طرز تهیه ترشی زنجبیل ژاپنی تازه و صورتی رنگ

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
دستور پخت ترشی خاص و پرخاصیت مخصوص کشور ژاپن، که بیشتر آن را با سوشی میل می‌کنند. زنجبیل گیاهی با طبع گرم و خشک می‌باشد.زنجبیل می‌تواند رطوبت‌های زائد و اضافی بدن را دفع کند.درمان ورم معده با زنجبیل امکان پذیر است.

مواد لازم برای تهیه ترشی
زنجبیل تازه۵۰۰ گرم
سرکه۲٫۵ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
نمک۱/۵قاشق غذا خوری

طرز تهیه ترشی زنجبیل​



مرحله ۱​

سعی کنید از زنجبیل تازه و سرحال برای تهیه ترشی استفاده کنید،ابتدا ریشه ها را در ابعاد دلخواه خرد کنید و پس از آن دوستان ها را بگیرید بهتر است بعد از پوست گرفتن به صورت نواری و نازک آنها را برش بزنید.



مرحله ۲​

در مرحله بعد بر روی تکه های خرد شده زنجبیل و نمک بپاشید و روی ظرف آن را با دستمال بپوشانید، برای یک ساعت به آن استراحت دهید. در این فاصله زمانی شما می توانید سرکه و شکر را با هم مخلوط کنید.



مرحله ۳​

مخلوط شکر و سرکه را روی اجاق گاز گذاشته و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند می توانید از سرکه سیب استفاده کنید ولی در اصل این ترشی را با سرکه برنج آماده می‌کنند. بعد از گذشت یک ساعت زنجبیل ها را روی پارچه تمیز پهن کنید.



مرحله ۴​

اجازه دهید تا آب اضافی زنجبیل گرفته شود. اکنون زنجبیل ها را به سرکه در حال جوشیدن اضافه کنید پس از اینکه چند جوش خورد و رنگ آن کمی تغییر کرد اجاق گاز را خاموش نمایید و صبر کنید تا خنک شود.



مرحله ۵​

پس از اینکه مواد خنک شدند آنها را درون شیشه های مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید برای بهتر شدن رنگ ترشی می توانید مقداری لبو قرمز به زنجبیل ها زمانی که در حال جوشیدن هستند اضافه کنید، این مورد سلیقه است.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
100
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
149
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
38
اعتصامی
اعتصامی
بالا