طرز تهیه خورشت بدون گوشت و مرغ با برنج ایرانی دونفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
خورشت بدون گوشت و خوشمزه شمالی، نام دیگر این خورش سنتی و محلی شیش انداز بادمجان می‌باشد که شباهت زیادی به فسنجان دارد.

مواد لازم خورشت بادمجان بدون گوشت دونفره
بادمجان۲ عدد
گردونصف فنجان
پیاز۱ عدد بزرگ
رب۱ ق غ سرخالی
رب انار۲ ق غ سرپر
نمک – فلفل – زردچوبه – دارچیندلخواه
شکردلخواه

طرز تهیه خورشت بدون گوشت​



مرحله اول​

برای تهیه این غذای محلی و خوشمزه ابتدا باید گردو را سیاه کنید، ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مقدار کمی روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن گردو ها را درون تابه ریخته و تفت دهید.



مرحله دوم​

با صبر و حوصله گردوها را تفت داده تا زمانیکه روغن بیاندازد. در یک ماهیتابه جداگانه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید، تا زمانی که سبک و شیشه ای شوند.



مرحله سوم​

بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد کنید، سپس آنها را به پیاز داغ ها اضافه کرده و با همدیگر تفت دهید. سرخ کردن بادمجان ها باعث می شود تا در هنگام پخت آنها حالت خود را از دست ندهند.



مرحله چهارم​

به سراغ گردوها رفته و پس از اینکه آنها روغن دادند و رب و رب انار را اضافه کنید، کمی با هم مخلوط کنید سپس ادویه را به مواد اضافه کنید کمی مواد را تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.



مرحله پنجم​

پس از انجام این مراحل ۳ لیوان آب جوش به گردوها اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه بپزند. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه نوبت به اضافه کردن پیاز و بادمجان سرخ شده می‌رسد.



مرحله ششم​

حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه دیگر خورشت با حرارت ملایم بپزد و سس آن غلیظ شده و آب اضافی خورش کشیده شود. در پایان می توانید به دلخواه خود ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری شکر به خورشت اضافه کنید.
 
بالا