طرز تهیه زیتون شور شکسته خانگی با هسته

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
زیتون یکی از افزودنی های پر طرفدار با خواص فراوان در کنار وعده های غذایی می باشد که اسپانیا حرف اول را در زمینه صادرات آن می زند. درصد آلرژی به این میوه بهشتی بسیار پایین است. مهمترین خواص مصرف آن بهبود سلامتی قلب است.
مواد لازم برای تهیه شور
زیتون۱ کیلو
آببه میزان لازم
سرکهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه زیتون شور​



مرحله ۱​

برای تهیه شور ابتدا زیتون ها را شسته و آنها را روی میز کار پهن کنید،سپس با چاقو یک شیار کوچک بر روی زیتونها ایجاد نمایید تا در هنگام شور شدن آب تا مرکز میوه نفوذ کند سپس آنها را در یک دبه دو برابر حجم زیتون بریزید.



مرحله ۲​

حالا روی زیتون ها را با آب سرد پر کنید برای ۱۰ روز آن را کنار قرار دهید و در چندین نوبت آب آن را عوض کنید. در طول این مدت زیتون هایی را که خراب و گندیده هستند جدا کنید تا در پایان زیتون شور شما مشکلی نداشته باشد.



مرحله ۳​

پس از انجام این کارها زیتونها را برای مدت سه هفته درون آب نمک غلیظ قرار دهید. در مرحله بعدی باید نمک زدایی کنید و برای اینکار زیتون را درون آب خالص برای مدت زمان ۴۸ ساعت قرار دهید. آب را نیز در چند نوبت عوض کنید.



مرحله ۴​

اکنون زیتون شما آماده برای نگهداری شده مقداری آب نمک غلیظ تهیه کرده و زیتون ها را درون آن نگهداری کنید. توجه داشته باشید که کمی از طعم تلخی زیتون هنوز باقی مانده و از بین نرفته است.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
100
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
64
اعتصامی
اعتصامی
S
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
52
saradarabi34
S
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
49
اعتصامی
اعتصامی
بالا