طرز تهیه دوای گرم شیرازی برای زایمان و کمر درد ساده و سریع

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
دوای گرم شیرازی دکتر خیراندیش بسیار مقوی بوده و طبع آن گرم و تر میباشد و از غذا های دارویی بسیار قدیمی ایران است. مواد تشکیل دهنده داروی گرم زردچوبه و فلفل و زنجبیل و دارچین و فلفل سیاه و گل رز و گل خرفه و بهمن پیچ و دهان باز و دهان بسته و اگر ترکی و سیاه دانه و زیره سبز و زیره کرمانی و گل خزر و قرص کمر و… می‌باشد.

مواد لازم یک بشقاب دوای گرم
آرد گندمیک پیمانه و نیم
پودر دوای گرم۳ قاشق
شکر۱ و نیم لیوان
روغن جامدیک پیمانه پر
مغزها به دلخواهبادام و گردو هر کدوم نیم کیلو

طرز تهیه دوای گرم شیرازی​

طرز تهیه دوای گرم شیرازی در طب سنتی دکتر خیراندیش دکتر تبریزیان دکتر روازاده دکتر ضیایی دکتر معارفی _ طرز تهیه دوای گرم شیرازی نی نی سایت به شرح زیر است:

مرحله اول​

برای تهیه آن ابتدا باید آرد گندم را درون ماهیتابه بریزید و آن را در حدی که رنگش عوض شود تفت دهید سپس اجاق گاز را خاموش کنید تا از سوختن آرد جلوگیری کنید. روغن را به آرد اضافه کنید و آن را هم بزنید.



مرحله دوم​

دوباره اجاق گاز را روشن کنید و حرارت را در حالت ملایم قرار دهید. حالا نوبت آن رسیده که دوای گرم را اضافه کنید و با آرد به خوبی آن ها را مخلوط کنید بعد از آن نوبت به اضافه کردن مغز می رسد.



مرحله سوم​

در پایان شکر را به مواد اضافه کنید و پس از هم زدن اجاق گاز را خاموش کنید. حالا به هم زدن شکر ادامه دهید تا شکر حل شود و دوا به حالت نرم‌تر درآید. اگر احساس کردید حالت سفت دارد کمی روغن به آن اضافه کنید.



مرحله چهارم​

شیرینی دوای گرم بستگی به ذائقه خود شما دارد و می توانید شکر آن را کم و زیاد کنید پس از آماده شدن دوای گرم شیرازی آن را درون یخچال قرار دهید صبح ها به صورت ناشتا از آن نوش‌جان نمایید.

نکات مهم

دو رقم قرص کمر در بازار موجود است، با خواص متفاوت. شما می توانید همه ادویه ها را به صورت جداگانه از عطاری تهیه نمایید، و در خانه آسیاب کنید و استفاده نمایید، قرص کمر را ابتدا با هونگ دستی آسیاب ، بعد در دستگاه برقی به شکل کاملا پودر شده در بیاورید. برای بهمن پیچ و چوب دارچین همین مراحل را انجام دهید. زیره ها را حتما شست‌وشو دهید و سپس آسیاب نمایید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا