طرز تهیه خورشت کنگر شیرازی دو نفره با گوشت مجلسی ساده

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
خورشت کنگر شیرازی از خورش های محبوب مردم این شهر می باشد که معمولاً در فصل بهار و زمان رویش این گیاه از این خورشت استفاده می کنند. معمولا خورشت کنگر را با مرغ و رب و گوشت و غوره و سبزی تهیه می‌کنند. این گیاه دارای طبع گرم میباشد و برای کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین دفع سموم بدن و باز کردن عروق قلب از آن استفاده می کنند.

مواد لازم برای دو نفر
گوشت گوسفندی۱۵۰ گرم
لوبیا چیتی۱ پیمانه
کنگر۱ کیلو
پیاز درشت خردشده۱ عدد
جعفری خردشده۲ق غ
نعناع۲ق غ
نمک وفلفل زردچوبهبمقدارلازم
پودر لیمو عمانی۱ق م
زعفران دم کردهبمقدارلازم
ابغوره۲ ق غ


طرز تهیه خورشت کنگر شیرازی​



مرحله اول​

برای پختن خورشت سنتی و اصیل شیرازی ابتدا کنگر ها را در اندازه های مناسب خرد کرده و بخوبی بشویید، ماهی تابه را روی گاز قرار داده و مقداری روغن اضافه کنید، سپس کنگر را درون تابه ریخته و سرخ کنید.



مرحله دوم​

برای پخت انواع خورشت و غذا هایی که دارای حبوبات می باشند باید آنها را یک شب قبل از آشپزی بخیسانید تا نفخ حبوبات گرفته شود، شما لوبیا ها را که خیسانده بودید برای یک بار بجوشانید تا نفخ آن گرفته شود.



مرحله سوم​

به صورت جداگانه پیازها را خرد کرده و آنها را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید و اینکه پیاز ها سبک و شیشه ای شدند نوبت به اضافه کردن فلفل و زردچوبه و نمک می رسد سپس گوشت را اضافه کنید.



مرحله چهارم​

پس از اضافه کردن گوشت مواد را مخلوط کرده و آنها را با هم تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند، حالا نوبت به اضافه کردن لوبیاها می‌رسد پس از آن آب جوش را به خورشت اضافه کنید.



مرحله پنجم​

بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه نوبت به اضافه کردن کنگر ها به خورش می رسد، پس از این‌که کنگر و گوشت و لوبیا کاملاً پخته شدند،سبزی جعفری و نعناع و آبغوره را به خوراک شیرازی اضافه کنید.



مرحله ششم​

اجازه دهید تا خورشت برای ۱۵ دقیقه دیگر و با حرارت ملایم کاملاً جا افتاده و به اصطلاح به روغن بیفتد در لحظات پایانی پخت زعفران را به خورشت اضافه کنید و مواد را هم بزنید، اکنون آماده برای مصرف شده است.
 
بالا