طرز تهیه جوجه ترش رستورانی با رب انار و سبزی شام ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جوجه ترش رستورانی با دستور پخت بسیار متفاوت و خوشمزه، با استفاده از سبزی های معطر و سرشار از خاصیت یک جوجه کباب عالی و خاص تهیه کنید. در اکثر رستوران های شمال جوجه کباب را با این روش طبخ می کنند.

مواد لازم برای ۳ نفر
مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
برگ سیر۳ ق‌ غ
ریحان جعفری نعناعصد گرم
گردوصد گرم
زرشک یا آلو۲ق غ
روغن زیتون۳ ق غ
رب انار۴ ق غ
نمک فلفل زردچوبهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه جوجه ترش رستورانی​



مرحله اول​

برای تهیه این جوجه ملس و بسیار خوشمزه ابتدا باید پیاز را رنده کنید و تکه های مرغ را درون پیاز رنده شده قرار دهید و برای نیم ساعت به آن استراحت دهید. هنگام برش زدن مرغ تکه های آن را کوچک برش بزنید.



مرحله دوم​

در این فاصله زمانی پیاز را با برگ سیر و گردو و ریحان و نعناع و جعفری مخلوط کنید سبزی محلی را هم به این مخلوط اضافه کنید و این مواد را درون دستگاه آسیاب ریخته و به خوبی با هم میکس کنید تا یکدست شوند.



مرحله سوم​

پس از آماده شدن مواد رب انار را همراه با روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به آنها اضافه کنید و کمی مخلوط کنید سپس زرشک و یا آلو را هم به آنها اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید.




مرحله چهارم​

تکه های مرغ را در مواد مرینیت جوجه برای حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۴ ساعت بخوابانید تا حسابی مزه دار شود و طعم و عطر و بوی طعم دهنده ها و سبزیجات حسابی به خورد تکه های مرغ برود.



مرحله پنجم​

یک زغال یکدست و کاملاً گرفته آماده کنید سپس مرغ ها را سیخ گرفته و آنها را روی حرارت قرار دهید سعی کنید باد نزنید و جوجه کباب خود را آماده کنید. باد زدن زغال ها باعث سوختن جوجه کباب می شود.



مرحله ششم​

درون کاسه سس که مرغ ها را در آن طعم دار کرده بودید یک عدد گوجه‌فرنگی را رنده کنید و آنرا درون ماهی تابه بریزید، با حرارت ملایم مواد را کمی تفت دهید تا سس شما کمی غلیظ و جا افتاده شود و در کنار غذا سرو نمایید.
 
بالا