طرز تهیه تارت توت فرنگی/(از میوه های خوشمزه ی فصل بهار)

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
1553085 876


توت فرنگی از میوه‌های خوش طعم بهاری است که دارای ظاهری زیبا، طعم خوشمزه و خواص بسیاری دارد. از توت فرنگی با عنوان ملکه میوه‌ها در آسیا یاد می‌شود. توت فرنگی میوه‌ای است غنی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و فواید درمانی. معروف‌ترین خواص توت فرنگی عبارت اند از کاهش التهاب در بدن، کنترل فشار خون، کمک به تعادل قند خون و کمک به بهبود افسردگی. از توت فرنگی برای تهیه دسر و مربا زیاد استفاده می‌شود و ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه تارت توت فرنگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم خمیر تارت توت فرنگی

_ آرد۱ و ¾ پیمانه
_ نمک۱ پینچ
_ کره۱۱۵ گرم
_ پودر شکر۳۰ گرم
_ زرده تخم مرغ۱ عدد
_ وانیل¼ قاشق چایخوری
_ شیر سرد یا آب سرد۴۰ گرم
_ سفیده تخم مرغ۱ عدد

مواد لازم میانی تارت توت فرنگی

_ شکر۱۵۰ گرم
_ نشاسته ذرت۴۰ گرم
_ زرده تخم مرغ۴ عدد
_ شیر۲٫۵ پیمانه
_ وانیل½ قاشق چایخوری
_ توت فرنگی۲۰ عدد

طرز تهیه تارت توت فرنگی

مرحله اول
برای تهیه تارت توت فرنگی در ابتدای کار خمیر تارت را آماده می کنیم، برای منظور آرد را به همراه نمک ۳ مرتبه الک کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس کره سرد را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به غذاساز می افزاییم.

مرحله دوم
حالا مخلوط آرد و کره را به خوبی میکس می کنیم تا آرد به حالت خرده نان درآید. در ادامه پودر شکر را به همراه زرده تخم مرغ و وانیل به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم
در این مرحله شیر سرد را به غذاساز اضافه کرده و میکس می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون غذاساز جمع شود. حالا خمیر را از غذاساز خارج کرده و چانه می گیریم، سپس خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم
در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. توجه داشته باشید خمیر را به هیچ عنوان ورز ندهید. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم
حالا خمیر را با وردنه به ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر باز کرده، سپس خمیر را درون قالب تارت گذاشته و فیکس می کنیم تا کف و دیواره های قالب را کاملا پوشش بدهد. در ادامه مجددا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم
در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر شکل قالب را گرفت، قالب را از یخچال خارج کرده و کف خمیر را با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم
حالا کف خمیر تارت را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس روی کاغذ روغنی را با حبوبات پر می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم خمیر تارت به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کمی پخته شود.

مرحله هشتم
پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و حبوبات را به کمک کاغذ روغنی از روی خمیر بر می داریم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس برس را به سفیده تخم مرغ آغشته می کنیم.

مرحله نهم
حالا کف و دیواره های خمیر تارت را با سفیده تخم مرغ رومال کرده و مجددا قالب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا تارت کاملا پخته و طلایی رنگ شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم
در این مرحله مواد میانی تارت را آماده می کنیم، برای این منظور زرده تخم مرغ را به همراه شکر، نشاسته ذرت و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله یازدهم
حالا شیر را درون قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کنید. در ادامه شیر را به آرامی به کاسه می افزاییم.

مرحله دوازدهم
پس از اضافه کردن شیر، مایه را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس زرده تخم مرغ با حرارت شیر نپزد. زمانی که مواد درون شیر حل شدند، مایه را به قابلمه بر می گردانیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم
حالا مایه درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود. در حین خنک شدن کرم تارت، چندین مرتبه آنرا مخلوط می کنیم تا رویه نبندد.

مرحله چهاردهم
زمانی که کرم تارت کمی خنک شد، آنرا روی سطح تارت ریخته و با قاشق کاملا صاف می کنیم. در ادامه توت فرنگی ها را به فرم دلخواه برش زده و روی کرم تارت می چینیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم
پس از گذشت این مدت، زمانی که کرم تارت سفت شد، قالب را از یخچال خارج می کنیم. در نهایت تارت را از قالب جدا کرده و روی ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به ابعاد دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان♡
 
اعتصامی

اعتصامی

دردت وَه گیانم هلنم
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
21,575
پسندها
22,235
امتیازها
113
مدال ها
6
ممنونم ثمین جونم
چقدر زیباست ❤️🤩
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
66
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
28
اعتصامی
اعتصامی
S
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
52
saradarabi34
S
بالا