طرز تهیه باقلوا در تابه بدون فر

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
33 12 768x440


باقلوا تابه‌ای طعم و مزه خوبی دارد و در کنار یک لیوان چای یا قهوه طعم بی‌نظیری خواهد داشت و برای عصرانه یا دورهمی در کمتر از ۳۰ دقیقه آن را بپزید.

● مواد لازم برای تهیه باقلوا تابه ای بدون فر

تخم مرغ ۱ عدد
ماست ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری
آرد ۲ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم

● مواد میانی باقلوا تابه ای

گردو یا پسته ۱ پیمانه
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچین کمی
مواد لازم برای مواد میانی شربت
شکر ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
گلاب و زعفران به مقدار لازم

● طرز تهیه باقلوا تابه ای بدون فر

مرحله اول

ابتدا برای تهیه خمیر باید تخم مرغ و ماست و پودر قند و وانیل و بیکینگ پودر و روغن مایع و کره را هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد آرد را اضافه کنید. ابتدا با لیسک هم بزنید و بعد با کمک دست خمیر را جمع و به دو قسمت تقسیم و به صورت دایره ای خمیرها را باز کنید. دقت کنید تا هر دو دایره یک اندازه باشد.

مرحله دوم

برای تهیه مواد میانی گردو یا پسته آسیاب شده و به همراه پودر قند و کمی هل و دارچین خوب مخلوط کنید. یک برش از خمیر باز شده را داخل قابلمه چرب شده قرار دهید و کمی پهن کنید تا کف قابلمه را بپوشاند و از مواد میانی تهیه شده روی خمیر بریزید.

مرحله سوم

در ادامه خمیر دایره‌ای دیگر را روی مواد میانی قرار دهید و با دست اطراف خمیر را به هم بچسبانید. روی خمیر را با زرده و زعفران از قبل زده شده رومال کنید و با کمک یک چاقو تیز خمیر را برش های مثلثی بزنید. روی در تابه دم‌کنی قرار دهید و نیم ساعت بگذارید تا باقلوا تابه ای بپزد.

مرحله چهارم

برای تهیه شربت باقلوا تابه ای بدون فر باید شکر و آب را با هم مخلوط کنید و هم بزنید و ۱/۴ لیوان گلاب و زعفران را روی مواد بریزید و صبر کنید تا قوام پیدا کند. صبر کنید تا شربت سرد شود. بعد از پخت باقلوا باید شربت سرد را روی باقلوا گرم بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شربت جذب مواد شود و بعد روی باقلوا پودر پسته بریزید و تزیین کنید. اگر به شیرینی‌های ساده خانگی علاقه دارید، دسر شکلات نارگیلی یک ساعته را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه باقلوا تابه ای بدون فر

_ خمیر را نازک پهن کنید.
_ شیارها را حتما ایجاد کنید و بعد بپزید.
_ خمیر نیاز به استراحت ندارد و بهتر است روی در تابه دم‌کنی قرار دهید.
 
بالا