طرز تهیه ترشی بادمجان حلقه‌ای خوشمزه

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
با رسیدن فصل پاییز و شروع شدن سرما بیشتر بانوان ایرانی تهیه انواع ترشی های خوشمزه را فراهم می کنند. یکی از پرطرفدار ترین آنها ترشی بادمجان‌ می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی
بادمجان۱ کیلو
سیر۴۰۰ گرم
سرکه۱ لیتر
نمکبه میزان لازم
سیاه دانه و گلپر و فلفل قرمز و فلفل سیاهبه میزان لازم
فلفل سبز تازه۲ عدد

طرز تهیه ترشی بادمجان حلقه‌ای​



مرحله ۱​

برای شروع ابتدا باید سر و ته بادمجان ها را بگیریم و آنها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید. سرکه و نمک را درون قابلمه ریخته سپس بادمجان ها را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه بر روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا بجوشد.



مرحله ۲​

حالا باید بادمجان ها را درون آبکش قرار دهید تا سرکه اضافی آن گرفته شود. شما باید برای هر یک کیلو بادمجان یک لیوان سرکه در نظر بگیرید. اکنون بادمجان‌ها را درون شیشه های تمیز و خشک قرار دهید.



مرحله ۳​

سپس روی آن را با سیر و فلفل بپوشانید،این کار را به صورت لایه لایه انجام دهید با شیشه ها پر شوند. سیر را هم قبل از اضافه کردن با چاقو خورد کنید و یا درون دستگاه غذاساز ریخته و آنها را له نمایید.



مرحله ۴​

سپس زمان اضافه کردن سیاه دانه و گلپر و فلفل قرمز و فلفل سیاه می باشد. سعی کنید از دانه‌های این ادویه ها استفاده کنید. برای بهتر شدن طعم ترشی روی مواد فلفل سبز تند قرار دهید،با این کار ترشی شما تند میشود.



مرحله ۵​

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید در اضافه کردن سیر می باشد برای هر کیلو بادمجان ۴۰۰ گرم سیر احتیاج دارید. حالا نمک و سرکه را با هم مخلوط کنید و با آن شیشه ها را پر کنید به قدری که روی مواد را کاملا بپوشاند.



مرحله ۶​

در پایان درب شیشه ها را محکم ببندید و به صورتی که هوا نکشد و برای دو هفته در جای خنک نگهداری کنید تا ترشی شما جا افتاده شود اگر در طول این مدت احساس کردید سرکه مواد کم شده می توانید دوباره سرکه اضافه کنید.
 
بالا