طرز تهیه دونات با ماست بدون خمیر مایه و بدون فر

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
دونات با ماست برای افرادی که معده آن ها به شیر حساسیت نشان می‌دهد و توانایی هضم آن را ندارد. این دونات های خوشمزه خانگی را فوری و بسیار ساده تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دونات
آرددو ونیم لیوان
پودرقندنصف لیوان
ماستنصف لیوان
روغن مایع۳ق غ
تخم مرغ۱عدد
بکینگ پودر۲ق چ سرپُر
وانیلنوک ق

طرز تهیه دونات با ماست​



مرحله اول​

برای تهیه این دونات خوشمزه خانگی ابتدا باید ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای چند دقیقه به آن استراحت دهید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ و پودر قند و وانیل را با هم مخلوط کنید.



مرحله دوم​

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس به آن سفارش غذا خوری روغن مایع اضافه کنید. مواد را هم بزنید پس از اینکه یک دست شدند ماست را به آنها اضافه کنید دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.



مرحله سوم​

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده سپس آن را الک کنید پس از انجام این کار آن را کم کم به مایع اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید، به صورتی که به دستان شما نچسبد.



مرحله چهارم​

روی خمیر را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپوشانید و به آن استراحت دهید تا آماده شود. خمیر را بوسیله وردنه به قطر ۱ سانتیمتر پهن کنید و با قالب های مخصوص دونات یا لیوان خمیر را برش بزنید.



مرحله پنجم​

دوباره به خمیر برای ۵ دقیقه استراحت دهید سپس درون ماهیتابه مقدار زیادی روغن ریخته و دونات ها را درون روغن داغ قرار دهید و آنها را سرخ کنید. برای تزیین می توانید از پودر قند شکلات آب شده و یا ترافل استفاده کنید.
نوش جان.....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا