طرز تهیه خمیر پیتزا فوری برای ۲ نفره

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
در بخش آموزش شیرینی پزی آموزش خمیر پیتزا فوری برای ۲ نفره را خدمت شما دوستان عزیز ارائه می دهیم، لطفا با ما همراه باشید


خمیر پیتزا فوری برای ۲ نفره
مواد لازم​
مقدار​
ماست​
۱/۲ لیوان​
آرد​
۳/۴ لیوان​
بیکینگ پودر​
۱ قاشق غذاخوری​
روغن​
۲ قاشق غذاخوری​
نمک​
۱/۲قاشق چای‌خوری​

مرحله اول
ماست روغن نمک و بیکینگ پودر رو با چنگال با هم مخلوط میکنیم.

مرحله دوم
آرد را دو تا سه بار الک کرده کم کم به مواد اضافه میکنیم ابتدا با قاشق و وقتی که مواد خمیری شد با نوک انگشتان مواد را به آرامی مخلوط میکنیم باید خمیر لطیفی حاصل شود از ورز دادن اضافی خودداری کنید.

مرحله سوم
همین که مواد یکدست شوند و خمیر لطیفی بدست بیاد و به دست نچسبه کافیه بیش ازاندازه آرد اضافه نکنید و اگر خمیر کمی چسبنده هست کافیه موقع کار کردن دستتون رو کمی چرب کنید.

مرحله چهارم
خمیر ما آماده ست و قابل استفاده کردن نیاز به ورزدان و استراحت نداره. اگه خمیر رو برای پیتزا میخواین داخل ظرف کاغذ روغنی بندازین و خمیرتون رو روی کاغذ بذارید و با دستتون کم کم بازش کنید(بدون استفاده از ابزار و وردنه) بعد مواد پیتزا رو روش بریزید و ...

سایر نکات قابل توجه
این خمیر یه خمیر فوری هست و بیشتر برای مواقع ضروری و عجله ای گرچه کیفیتش هم بسیار خوب و طعمش هم رضایت بخشه اما ممکنه به اندازه خمیرهایی که خمیرمایه دارن برای شکل و فرم دهی خوش دست نباشن ولی برای پخت بسیاری نان ها قابل استفاده هستش بعنوان یک خمیر پایه فوری این میزان مواد برای یک پیتزای دونفره کافی هست
توجه کنید میزان جذب آردهای مختلف متفاوت است، من فقط از نصف پیمانه آرد استفاده کردم و خمیرم بسیار لطیف بود اما ممکنه تا 1 پیمانه هم آرد نیاز باشه به این نکته دقت کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید..
سرآشپز پاپیون
چی چی
چی شی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا