوشی را از درون یخچال خارج کرده و در هنگام سرو این سس مخصوص را بر روی آن ریخته و نوش جان کنید.
 
بالا