طرز تهیه سالاد گرم✨

  • نویسنده موضوع Avakin
  • تاریخ شروع
Avakin

Avakin

طلایی
تاریخ ثبت‌نام
16/10/22
نوشته‌ها
161
پسندها
716
امتیازها
93
مدال ها
3
Screenshot 20230327 162814

مواد لازم:
سیب زمینی🥔۲ عدد بزرگ
هویج🥕۱ عدد بزرگ
قارچ🍄۳۰۰ گرم
پیاز🧅۳ عدد
فلفل دلمه ای🫑۱ عدد
سس مایونز🥣۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه🧂به مقدار کافی
زردچوبه و روغن🧈به مقدار کافی
سینه مرغ🐔۱ عدد کامل
طرز تهیه سالاد گرم
مرحله اول
برای تهیه سالاد گرم خوشمزه ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا سبک شوند.
مرحله دوم
بعد اجازه می دهیم تا سرخ و طلایی شوند و در توری می ریزیم تا حالت چیپسی بگیرند.در قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید.۳ حبه سیر را پوست می گیریم و می شوییم و کنار می گذاریم.
مرحله سوم
۱ عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و زمانیکه آب به جوش آمد همراه با سیرها و مرغ داخل آب قرار می دهیم و کمی زردچوبه ،نمک و زعفران به آن می افزاییم و درب قابلمه را می گذاریم تا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد مرغ کاملا پخته شود.
مرحله چهارم
در همین حین سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای روغن سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور داغ شود و سیب زمینی ها را داخل آن می ریزیم.
مرحله پنجم
سپس کمی تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا سرخ و طلایی شوند.هویج را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و داخل قابلمه ای کوچک می گذاریم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزد.
مرحله ششم
سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم و زمانیکه سرخ شدند در توری یا روی دستمالی می ریزیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و کنار می گذاریم.قارچ ها را آبکش می کنیم و پوست روی ان ها را می گیریم و برش می دهیم.
مرحله هفتم
سپس داخل تابه ای به اندازه نصف قاشق مرباخوری آبلیمو می ریزیم و قارچ ها را داخل آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا آب آن ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند و از روی حرارت تابه را بر می داریم و قارچ ها را به سیب زمینی اضافه می کنیم.
مرحله هشتم
فلفل دلمه ای را می شوییم و با دستمال خشک می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و به مواد می افزاییم. پس از آماده کردن مواد به مرغ سر می زنیم و آن را تست می کنیم اگر در ۳۰ دقیقه پخته شده بود آن را از داخل قابلمه بیرون می آوریم.
مرحله نهم
سپس در توری یا آبکش می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود و کمی خنک شود. در ادامه قسمت های اضافی و استخوان های آن را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه با چاقو گوشت مرغ را خرد می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم.
مرحله دهم
هویج را نیز مانند مرغ از داخل قابلمه بیرون می آوریم و می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و همراه با پیازداغ به مواد می افزاییم و همگی مواد سالاد را آرام تفت می دهیم.
مرحله یازدهم
حالا کمی سس مایونز اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا همگی مواد سالاد با سس طعم دار شود و اگر تمایل داشتید کمی آویشن نیز روی سالاد می پاشیم و سالاد را در ظرف مورد نظر می ریزیم و گرم نوش جان کنید.🥰
 
ه

هلنم

گلاره چاو سایت
تاریخ ثبت‌نام
5/12/22
نوشته‌ها
20,000
پسندها
2,842
امتیازها
113
مدال ها
11
چ عکس خوشمزه ای : )
 
بالا